InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Hubsan Micro X4 V2, goedkope drone om mee te stunten

Hubsan Micro X4 V2, goedkope drone om mee te stunten

Hubsan Micro X4 V2, goedkope drone om mee te stunten De Hubsan Micro X4 V2 H107L is een micro drone en past in de palm van je handen. Deze quadcopter heeft geen camera, weegt slechts 38 gram en kan een snelheid bereiken van 20 kilometer per uur. Het bijzondere van deze kleine drone is het feit dat er op de controller een optie is om te vliegen in beginner mode en in expert mode. In de tweede mode kun je diverse imposante stunts uithalen met de Hubsan Micro X4 V2 drone zoals voor- en achterwaartse flips.

Micro drones, wat zijn dat?

Zoals de naam al doet vermoeden zijn deze type drones erg klein. Zo past de Hubsan Micro X4 V2 in de palm van je handen. Dit soort micro drones zijn over het algemeen niet uitgerust met een camera, maar blinken uit in de hoge snelheid, groot bereik en de aantrekkelijke prijs. Dit type drone is vele malen goedkoper dan bijvoorbeeld een volwaardige drone met full HD camera. Micro drones zijn voornamelijk populair bij beginners en bij experts die voornamelijk willen stunten in de lucht..

Het merk Hubsan

Het merk Hubsan is opgericht en gevestigd in Shenzhen, China. Dit gebied wordt niet voor niets aangeduid als het Silicon Valley van China; veel technologische bedrijven hebben zich in dit gebied gevestigd. Hubsan is in 2003 opgericht en richt zich voornamelijk op het ontwikkelen van spectaculair speelgoed. Ze vinden zichzelf trendsetters op dit gebied. Sinds 2010 bestaat het bedrijf uit 30 hoogopgeleide personeelsleden. Ze ontwerpen en vervaardigen onder andere op afstand bestuurbare helikopters, vliegtuigen en Quadcopters.

Dankzij de LED-lampjes kun je deze drone ook in het donker goed zienDankzij de LED-lampjes kun je deze drone ook in het donker goed zien

De Hubsan Micro X4 V2

De mini of micro drone is zeer klein van formaat en weegt slechts 38 gram. De drone is ideaal voor beginners en voor kinderen vanaf 12 jaar. De Hubsan Micro drone is geschikt om zowel binnen als buiten mee te vliegen en kan, ondanks het lage gewicht, een snelheid van 20 kilometer per uur halen. De micro drone heet voluit: Hubsan Micro X4 V2 H107L en valt onder de noemer quadcopter. Dit houdt in dat de drone aangedreven wordt door vier propellers om zo de stabiliteit in de lucht te kunnen garanderen. De meegeleverde controller heeft een klein LCD scherm en twee knuppels om de kleine Hubsan drone mee te besturen. De quadcopter is uitgerust met LED verlichting, zo kun je ook in het donker vliegen. Als je de drone, zonder camera, koopt dan zitten de volgende spullen erbij inbegrepen:

  • 2,4 Ghz zender
  • micro drone
  • reserve propeller set
  • lipo accu voor de micro drone
  • USB lader

Specificaties van de Hubsan Micro X4 V2 H107L

De specificaties van deze micro drone zijn als volgt:
  • Merk: Hubsan
  • Mogelijkheden:Vliegen en stunten
  • Leeftijd: aanbevolen voor kinderen vanaf 12 en volwassenen
  • Vliegtijd: 15 minuten
  • Camera: niet aanwezig
  • Snelheid: 20 kilometer per uur
  • Bereik: 50 meter
  • Type: Quadcopter
  • Opladen: USB

Vliegen en stunten met de drone

De drone wordt bestuurt door middel van een controller met LCD scherm en twee stuurknuppels. Op de controller kun je aangeven of je in standaard mode of expert mode wilt vliegen.

Standaard mode

Ideaal voor beginners en kleinere kinderen. In deze mode vliegt de quadcopter stabiel en zal het geen vreemde trucs of flips uithalen. De besturing is in de standaard mode een stuk minder gevoelig.

Expert mode

Voor de gevorderde dronepiloot heeft de Hubsan Micro X4 V2 quadcopter een expert mode. Je kunt in deze mode onder andere stunts zoals flips (voorwaarts, achterwaarts en opzij) maken. De besturing van de micro drone is een stuk gevoeliger in de expert mode.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Drone: Hubsan Micro X4 H107D met First Person View (FPV)Drone: Hubsan Micro X4 H107D met First Person View (FPV)De Micro X4 H107D van de Chinese dronebouwer Hubsan is uitgerust met een First Person View systeem. Dankzij het 4.3 inch…
Revell Control XS Nano Quad, een budget drone zonder cameraRevell Control XS Nano Quad, een budget drone zonder cameraDe Revell Control XS Nano Quad is een drone die wordt aangedreven door vier propellers. Het opladen van de onbemande, op…
Verschil tussen quadcopter, hexacopter en octocopterVerschil tussen quadcopter, hexacopter en octocopterWat is het verschil tussen een quadcopter, hexacopter of octocopter? Het zijn allemaal drones omdat ze vier of meer prop…
Yellow-RC Quadcopter V2, een budget droneDe Yellow-RC-Quadcopter V2 is een zeer betaalbare drone en anno 2015 een van de bestverkochte drones in Nederland en Bel…
Bronnen en referenties
  • http://www.hubsan.com/Product/index413.html
  • http://www.hubsan.com/About/index.html
  • http://www.ezdrone.com/product/hubsan-x4-v2/
  • http://www.bol.com/nl/p/hubsan-micro-x4-v2-h107l-drone/9200000035431243/

Reageer op het artikel "Hubsan Micro X4 V2, goedkope drone om mee te stunten"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Drone
Schrijf mee!