InfoNu.nl > Electronica > Telecom > IPhone, direct emails en foto's printen

IPhone, direct emails en foto's printen

IPhone, direct emails en foto's printen Je kunt vanaf je iPhone direct je emails en foto's printen, hieronder een uitleg hoe je dit kunt doen.

iPhone

De iPhone heeft sinds kort zijn intrede gedaan in Nederland. Het toestel heeft veel functies, maar helaas kun je (nog) niet via bluetooth je foto's en je emails printen direct vanaf de iPhone.

Hoe dan wel printen vanaf de iPhone?

Door middel van bepaalde softwareprogramma's kan dit wel. Hieronder een uitleg hoe je dit kunt doen met behulp van het softwareprogramma "Automatic Print E-mail". Deze software is te koop via internet voor ca. 35 euro. Probeer wel te betalen in dollars, in euro's kost het meer. Dit programma is geschikt voor Windowssystemen. Je kunt deze software vinden op www.automatic-print-email.com:80. Via Google zijn er nog meer van dit soort softwareprogramma's te vinden. Oriënteer een beetje om te kijken welke je het beste lijkt.

In het genoemde softwareprogramaa kun je door middel van een filter je verschillende mogelijkheden instellen. Bijvoorbeeld door een mailadres aan te maken, bijv. foto@hotmail.com, kun je er voor kiezen dat de software alleen bij dat betreffende mailadres gaat printen. Je kunt ook instellen of je alleen de tekst uit de mail wilt printen of ook de foto's. Ook zijn er instellingen waarmee je emails in verschillende weergaven kunt printen. Je kunt met deze software je emails en foto's vanaf je Iphone printen waar je je ook bevindt.

Zijn er nadelen in het gebruik van deze software?

Het nadeel is dat je wel een laptop of een PC aangesloten moet hebben staan op de printer die de emails en foto's moet gaan afdrukken. Bovendien is het nog niet mogelijk foto's op een bepaalde afmeting af te drukken, momenteel is er met de betreffende software alleen op één formaat af te drukken. De verwachting is dat dit op termijn wel mogelijk wordt.

Toch foto's printen op een bepaald formaat?

Het is wel mogelijk om een bepaald formaat aan je foto's mee te geven. Wanneer je je printer meerdere keren op je PC toevoegt, kun je per toegevoegde printer je instellingen aanpassen. In de software die je gebruikt kun je aangeven op welke printer je je email wilt afdrukken. Je kunt instellen vanaf welk emailadres je printer welk formaat gaat printen. Je zult dan wel meerdere emailadressen nodig hebben. Bijvoorbeeld voor formaat 10x15 gebruike je mailadres foto@hotmail.com en voor formaat briefkaartformaat briefkaart@hotmail.com.

Voordelen printen vanaf de iPhone

  • Je kunt direct na het maken van een foto je foto afdrukken, maakt niet uit waar je bent, bij thuiskomst liggen je foto's geprint en wel klaar.
  • Je kunt je vakantiefoto's meteen printen voor de thuisblijvers en ze zelfs door de thuisblijvers laten posten als briefkaart aan al je vrienden.
  • Je kunt je mails direct printen, je hoeft niet via een computer je mail te openen en printopdrachten te geven.
  • Je kunt een mail op afstand printen en (bijvoorbeeld) op kantoor meteen in een vergadering gebruiken.

Niet alleen voor de Iphone

Je kunt betreffende software ook gebruiken voor foto's en emails printen vanaf je mobiele telefoon of vanaf je PDA.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe printen vanaf een iPad, iPhone of iPod Touch?Hoe printen vanaf een iPad, iPhone of iPod Touch?Er zijn verschillende manieren om documenten en foto's te printen vanaf een iPad. Eén van de meest krachtige methodes is…
Laserprinters, tips bij aanschafLaserprinters, tips bij aanschafLaserprinters staan bekend vanwege uitstekende afdrukken. Er wordt gebruik gemaakt van lasertechniek om woorden en beeld…
De ontwikkeling van de 3D-printerDe ontwikkeling van de 3D-printerDe 3D-printer gaat een steeds grotere rol vervullen en er kan steeds meer mee. Het einde van deze ontwikkeling is nog la…
Tips voor het zelf printen van foto'sSteeds meer mensen beschikken over een PC, een printer en een digitale camera. En dit aantal groeit nog elke dag. Niet z…
3D-printers en de toekomst3D-printers en de toekomstWe lijken aan de vooravond te staan van een nieuwe printer revolutie. De 3D-printer wordt namelijk steeds verder ontwikk…
Bronnen en referenties
  • www.livemagazine.org

Reageer op het artikel "IPhone, direct emails en foto's printen"

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 01-08-2008
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: Computergebruik
Schrijf mee!