InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Alternatieven voor WhatsApp op Android

Alternatieven voor WhatsApp op Android

Alternatieven voor WhatsApp op Android WhatsApp is de laatste jaren uitgegroeid tot een enorm populaire messaging applicatie voor smartphones. Met WhatsApp kunnen berichten naar andere gebruikers gestuurd worden via het internet. Over de hele wereld zijn er miljoenen mensen die gebruik maken van deze messenger dienst. De reden dat WhatsApp zo populair is geworden, is de mogelijkheid om gratis berichten te sturen. WhatsApp heeft aangekondigd om hun gebruikers te laten betalen voor het gebruik van WhatsApp. In dit artikel worden alternatieven voor WhatsApp op een rij gezet die net zo goed zijn en misschien wel beter.

WhatsApp

WhatsApp is een messenger applicatie, die beschikbaar is voor iOS, Android, Blackberry, Nokia en Windows Phone. WhatsApp maakt gebruik van een internetverbinding en niet van je beltegoed. Alle berichten die je met WhatsApp verstuurd, zijn dus gratis. Naast het sturen van berichten kan je met WhatsApp ook onbeperkte hoeveelheden afbeeldingen, video's en audioberichten sturen. Bij WhatsApp is het ook mogelijk om groepsgesprekken aan te maken, waardoor je een bericht gelijk aan een hele groep kan sturen. Daarnaast heeft WhatsApp ook de mogelijkheid om massaberichten te sturen. Dit zijn berichten die je aan meerdere mensen tegelijk kan sturen, maar die bij de ontvanger in hun individuele chat met jou binnenkomen. WhatsApp heeft miljoenen gebruikers wereldwijd en heeft in maart 2012 aangegeven twee miljard berichten per dag te moeten verwerken. In augustus 2012 lieten ze weten dat dit aantal tot 10 miljard berichten per dag is opgelopen. Ook in 2012 heeft WhatsApp aangegeven dat de huidige gebruikers van onder andere Android nog 1 jaar gratis gebruik kunnen maken van de applicatie. Daarna moeten de gebruikers 0,99 dollarcent betalen om WhatsApp weer een jaar te kunnen gebruiken.

XMS

XMS is een messenger applicatie van Nederlandse bodem. De app is namelijk een product van het Nederlandse bedrijf eBuddy. Velen vinden dat de applicatie van XMS uitgebreider is dan die van WhatsApp. Daarnaast is het voornaamste verschil dat je bij XMS de mogelijkheid om ook berichten vanaf je computer te kunnen sturen, voor als je je smartphone even niet bij je hebt. Ook kun je op de computer WhatsApp berichten ontvangen. Deze messenger applicatie is beschikbaar voor iOS, Android, Blackberry, Nokia, Windows Phone en PC.

Messenger by Facebook

Om gebruik te kunnen maken van deze applicatie heb je verplicht een Facebook account nodig. Facebook Messenger is beschikbaar op iOS, Android, Blackberry, Nokia, Windows Phone en PC. Deze applicatie is zelfs begonnen als computer applicatie en is naarmate de populariteit van de messenger steeg zijn er ook mobiele applicaties uitgebracht.

MessageMe

MessageMe is een nog relatief nieuwe messenger applicatie en is op het moment van schrijven beschikbaar voor iOS en Android. Het uiterlijk van de applicatie is vooral gemaakt in de Androidstijl. Met deze applicatie kan je naast berichten ook foto's en video's versturen.

Google Hangouts

Google Hangouts is uitgebracht om de strijd met WhatsApp aan te gaan. Deze applicatie van het reusachtige bedrijf Google heeft dan ook veel ontwikkelingen ondervonden om een veelgebruikte messengerdienst te worden. Voordelen van Hangouts ten opzichte van WhatsApp zijn dat je ook via de computer en laptop berichten kan versturen en ontvangen en dat je de mogelijkheid hebt om videogesprekken te voeren. Ook kan je een videogesprek voeren, waarbij je jezelf opneemt met de camera en andere mensen deze live kunnen volgen. Dit kan je dus gebruiken om een soort van webshow te maken.
© 2013 - 2018 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Play.google.com

Reageer op het artikel "Alternatieven voor WhatsApp op Android"

Infoteur: Rva03
Gepubliceerd: 08-07-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!