InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Het zo voordelig mogelijk gebruik maken van mobiel internet

Het zo voordelig mogelijk gebruik maken van mobiel internet

Het zo voordelig mogelijk gebruik maken van mobiel internet Als u in deze tijd een telefoon koopt zit hier in 95% van de gevallen internet op. Het is uw eigen keuze om internet op uw telefoon te gaan gebruiken, u kunt immers een abonnement met, of zonder internet samenstellen. In dit artikel wordt ingegaan op hoe u zo efficiënt mogelijk kunt omgaan met mobiel internet, aangezien onbeperkt internet op uw mobiel voor een vast bedrag binnenkort voorbij is.

Wat is mobiel internet

Zoals de naam al aangeeft, is mobiel internet het surfen op internet via uw mobiele telefoon. Bijna elke mobiele telefoon heeft tegenwoordig wel een internetfunctie, als u gebruik maakt van deze functie maakt u gebruik van mobiel internet.

Wat kost mobiel internet

Als u geen abonnement heeft waar internet bij in zit kan het surfen op internet met uw mobiel wel eens erg duur uitvallen. Er zijn telefoons die vanzelf gemakkelijk op internet gaan als u maar net een verkeerd knopje indrukt, dit is erg duur. Wat goedkoper is, is een abonnement met een hoeveelheid MBís die u kunt gebruiken om met uw mobiel op internet te surfen, als u echter weer over dit aantal MBís gaat wordt surfen op internet met uw mobiel weer erg duur. Ook kunt u in uw abonnement Ďonbeperkt internetí opnemen, u betaald dan een vast bedrag per maand om onbeperkt te kunnen surfen op internet met uw mobiele telefoon, vaak is dit rond de 10 tot 15 euro.

Gratis mobiel internet
Als u een WiFi verbinding kan maken met uw telefoon, kunt u gratis op internet. U bent dan wel afhankelijk van de plaats waar u bent, op niet alle plaatsen is namelijk een WiFi verbinding aanwezig. Er komen al steeds meer plaatsen in Nederland met een eigen WiFi verbinding, namelijk de MAC Donalds, scholen, op het werk en soms hebben zelfs treinen een WiFi verbinding. Ook veel mensen hebben thuis een WiFi verbinding, zeker als men een laptop heeft. U kunt dan het signaal gratis oppikken en dus gratis gebruik maken van internet.

Onbeperkt internet
Zoals al eerder in dit artikel vermeldt staat, is er nu bij abonnementen nog vaak spraken van onbeperkt internet, u betaald een vast bedrag per maand en kunt dan zoveel met uw mobiel op internet als u zelf wilt. Dit gaat binnenkort verdwijnen, als u een abonnement met onbeperkt internet heeft hoeft u zich nog geen zorgen te maken. Uw internet abonnement veranderd pas wanneer u een nieuw abonnement neemt, of uw oude abonnement moet verlengen omdat het abonnement is afgelopen. Als u uw abonnement heeft verlengd, of een ander abonnement heeft gekozen kunt u niet meer onbeperkt op internet, maar koopt u MBís, zo heeft u keuze uit bijvoorbeeld 250 of 1000 MB, afhankelijk van hoe vaak u mobiel internet gebruikt.

Hoe kunt u zo efficiënt mogelijk gebruik maken van mobiel internet

Aangezien u als u een nieuw abonnement heeft waar geen onbeperkt internet meer voor geldt, moet u zuinig zijn op de MBís die u in uw internetbundel heeft zitten. Als u een laptop heeft, gebruik deze dan zo vaak mogelijk in plaats van uw mobiele telefoon. Als u dan toch uw mobiele telefoon wilt gebruiken kunt u het beste kijken of u een WiFi verbinding in de buurt heeft, zo kunt u gratis op internet via dit signaal. Als er niets anders op zit, kunt u gebruik maken van uw internetbundels. Laadt geen grote bestanden zoals filmpjes, deze kosten u veel MBís.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Het zo voordelig mogelijk gebruik maken van mobiel internet"

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 03-08-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Special: Telefoon kopen
Schrijf mee!