InfoNu.nl > Electronica > Telecom > De Nokia Lumia 800 met Windows Phone

De Nokia Lumia 800 met Windows Phone

De Nokia Lumia 800 met Windows Phone Na enige opstartproblemen is de Nokia Lumia 800 terug van weggeweest. De problemen zijn verholpen en er rest een moderne smartphone met het Windows Phone besturingssysteem. Een artikel over de smartphone Nokia Lumia 800.

Design Nokia Lumia 800

Nokia staat vooral bekend met sobere telefoons en smartphones, toch brengt de Nokia Lumia hier verandering in. Het toestel heeft een strakke vormgeving en is beschikbaar in drie opvallende kleuren. De kleuren zijn zwart, magenta en cyaan, de laatste twee zijn op een kleurenpallet de primaire kleuren en naast yellow de enige pure kleuren die er bestaan. De telefoon is gemaakt van polcarbonaat dat een matte glans achterlaat en daarnaast unibody, dus één geheel. Het scherm van de telefoon is 3.7 inch en beslaat de gehele voorkant van de telefoon.

Windows Phone

De Nokia Lumia 800 is de eerste smartphone met het Windows Phone besturingsssteem van Microsoft. Het is een gebruiksvriendelijk besturingssysteem en zal een nieuwe gebruiker geen extra problemen opleveren. Ondanks dat het een vrij nieuw besturingssysteem is, zijn de meest populaire apps zoals

Whatsapp en Angry Birds

gewoon te downloaden. Het besturingssysteem boekt ook steeds meer vooruitgang en is absoluut geen reden om deze telefoon te laten staan. Informatie van Windows Phone 7.5 kort samengevat is:
  • Met Internet Explorer 9
  • Al ruim 20.000 applicaties op de markt
  • Met een Xbox Live integratie met de daarbij behorende spellen
  • Windows Phone werkt met tegels, gemakkelijk en gebruiksvriendelijk

Specificaties van de Nokia Lumia 800

Het scherm is een 3.7 inch scherm en van AMOLED ClearBlack kwaliteit, het scherm heeft door de materialen een matte glans. Het toestel beschikt over een 16GB opslaggeheugen met daarbij een mogelijkheid om nog 25GB op te slaan op de SkyDrive. De telefoon heeft een goede processor met een snelheid van 1.4GHz. Ook je fotocamera kun je thuis laten met de 8 megapixel camera en een Carl Zeiss lens. De belangrijkste kenmerken voor de Nokia Lumnia 800 samengevat:
  • Besturingssysteem Windows Phone 7.5
  • 16GB intern opslaggeheugen, uit te breiden met 25GB op SkyDrive
  • Processor is 1.4GHZ
  • Camera is 8 megapixel
  • Scherm is een 3.7 touchscreen

Voordelen Nokia Lumia 800

Als je de telefoon ziet dan heb je een prachtige smartphone in de hand! Het uiterlijk van de Nokia Lumia is strak en door het gebruik van sterke materialen kan het absoluut tegen een stootje. Het voordeel van een Nokia Lumia zit ook in het besturingssysteem. Hoewel het besturingssysteem redelijk nieuw is, heeft het al vele voordelen. Het systeem is uitermate gebruiksvriendelijk en alle populaire apps zijn te downloaden. Ook heeft Nokia eigen apps ontwikkeld zoals het muzieksysteem (Nokia Music) en een navigatiesysteem (Nokia Drive). Door de snelle processor die de smartphone heeft, hoef je ook niet lang te wachten en laden internetsites heel snel.

Nadelen Nokia Lumia 800

Een nadeel kan zijn dat het besturingssysteem redelijk nieuw is, maar zoals eerder aangegeven is het besturingssysteem uitermate gebruiksvriendelijk en handig in gebruik. Er zijn momenteel niet zoveel apps beschikbaar als voor de andere besturingssystemen, maar de meest populaire apps zijn ook gewoon te gebruiken bij de Nokia Lumia 800. Net als andere smartphones kampt de Nokia Lumia ook met het probleem dat de batterij bij intensief gebruik hooguit twee dagen meegaat.

Prijs

De prijs van de Nokia Lumia 800 is van te voren vastgesteld op een 500 euro, maar inmiddels liggen de prijzen voor een los toestel rond 450 euro. In de toekomst zal de prijs, met name op de online verkooppunten, nog wel verder dalen.

Lees verder

© 2012 - 2017 Annfinance, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Nokia Lumia 930 smartphoneDe Lumia 930 is door Nokia uitgebracht in 2014. Deze smartphone probeert anders dan veel van de concurrenten op de mobie…
Het Finse bedrijf Nokia CorporationNokia is een fabrikant die gevestigd is in Finland. Op 2 september 2013 is Nokia bijna in zijn geheel overgenomen door M…
Windows Phone: Serieus alternatief voor iPhone of Android?Smartphones met Windows Phone erop kom je steeds meer tegen. Vergeleken met de iPhone of Android toestellen, gaat het om…
Nokia N95 8GB: mobiele telefoon & pcNokia N95 8GB: mobiele telefoon & pcNokia is jarenlang marktleider geweest op het gebied van mobiele telefoons. Nog altijd gaat de Nokia veelvuldig over de…

Reageer op het artikel "De Nokia Lumia 800 met Windows Phone"

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 02-01-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!