InfoNu.nl > Electronica > Telecom > Gratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloaden

Gratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloaden

Gratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloaden Hier kun je de beste Adroid apps van 2012 vinden. Zowel gratis Android apps als betaalde apps voor de tablet en de smartphone. Natuurlijk worden er ontzettend veel free Android apps geproduceerd. Ook in 2012 zijn er ontelbare nieuwe Android apps uitgebracht. Hier zijn de beste Android applicaties op een rij gezet. Dit is gebaseerd op de meerdere top 100 en top 200 lijsten die zijn uitgebracht door de bekende Amerikaanse tech websites. Je kunt ze gratis downloaden of aanschaffen via de Android app store Google Play. Ook kijken we naar de beste gratis Android games.

Wat zijn Android applicaties?

Android is een besturingsysteem voor smartphones en tablets. Het is in handen van Google. Er is een grote gemeenschap van ontwikkelaars die de functies van de Android door applicaties (apps) te schrijven. Zo groot zelfs dat er duizenden apps per jaar worden gemaakt. Hier zitten veel waardeloze functies bij, maar er zijn ook een aantal die echt heel leuk of handig zijn. Je kunt ze downloaden via derde partij websites of direct via de app store van Google genaamd Google Play. In 2011 waren er maar liefst 500.000 verschillende applicaties beschikbaar.

Is het downloaden van Android apps via andere websites legaal?

Jazeker, hier is niets illegaals aan. De ontwikkelaars kiezen er zelf voor om de applicaties gratis aan te bieden online. Soms kiezen ze er later voor om er toch een prijs op te zetten. Dit kan na een jaar van gebruik zijn, maar je zult nooit opeens gebonden zijn aan het product. Als je wel betaalde apps gratis download dan zal het vaak wel illegaal zijn.

Beste Android apps van 2012

Beste Gratis android apps 2012

Het lijkt wel of bijna alles voor de Android gratis is. Dat is niet helemaal waar. Ook de betaalde applicaties doen het nog behoorlijk goed. Ze hebben vaak net iets meer te bieden dan de gratis applicaties. Toch zijn er meer dan genoeg gratis applicaties die wel de moeite waard zijn. Omdat er zoveel verschillende apps uitgebracht worden, is het moeilijk om de beste apps te selecteren. Gelukkig kun je daarom hier even kijken. De top 5 van de populaire tech website PCmag en die van Techradar gecombineerd. Ik heb de apps waarvoor je moet betalen eruit gefilterd.

Top 10 gratis Android apps van 2012

  1. aDownloader
  2. Auto Memory Manager
  3. Camscanner
  4. Dolphin Browser HD
  5. History Eraser Pro
  6. Juicedefender
  7. Launcherpro
  8. Lookout premium for Android
  9. Mr. Number
  10. Onlive

Download deze gratis apps hier

Beste Android games van 2012

Ook zijn veel mensen helemaal verslaafd aan de games die je op Android tablets en smartphones kunt spelen. Een aantal ervan zijn inderdaad erg goed en leuk. De bekende website Techradar heeft een selectie gemaakt van de 60 beste gratis android games en de beste betaalde Android games van 2012.

Top 5 Gratis Android games

  1. Angry Birds
  2. Bebbled
  3. Red Stone
  4. Newton
  5. Sketch Online

Top 5 betaalde Android games

De betaalde games zijn zo rond de 2 Euro. Vaak is het geld wel de moeite waard, maar er zijn natuurlijk ook genoeg gratis games. Deze games horen bij Techradar's top 5.
  1. Robo Defense
  2. Armored Strike
  3. Radiant
  4. Flight Director
  5. Space Physics

Hopelijk heb je iets aan deze gratis beste android apps. Voor meer top lijsten kun je bij de referenties onderaan de pagina terecht.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/60-best-free-android-apps-2012-687252
  • http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2393097,00.asp

Reageer op het artikel "Gratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloaden"

Infoteur: Euromark
Gepubliceerd: 30-06-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Telecom
Schrijf mee!