InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Drone: LRP H4 Gravit 2.0 quadcopter met camera

Drone: LRP H4 Gravit 2.0 quadcopter met camera

Drone: LRP H4 Gravit 2.0 quadcopter met camera De LRP H4 Gravit 2.0 drone valt onder de categorie quadcopters. Dit kleine, op afstand bestuurbare, voertuig wordt aangedreven door vier propellers om zo de stabiliteit in de lucht te kunnen garanderen. Deze quadcopter van het merk LRP is uitgerust met een camera, die automatisch foto’s en video’s op de bijgeleverde SD-kaart opslaat. Het is tevens mogelijk om met de LRP H4 Gravit 2.0 quadcopter diverse stunts zoals jumps en 360 graden spins te maken. Al deze eigenschappen zorgen ervoor dat de drone zeer geschikt is voor beginners en kinderen vanaf 12 jaar. Wat kan de LRP H4 2.0 nog meer? Wat zijn de specificaties? Waar moet je op letten bij de aanbiedingen?

Quadcopters en drones

Een drone is een onbemand voertuig (vaak een vliegtuig) dat door zowel het leger als door consumenten kan worden bestuurd. De bestuurder van een drone wordt ook wel een drone-operator of dronepiloot genoemd. Anno 2014 moeten nog veel mensen wennen aan dit nieuwe, vreemde beroep. Quadcopters (ook wel quadrocopter genoemd) zijn een soort drones, aangedreven door vier propellers. Het grootste voordeel van een quadcopter is de goede stabiliteit in de lucht.

Het merk LRP

LRP electronic GmbH is opgericht in 1987 door Jürgen E. Lautenbach. Het bedrijf is anno 2014 actief in meer dan 62 landen en een trendsetter op het gebied van RC (Radio-Controlled) voertuigen. Naast deze op afstand bestuurbare vliegtuigjes is LRP ook actief op de automarkt. Ze vervaardigen schaalmodellen en onderdelen van nitro motoren. In 2014 heeft het bedrijf wereldwijd indruk gemaakt met de ontwikkeling van drones, de LRP H4 Gravit serie in het bijzonder. Deze serie bestaat uit:
  • LRP H4 Gravit 2.4 GHz Quadrocopter, de grootste versie
  • LRP H4 Gravit Micro 2.0 Quadrocopter 2.4 GHz, de middelmaat
  • LRP H4 Gravit Nano Quadrocopter 2.4 GHz, de kleinste drone van de Gravit serie

De LRP H4 Gravit 2.0 quadcopter drone + camera

Deze drone weegt slechts 125 gram, maar heeft in verhouding een behoorlijk formaat. Normaal gesproken zijn drones die zo licht zijn ook een stuk kleiner. Toch blijft de quadrocopter stabiel in de lucht hangen dankzij de aandrijving van de vier propellers. Het geheel wordt RTF (Ready To Fly) geleverd en kan dus direct worden gebruikt na het inpakken. Een looping kan worden gemaakt door een druk op de knop van de bijgeleverde controller. Een ideale en goedkope drone voor kinderen en beginners, waarmee ook foto’s en video’s gemaakt kunnen worden.

Camera niet altijd inbegrepen

Deze drone wordt zowel met als zonder camera verkocht. Kijk bij aanschaf van een quadcopter van het merk LRP goed of je een camera krijgt bijgeleverd. Er zijn namelijk aanbieders die deze drone voor een zeer scherpe prijs verkopen. Deze aanbiedingen zijn over het algemeen zonder de camera. Ook de kwaliteit van de camera wil nog wel eens verschillen.

Specificaties van de quadcopter met camera

De belangrijkste specificaties van de LRP H4 Gravit 2.0 Quadcopter zijn als volgt:
  • Merk: LRP
  • Mogelijkheden: Vliegen en stunts uithalen
  • Leeftijd: aanbevolen voor kinderen vanaf 14 en voor volwassenen
  • Vliegtijd: tot 11 minuten
  • Camera: verschilt per aanbieder (zie hierboven)
  • Gewicht: 125g

Stunts uithalen, de twee standen

Met de LRP H4 quadcopter of quadrocopter kun je ook diverse stunts uithalen. Via de bijgeleverde controller kun je de drone in trainingsstand zetten. In deze stand is het niet mogelijk om rare stunts uit te halen en is ideaal voor beginners en kleinere kinderen. Om te stunten met de drone, zet je de controller op expert mode. Je kunt nu diverse stunts uithalen zoals: flips (meerdere kanten op) en 360 graden spins. Voorbeelden en uitleg over de stunts, die je kunt uithalen met de LRP H4 Gravit 2.0 quadcopter met camera, kun je zien op video’s op onder andere YouTube.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Drone: Jamara Quadcopter invader, stunten zonder cameraDrone: Jamara Quadcopter invader, stunten zonder cameraDe invader van het merk Jamara kan met een simpele druk op de controller stunts uithalen. Zo is het mogelijk om 360 grad…
Kopen van een drone: de verschillende prijsklassenKopen van een drone: de verschillende prijsklassenVeel mensen zijn anno 2014 helemaal enthousiast geworden over drones en quadcopters. Deze op afstand bestuurbare vliegtu…
De vliegtijd en oplaadtijd van drones en quadcoptersWie uren denkt te gaan vliegen met een nieuwe drone komt vaak bedrogen uit. De vliegtijd van dit speelgoed ligt anno 201…
Drone: Jamara Quadrocopter Q-Drohne, met of zonder cameraDrone: Jamara Quadrocopter Q-Drohne, met of zonder cameraJamara staat al sinds 1973 bekend om de hoge kwaliteit speelgoed die ze zelf ontwerpen en produceren. De Q-Drohne Quadco…
Parrot AR 2.0 Power Edition, een drone met lange vliegtijdParrot AR 2.0 Power Edition, een drone met lange vliegtijdDe drone van de bekende dronemaker Parrot genaamd Parrot AR.Drone 2.0 Power Edition blinkt uit in zijn vliegtijd. Je kun…
Bronnen en referenties
  • http://www.lrp.cc/en/company/the-world-of-lrp-brands/
  • http://www.bol.com/nl/p/lrp-h4-gravit-2-0-quadcopter-camera-drone/9200000032276993/#product_specifications
  • http://www.lrp.cc/en/products/rc-quadrocopters/produkt/lrp-h4-gravit-24-ghz-quadrocopter/details/

Reageer op het artikel "Drone: LRP H4 Gravit 2.0 quadcopter met camera"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Drone
Schrijf mee!