InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Samsung Chat 335

Samsung Chat 335

De Samsung Chat 335 is een mobiele telefoon die behalve telefoneren, ook internet via Wifi aanbiedt. Het handige toetsenbord maakt deze telefoon hiervoor gebruiksvriendelijk. Een handleiding voor wie de Samsung Chat 335 telefoon wil aanschaffen of al heeft.

De Samsung Chat 335

Samsung heeft de Samsung Chat 335 op de markt gebracht, deze lijkt erg veel op de Samsung CorbyTXT B3210. Maar ook kan je deze telefoon wel vergelijken met de Nokia E72. De Samsung Chat 335 is behalve een telefoon, ook een heel handig apparaatje om mee te internetten. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door het Qwerty toetsenbord op de telefoon. Een Qwerty toetsenbord is een toetsenbord zoals je die ook bij je pc gebruikt, maar dan in het klein. Daarnaast maak je met het internet verbinding via Wifi. Dit maakt dat je zeer snel het internet op kan. Kortom: voor wie vooral veel gebruik maakt van internet of veel berichten verstuurd, is de Samsung Chat 335 een goede keus.

Wat kan de Samsung Chat 335

Uiteraard kan je bellen met deze telefoon, anders zou het geen telefoon meer heten. Daarnaast heeft de Samsung Chat 335 een MP3 speler en een radiospeler. Uiteraard ontbreekt ook Bluetooth niet op deze telefoon. Het interne geheugen bedraagt 60 MB. Het geheugen kan je uitbreiden tot 8GB met een MicroSD-kaart, wat aardig wat is. Berichten versturen gaat makkelijk via het T9 woordenboek. Tijdens het verzenden van berichten komen sommige gebruikers erachter dat er rare tekentjes tevoorschijn komen. Met het woordenboek van T9 is dit vrij snel opgelost. Of je zet je berichten op de taal Engels.

De telefoon heeft ook een camera, waarmee je leuke foto's en filmpjes kan maken. De camera werkt met 2 megapixels. De foto's en filmpjes kan je later via bijvoorbeeld bluetooth uitwisselen met anderen, of op je pc zetten. Dit kan ook via een USB-kabel. Verder kan je ook handsfree bellen met deze telefoon. Maar dan het allerbelangrijkste op deze telefoon: internet via Wifi.

Internet op Samsung Chat 335

Vanwege het Qwerty toetsenbord is het reuze handig om met de Samsung Chat 335 te surfen op het internet. Je gebruikt het toetsenbord zoals je dat ook gewend bent op je pc. Dit maakt het overzichtelijk. Via Wifi maak je verbinding met het internet. De kosten voor het gebruik van Wifi vallen binnen je thuisnetwerk. Je kan ook meesurfen op een draadloze verbinding in de buurt, hoewel dit eigenlijk niet de bedoeling is. Veel restaurants en andere bedrijven geven ook de mogelijkheid om te internetten via Wifi. Je kan ook verbinding met het internet maken via GPRS, deze kosten vallen wel binnen je abonnement of pre-paid.

De telefoon maakt goed contact met Wifi en over het algemeen zijn er weinig problemen mee. De Samsung Chat 335 biedt de mogelijkheid om snel contact te maken met MSN, Hyves, Twitter of Facebook. Java wordt ondersteund. De Samsung Chat 335 wordt vaak als goedkopere versie van de Blackberry gezien. Voor wie de Blackberry te duur vindt in aanschaf, is de Samsung Chat 335 zeker een aanrader.

Je kan ook gratis apps downloaden voor op je telefoon. Apps zijn kleine programmaatjes, applicaties genoemd. Deze geven je extra informatie of fun. Helaas zijn er voor de Samsung Chat 335 wel minder apps beschikbaar dan bijvoorbeeld voor Android. Maar ze zijn er wel, en veelal ook gewoon gratis. Houdt er wel rekening mee dat het downloaden van een applicatie wel dataverkeer kost en dus ook geld voor wie via GPRS internet. Wanneer de Samsung Chat 335 tijdens het gebruik helemaal vastloopt, wat wel eens kan gebeuren, kan je deze resetten door de batterij er even uit te halen en opnieuw erin te stoppen.

De aanschafprijs voor deze telefoon ligt ongeveer tussen de 79 en 89 euro.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De Samsung Galaxy S2De Samsung Galaxy S2De Samsung Galaxy S2 is het nieuwste model van Samsung en vervangt de Galaxy S als hun vlaggenschip. Het is een mobiele…
Samsung Star S5230Samsung Star S5230De Samsung Star is een echte topper onder de Touchscreen telefoons en is reeds 5 miljoen keer over de toonbank gegaan. W…
Beste mobiele telefoons 2011Beste mobiele telefoons 2011Telefoons moeten tegenwoordig meer kunnen dan alleen bellen. De toestellen die als beste telefoons van 2011 worden gezie…
Bronnen en referenties
  • http://www.samsung.com/nl/consumer/mobile-phone/mobile-phones/index.idx?pagetype=type_p2&

Reageer op het artikel "Samsung Chat 335"

Infoteur: Bibiana
Laatste update: 29-04-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!