InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Smartphone app: Instagram

Smartphone app: Instagram

Smartphone app: Instagram Ben je op zoek naar een nieuwe applicatie voor je smartphone? De fotoapplicatie Instagram wordt steeds vaker gedownload. In dit artikel kan je meer over Instagram lezen.

Wat is Instagram?

Instagram is een fotoapplicatie voor de smartphone. Met deze app is het mogelijk om prachtige foto's te maken met je telefoon. Deze foto's kunnen vervolgens worden bewerkt met één van de Instagram filters en/of effecten. Zo is het mogelijk om je foto's bijvoorbeeld een ouderwets tintje te geven. Nadat je foto is bewerkt, kan je hem delen met je vrienden en kennissen.

Instagram lijkt in feite op sites als Facebook en Twitter. Net als op Facebook en Twitter kan je mensen volgen en kan je gevolgd worden. Het verschil is dat je updates niet uit teksten bestaan, maar alleen uit foto's. Wel kan je uiteraard een tekst toevoegen als bijschrift. Een misverstand is dat je je foto's enkel via Instagram kunt delen. Je kunt de foto's echter ook gerust via andere sociale netwerksites aan je vrienden tonen.

De app is beschikbaar in de volgende talen: Engels, Chinees, Frans, Duits, Italiaans, Japans, Koreaans, Portugees en Spaans. Er wordt verwacht dat Instagram in de toekomst in meer talen zal verschijnen.

Is mijn smartphone geschikt?

Waarschijnlijk vraag je je af of je Instagram kunt downloaden op jouw smartphone. Oorspronkelijk was Instagram een iPhone app. Indien je een iPod Touch of een iPad hebt, kan je de app ook downloaden. Sinds april 2012 is Instagram ook beschikbaar voor Android. De app is niet beschikbaar voor de Blackberry.

Belangrijk om te melden is dat je Instagram gratis kunt downloaden! Als je een iPhone, iPod Touch of iPad hebt, kan je de app via de Itunes App Store verkrijgen. Als je een Android telefoon hebt, kan de app via Google Play verkrijgen.

Instagram op de computer

Op het moment dat je een Instagram account hebt aangemaakt, kan je ook via je je computer inloggen. Dit doe je via http://instagr.am/. Zo kan je je foto's op je computer zetten. Tevens kan je de foto's op een groter scherm bekijken, wat velen als prettig ervaren.

Overname door Facebook

In oktober 2010 lanceerden Mike Krieger en Kevin Systrom de populaire app. Anderhalfjaar later, op 10 april 2012, nam Facebook Instagram voor maar liefst 1 miljard dollar over. De overname is de grootste in de geschiedenis van Facebook. Waarom is Instagram eigenlijk overgenomen?

Facebook is voor een groot deel een site die draait om het delen van foto's. Ook Instagram is een platform dat als doel heeft om foto's te delen. Het lijkt daarom misschien raar dat Facebook Instagram heeft overgenomen. Het verschil zit 'm echter in de soort foto's. Op Facebook posten mensen over het algemeen spontane, onbewerkte foto's. Het gaat bijvoorbeeld om foto's die op feestjes zijn genomen of om vakantiekiekjes. Instagram is er juist om mensen het gevoel te geven dat zij professionele fotografen zijn. De foto's die er op Instagram worden gedeeld, zien er vakkundig uit. Op de Instagram foto's staan vooral gebouwen, voorwerpen, flora en fauna.
© 2012 - 2017 Dezy, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Volkskrant
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Smartphone app: Instagram"

Infoteur: Dezy
Laatste update: 14-04-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!