InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Dating apps: Tinder en Love Potion

Dating apps: Tinder en Love Potion

Dating apps: Tinder en Love Potion Tinder is een gratis date app waarbij je via je Facebook account potentiële matches kunt beoordelen en leren kennen. Dat een groot deel van de Nederlanders nog niet precies weet hoe deze app in elkaar zit, blijkt wel uit het feit dat de zoekterm "hoe werkt Tinder" op plek 1 stond in de meest gebruikte "hoe werkt..?" zoektermen van Google uit 2013. Eind 2013 verscheen ook de Love Potion app. Dit is het gratis Nederlandse antwoord op Tinder.

Tinder

Met de dating app die sinds lancering in september 2013 in korte tijd enorm populair is geworden kun je op basis van foto's potentiële dates, Tinderaars, markeren of juist afwijzen. Dit kan in een zeer hoog tempo. Een voordeel van Tinder is dat je alleen bericht krijgt wanneer zowel jijzelf als je potentiële match elkaar hebben 'geliked'. Zo worden awkward afwijzingen voorkomen, je komt immers niet te weten wie wél je foto voorbij heeft zien komen maar je níet heeft geliked.

Gebruik van de Tinder app

De Tinder app is gratis en verkrijgbaar voor smartphones die draaien op Android en ook voor iPhones. Om Tinder te kunnen gebruiken heb je een Facebook account nodig. De app maakt namelijk gebruik van je geslacht, leeftijd, woonplaats, vrienden en je 'vind ik leuks' bij het zoeken naar potentiële matches. Als je op het Tinder logo klikt kun je je profiel nog naar wens aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld wat over jezelf te vertellen of extra foto's toevoegen. Bij Appinstellingen, ook te vinden wanneer je op het Tinder logo klikt, kun je aangeven of je op zoek bent naar een man of een vrouw en hoe oud je potentiële matches moeten zijn.

Hoe werkt Tinder?

Wanneer je je met je Facebook account hebt aangemeld kan je beginnen met 'Tinderen' en gaan vleeskeuren. Wanneer je op de foto van een persoon klikt kun je jullie eventuele gemeenschappelijke Faceboekvrienden en 'vind ik leuks' zien. Ook de in het profiel ingevulde tekst en extra foto's verschijnen dan. Lijkt de persoon je wat? Swipe dan naar rechts of klik op het hartje. Vind je hem of haar maar niks? Swipe dan naar links of klik op het kruisje. Wanneer je potentiële date jou ook wel ziet zitten krijgen jullie hier beiden bericht van en kunnen jullie beginnen met praten. Een potentiële match is gevonden!

Nederlands antwoord op Tinder: Love Potion

Sinds kort is er een Nederlands antwoord op de Tinder app aanwezig in de app store, namelijk Love Potion. Het idee van deze app is dat je je dat in eerste instantie niet op basis van de foto beoordeeld, maar juist op basis van een gesprek, dat maximaal zeven minuten duurt. Gedurende deze zeven minuten schuiven de gordijntjes die de foto van je potentiële date bedekken langzaam open. Hoe langer je chat, hoe meer je dus van de foto te zien krijgt. Tijdens het gesprek besluit je of je gesprekspartner werkelijk een potentiële match is of toch niet.

Gebruik van de Love Potion app app

De Love Potion app is gratis. Eind 2013 is de Love Potion app alleen nog maar beschikbaar voor de iPhone, maar een Android versie is in ontwikkeling. Om Love Potion te kunnen gebruiken moet je je voornaam, leeftijd, woonplaats en seksuele voorkeur (zowel homoseksueel, heteroseksueel en biseksueel is mogelijk) invullen en één tot vier foto's uploaden.

Hoe werkt Love Potion?

Met de Love Potion app kun je eenmaal per dag een gratis speeddate aanvragen met een andere gebruiker van de app, waarbij potentiële dates worden gezocht op basis van leeftijd (vijf jaar ouder of jonger dan jijzelf) en gewenst geslacht. Vervolgens kies je een gesprekpartner voor een speeddate uit de lijst met potentiële dates. Dit kan niet op basis van foto. Wanneer je beiden besluit dat de gesprekspartner werkelijk een potentiële date is, kunnen jullie wanneer de zeven minuten verstreken zijn gratis verder chatten. Bleek de match toch niet zo goed? Dan kun je of de volgende dag opnieuw gratis speeddaten, of dezelfde dag 10 potion drops betalen voor een nieuwe speeddate.
Op vrijdagen wordt er een speciale speeddate partner voor je geselecteerd waarmee je gratis een extra lange speeddate mag hebben.

Potion drops

Wanneer je de app download krijg je 100 potion drops. Zijn deze druppels op? Dan kun je op twee manieren potion drops bij krijgen. Ten eerste door het delen van de app op sociale media zoals Facebook, en ten tweede door het bijkopen van 100 druppels voor 2,69 euro (goedkoopste optie).
Gerelateerde artikelen
Hoe werkt Tinder? Online daten via de Tinder-appHoe werkt Tinder? Online daten via de Tinder-appTinder heeft een nauwe connectie met Facebook. Tinder is een dating-app waarmee je heel eenvoudig contacten kan leggen m…
Online dating: tips voor een eerste dateOnline dating: tips voor een eerste dateHeb je iemand ontmoet via een datingsite en komt er een eerste date? Dan kun je wel tips voor een eerste date gebruiken.…
Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten?Online dating: waarom gaat het vaak mis met internet daten?Online dating kan erg succesvol zijn, maar tegelijkertijd ook heel erg frustrerend. Het is natuurlijk nooit leuk als je…
Online dating: foto op je profielOnline dating: foto op je profielWil je online daten? De foto die je gebruikt op je profiel is enorm belangrijk. Mensen beoordelen je hier toch op. Waar…
Bronnen en referenties
  • http://www.iphoneclub.nl/306410/love-potion-nederlandse-dating-app-doet-het-anders-dan-tinder/
  • http://computertotaal.nl/apps-software/tinder-de-populaire-dating-app-62150
  • http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3526150/2013/10/12/Dating-app-Tinder-Een-verslavende-vleeskeuring.dhtml

Reageer op het artikel "Dating apps: Tinder en Love Potion"

Infoteur: Marrie123
Gepubliceerd: 21-12-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!