InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Samsung Gear 2 - SmartWatch

Samsung Gear 2 - SmartWatch

Samsung Gear 2 - SmartWatch Het jaar 2014 zal in teken staan van de SmartWatch. Experts verwachten zelfs dat de SmartWatch een concurrent gaat worden voor de smartphone. Samsung heeft de komst van zijn Samsung Gear 2 op 23 februari aangekondigd en deze zal op 11 april, tegelijk met de smartphone Galaxy S5, te koop zijn in Nederland. Vooruitbestellen is al mogelijk bij de meeste telecomaanbieders. De adviesprijs is 299 euro. Wat zijn de specificaties en verbeteringen van deze slimme Samsung Armband?

SmartWatch

Een SmartWatch is een computergestuurde armband die naast de tijd weergeven meer functionaliteiten heeft. Zo kan een slimme armband bijvoorbeeld je hartslag opmeten, berichten van je telefoon tonen, stappen tellen en muziek afspelen als de armband met je telefoon contact heeft. Onder andere Samsung, Apple en Sony hebben al een SmartWatch ontwikkeld of zijn bezig met een verbeterde versie.

Samsung Gear 2

De Samsung Gear 2 is de opvolger van de Samsung Gear en draait op een nieuw besturingssysteem. De oudere SmartWatch draait nog op Android. Voor de opvolger hebben ze gekozen om het zelf ontwikkelde platform Tizen te gebruiken. De belangrijkste reden voor deze stap is verbetering van de batterijduur. De Gear 2 kan 3 tot 6 dagen zonder op te laden gebruikt worden. Naast de Gear 2 heeft Samsung ook aangekondigd:
  • Samsung Gear Fit
  • Samsung Gear 2 Neo
  • Samsung Galaxy s5

Applicaties

Op de Samsung Gear 2 kun je via de Samsung Store applicaties downloaden voor deze slimme armband. Populair zijn de fitnessapplicaties die in staat zijn je verbrande calorieën, hartslag en gezette stappen te meten. Samsung heeft zelf de S Health app ontwikkeld en verbeterd voor de Samsung S Gear. De volgende applicaties staan automatisch op de Gear 2 geïnstalleerd:

Bluetooth Call
  • Camera Notification
  • SMS
  • E-mail
  • Apps
  • Media Controller
  • Agenda
  • Smart Relay
  • S Voice
  • Stopwatch
  • Timer
  • Weer

Verbeteringen

Naast het besturingssysteem Tizen hebben ze nog meer features in de slimme armband weten te stoppen. De Gear 2 is uitgerust met een 2 megapixel camera en een 1.63 inch Super AMOLED scherm. De camera zit nu in het scherm verwerkt en steekt niet meer boven het horloge uit. De armband kun je ook met je SmartTV verbinden om hem te gebruiken als afstandsbediening. Je kunt daarnaast applicaties uit de Samsung store installeren op je telefoon. De armband kun je bestellen in de kleuren zwart, oranje en grijs.

Moeite waard?

Met de adviesprijs van 249 euro is de Samsung Gear 2 niet de goedkoopste op de markt. Je krijgt er echter wel een betere camera en meer functionaliteiten voor terug. Deze SmartWatch heeft een batterijduur van maximaal 6 dagen en een Super AMOLED scherm. Dankzij de verbinding met je telefoon heb je eindeloos veel mogelijkheden om applicaties te downloaden. Het is nu afwachten wat Apple met zijn iWatch gaat doen. Het is zeker een armband om in de gaten te houden en een eerste stap naar echte concurrentie voor de smartphone.

Specificaties

  • Scherm: 1.63 inch Super AMOLED 320x320
  • Besturingssystem: Tizen
  • Camera: 2.0 Megapixel Auto Focus 1920x1080
  • Functies camera: Auto Focus, Locatie toevoegen
  • Processor: 1.0 GHz Dual Core Processor
  • Video: Opnemen en afspelen
  • Audio: MP3, AAC, AMR, OGC, muziekspeler
  • Apps: Samsung Apps
  • Bluetooth: v4.0 LE, LrLED
  • Sensoren: Stappenteller, Gyroscoop, hartslagmeter
  • Geheugen: 512 RAM
  • Opslag: 4GB
  • Afmeting: 6.9 x 58.4x 10.0 mm
  • Gewicht: 68g
  • Batterij(duur): Li-ion 300mAh; normaal gebruik 2-3 dagen, licht gebruik 6 dagen
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.samsung.com/uk/discover/mobile/samsung-unveils-galaxy-s5-and-new-gear-range/

Reageer op het artikel "Samsung Gear 2 - SmartWatch"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!