InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Drone: DJI Phantom 2 Vision Plus met full HD camera

Drone: DJI Phantom 2 Vision Plus met full HD camera

De DJI Phantom 2 Vision Plus drone is een drone van hoge kwaliteit en anno 2014 één van de duurste drones verkrijgbaar voor consumenten op de markt. De DJI heeft een vliegtijd van ongeveer 25 minuten en is geschikt voor zowel zakelijk- als particulier gebruik. Uniek is dat de drone foto’s kan maken met een camera van 14 megapixels. Filmen werkt met de onboard camera, deze maakt video’s maakt video’s in Full HD. De DJI Phantom Drone heeft een prijskaartje van boven de duizend euro, dit is twee keer zo duur als de quadcopter versie van het merk DJI.

Een drone, wat is dat eigenlijk?

Drones zijn kleine onbemande vliegtuigjes of voertuigen die zich in de lucht voortbewegen. Besturen van een drone wordt door een drone-piloot gedaan en werkt met een afstandsbediening of een app op de iPad, iPhone, Android toestellen of andere tablets en smartphones. Drones kunnen worden gekocht met of zonder camera. De vliegtuigjes die met camera zijn uitgerust zijn anno 2014 het populairst voor de zakelijke- en particuliere markt.

De DJI Phantom 2 Vision Plus

De meest luxe uitvoering van de Phantom serie van DJI kost meer dan duizend euro en is, eind 2014, de meest geavanceerde en luxe drone op de consumentenmarkt. Dit is tevens de hoofdreden voor de experts geweest om de award: "beste drone van 2014 voor experts" toe te kennen aan DJI. De Phantom 2 Vision Plus gaat, na het opladen, 25 minuten mee. U kunt de DJI alleen maar kopen in de kleur wit, die kenmerkend is voor de gehele Phantom serie. De hoge kwaliteit camera filmt alles in full HD op 1080p en eventueel op 720p. Foto’s worden gemaakt met een camera van 14 megapixels. Als u de drone heeft gekocht krijgt u hier gratis de DJI Vision App bij. Hiermee kunt u de gemaakte foto’s en video’s direct naar uw telefoon of tablet streamen en opslaan.

Het merk DJI en de soorten Phantoms

Het bedrijf DJI is in 2006 opgericht in China. Het hoofdkantoor is anno 2014 gevestigd in Shenzhen, China. Dit gebied wordt ook wel Silicon Valley van China genoemd. DJI is begonnen in een klein kantoortje in China, maar heeft tegenwoordig in Amerika, Duitsland, Japan en Hong Kong, kantoren. Naast het vervaardigen van drones van hoge kwaliteit, maken ze ook apps en apparatuur om professioneel mee te filmen en foto’s mee te maken. DJI heeft in de productlijn drie soorten populaire drones in de serie genaamd Phantom, namelijk de:
  • DJI Phantom 2
  • DJI Phantom 2 Vision
  • DJI Phantom 2 Vision Plus

Besturing van de DJI Phantom 2 Vision Plus en DJI Vision App

Besturing van de DJI Phantom 2 werkt via de meegeleverde controller met Lcd-scherm. Foto’s en video’s worden direct op uw tablet of smartphone geplaatst met hulp van de DJI Vision Plus app. Deze applicatie kan gratis worden gedownload in de AppStore van Apple en de Google PlayStore van Android. De app bestaat uit vier opties:
  • Camera: zie direct de beelden die de drone maakt
  • Album: sla de foto’s en video’s direct op om ze later te bekijken
  • News: het laatste nieuws en de laatste updates van het merk DJI
  • Settings: de app instellen voor een prettige gebruikerservaring

Bijzondere functies

Buiten bereik

Als er tussen de bestuurder (piloot) en de DJI drone een afstand groter dan 700 meter ontstaat, valt het bereik weg. Bij normale en goedkopere drones kan dit een probleem vormen. Bij de DJI Phantom 2 Vision Plus echter niet, hij komt namelijk automatisch terug naar een plek waar wel bereik is.

Uw vlucht van tevoren bepalen

Met hulp van de Vision plus applicatie voor smartphones kunt u op de kaart aangeven welke route uw drone moet gaan vliegen. Zo kunt u bijvoorbeeld van tevoren vastleggen wanneer de DJI Phantom 2 Vision Plus moet blijven hangen in de lucht en een foto of video moet vastleggen.

Specificaties

De belangrijkste specificaties van de DJI Phantom 2 Vision Plus zijn als volgt:
  • Naam: DJI Phantom 2 Vision Plus
  • Merk: DJI
  • Vliegtijd: 25 minuten
  • Snelheid: maximaal 54 kilometer per uur
  • Gewicht: 1,242 kg
  • Maximaal bereik: 700 meter
  • Kleur: wit
  • Besturing: meegeleverde controller

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.dji.com/company
  • http://www.quadrocopterspecialist.nl/dji-phantom-2-vision-plus-v3.html
  • http://www.bol.com/nl/p/dji-phantom-2-vision-plus-drone/9200000027958255/

Reageer op het artikel "Drone: DJI Phantom 2 Vision Plus met full HD camera"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Drone
Schrijf mee!