InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Nokia E5 smartphone

Nokia E5 smartphone

Nokia E5 smartphone De Nokia E5 smartphone is een mobiele telefoon die zich vooral richt op zakelijke gebruikers die deze telefoon ook privé willen gebruiken. De De Nokia E5 ziet er strak uit en biedt handige startschermen. Dit maakt het gebruik zowel zakelijk als privé heel makkelijk. Wat heeft deze telefoon verder nog te bieden?

Nokia E5 smartphone

De Nokia E5 smartphone is een mobiele telefoon van Nokia uit de E-serie. Een smartphone is een mobiele telefoon die ook PDA aanbiedt. (Personal Digital Assistent). De Nokia E5 is goedkoper dan andere modellen uit de E-serie, waardoor deze telefoon ook aantrekkelijk is. De Nokia E5 smartphone richt zich vooral op zakelijke gebruikers die ook privé met deze telefoon willen werken. Maar ook particuliere gebruikers zijn over het algemeen te spreken over dit model. De Nokia E5 is verkrijgbaar in diverse kleuren: zwart, wit, zilvergrijs, blauw en een mooi koperbruin.

Gebruik Nokia E5

Het gebruiksgemak van de Nokia E5 is over het algemeen prettig: er zitten twee startschermen op. Hiermee kan je er een voor zakelijk en een voor prive gebruik maken. Zo zet je je favorieten onder één startscherm en kan je makkelijk wisselen van startscherm. Dat maakt het overzicht heel duidelijk.

Het toestel heeft geen touchscreen maar wel een Qwerty-toetsenbord. Voor mensen met dikke vingers is dit wat minder handig omdat er soms dubbele toetsen worden aangeraakt. De toetsen zitten dus wel vrij dicht op elkaar. Verder heeft het toestel een camera met 5.0 megapixels . Hiermee kan je ook foto's maken met behulp van een LED-flitser. handig vor in het donker. Ook kan je er video's mee maken. Deze bestanden zet je op je pc via bluetooth of via een USB. De beeldkwaliteit van de Nokia E5 is wel lager dan andere E-toestellen.

Het interne geheugen bedraagt 256 MB en deze kan je uitbreiden tot wel 32 GB. Het gewicht van de Nokia E5 bedraagt 126 gram. Een echt lichtgewicht dus. De Nokia E5 draait op het besturingssysteem Symbian OS v9.3, Serie S60 , dat Nokia zelf ontwikkelt heeft.

Nokia E5 en internet

Met de Nokia E5 ga je snel het internet op via Wifi of een 3G-verbinding (HSDPA netwerk ). Je kan je startscherm aanpassen door hierop je favoriete snelkoppelingen te plaatsen. Zo maak je snel verbinding met de voor jou belangrijke websites. De Nokia E5 biedt de gratis Ovi-dienst. Hiermee kan je gebruik maken met Ovi-mail, de Ovi-store bezoeken en Ovi-music downloaden. Ook kan je gebruik maken van Ovi-files waarmee je je bestanden kunt beheren. Verder kan je je documenten beheren in Microsoft Word, Exel en Powerpoint. Vooral voor zakelijke gebruikers heel handig. Er zit ook standaard een Facebook-, Twitter- en YouTube-applicatie op.

GPS

De Nokia E5 heeft een GPS-ontvanger. Met behulp van Ovi-kaarten zoek je makkelijk handige plaatsen op. Ook krijg je er stadsgidsen bij. Met deze telefoon kan je dus goed je weg vinden in het verkeer. Dit kan een hoop tijd schelen. Vooral wie zakelijk veel onderweg is, kan hoer vaal aan hebben. Maar ook voor andere gebruikers handig: je hoeft niet meer continue een ander navigatiesysteem mee te nemen. Het gebruik van GPS op de Nokia E5 is gratis. De navigatiesoftware van Ovi is ook gratis.

Alles op een rijtje gezet is de Nokia E5 een prima goedkopere versie voor de duurdere E-toestellen. Zowel zakelijk als privé prima te gebruiken. Mensen met dikke of grove vingers komen soms moeilijk door het toetsenbord heen. Het navigeren tussen verschillende programma's is soms wat tijdrovend. De accu gaat wel zeer lang mee.

De nieuwprijs voor de Nokia E5 bedraagt ongeveer tussen de 175 en 190 euro. Dit is exclusief een abonnement. Het toestel is los te koop of in combinatie met een abonnement. Het voordeligst ben je vaak uit door op internet diverse aanbieders te vergelijken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.nokia.nl/

Reageer op het artikel "Nokia E5 smartphone"

Infoteur: Bibiana
Laatste update: 29-04-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!