InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Imaginarium Drone met HD camera: kopen en specificaties

Imaginarium Drone met HD camera: kopen en specificaties

Imaginarium Drone met HD camera: kopen en specificaties De drone van het merk Imaginarium is een goedkope (onder de honderd euro) drone waar een HD camera in verwerkt is. Met deze 2 megapixel camera kunt u zowel foto’s als video’s maken. Deze drone is anno 2014 de bestverkochte drone in Nederland. De Imaginarium drone zeer is geschikt voor de beginner, omdat hij makkelijk in gebruik is en stabiel in de lucht hangt. Daarnaast kunt u, als u de besturing onder de knie heeft, diverse trucs mee uithalen in de lucht. Wat is het merk Imaginarium en wat zijn de specificaties van deze drone met goede camera?

Wat is een drone?

Drones zijn onbemande kleine vliegtuigjes die vanaf de grond, met behulp van een controller, op afstand worden bestuurd door een ‘drone piloot’. Goedkope drones met een simpele HD camera worden voornamelijk door particulieren en mensen met een eigen bedrijf gebruikt. Daarnaast maakt het leger gebruik van drones om vijandige gebieden in kaart te brengen of om kleinschalige bombardementen uit te voeren in oorlogsgebieden. Ook worden drones ingezet door grote oliebedrijven als Shell en Total om, vaak lastig begaanbare gebieden, in kaart te brengen. Drones worden anno 2014 steeds populairder dankzij de vele adembenemende filmpjes die er op internet verschijnen.

Waarom een drone kopen?

Een drone voor particulieren kan ingezet worden voor meerdere doeleinden. Redenen die mensen aandragen om een drone te kopen zijn onder andere:
  • voor het plezier
  • om het eigen huis van de bovenkant te bekijken
  • om een bruiloft mee te filmen
  • om betere Social media foto’s mee te maken
  • om een website mooier mee te maken

Het merk Imaginarium

Het merk genaamd Imaginarium vervaardigd allerlei spullen die vallen onder de noemer educatief speelgoed. Ze noemen zich de meest gespecialiseerde speelgoedketen ter wereld en ze zijn in ruim 30 landen te vinden. Het bedrijf is op 7 oktober 1992 opgericht en staat al sinds deze datum onder leiding van Félix Tena Comadrán. Het bedrijf verkoopt alleen producten die, naar eigen zeggen, garant staan voor hoge kwaliteit. De drone van het merk Imaginarium valt op de officiële website onder de categorie: Wetenschap & Natuur / Robots & Drones.

Imaginarium Drone met HD Camera

De Imaginarium Drone + HD CameraDe Imaginarium Drone + HD Camera
Ieder artikel van het merk Imaginarium heeft een educatieve waarde. De drone met HD camera van het merk bevordert kennis en lichaamscoördinatie en is geschikt voor kinderen vanaf 14 jaar. De drone werkt met vier kanalen. Hierdoor zullen er nauwelijks tot geen verstoringen zijn als u met de afstandsbediening wilt communiceren met het apparaat. De drone heeft vier propellers, waardoor het geheel stabiel in de lucht blijft hangen en direct na het opstijgen al horizontaal zal vliegen. In de drone is een HD foto- en videocamera met 2 megapixel verwerkt om, met hulp van de meegeleverde afstandsbediening, prachtige foto’s en filmpjes mee te maken. Dankzij deze eigenschappen en de betaalbaarheid (onder de honderd euro) is de drone een geschikte aankoop voor de beginner.

Specificaties van deze drone

De specificaties van de drone zijn als volgt:
  • Camera: HD foto- en videocamera, 2 megapixels
  • Opladen: Via USB mogelijk, duurt gemiddeld 100 minuten
  • Vliegtijd: +/- zeven minuten
  • Geheugen: 2 GB geheugenkaart bijgeleverd
  • Bediening: Afstandsbediening met een LCD-scherm
  • Afmetingen: Hoogte 7.5 centimeter, breedte 31,5 centimeter, diepte 31,50 centimeter
  • Materiaal: Kunststof en metaal

Trucs uithalen met de Imaginarium drone

Met de Imaginarium drone met camera kunt u, als u de besturing onder de knie heeft, ook diverse trucs mee uithalen. Zo kunnen er onder andere flips mee gemaakt worden van 360 graden. Dit is een cirkelbeweging in de lucht. Hoe dit werkt kunt u in de handleiding vinden en op internet via YouTube.

Imaginarium Drone met HD Camera kopen

Deze drone kan in 2014 en 2015 gekocht worden bij de volgende winkels en speciaalzaken:
  • Bol.com, EAN nummer: 8428918764722
  • Imaginarium winkel
  • Imagniarium.ie, onder productnummer: 76472
  • Wehkamp.nl

Lees verder

Gerelateerde artikelen
The Imaginarium of Doctor ParnassusThe Imaginarium of Doctor ParnassusEen pact met de duivel, dat betekent niet veel goeds. Een rondtrekkend gezelschap in een vreemd uitziende huifkar. Docto…
DJI Inspire 1, een drone met 12 megapixel cameraDJI Inspire 1, een drone met 12 megapixel cameraDe DJI Inspire 1 is begin 2015 de meest geavanceerde drone die beschikbaar is voor consumenten. Deze quadcopter is vanaf…
Kopen van een drone: de verschillende prijsklassenKopen van een drone: de verschillende prijsklassenVeel mensen zijn anno 2014 helemaal enthousiast geworden over drones en quadcopters. Deze op afstand bestuurbare vliegtu…
De vliegtijd en oplaadtijd van drones en quadcoptersWie uren denkt te gaan vliegen met een nieuwe drone komt vaak bedrogen uit. De vliegtijd van dit speelgoed ligt anno 201…
De Oscarwinnaars 2009De Oscarwinnaars 2009De Academy Awards van het jaar 2009. De beste films van dit jaar waren The hurt locker, Avatar, Crazy hearts, The blind…
Bronnen en referenties
  • http://www.imaginarium.nl/over-ons.htm
  • http://www.imaginarium.nl/drone-met-camera-76472.htm
  • http://www.forbes.com/sites/venkateshrao/2012/02/20/top-ten-things-to-do-with-your-own-drone/
  • http://www.bol.com/nl/p/imaginarium-drone-hd-camera/9200000035237407/

Reageer op het artikel "Imaginarium Drone met HD camera: kopen en specificaties"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Drone
Schrijf mee!