InfoNu.nl > Electronica > Diversen > De beste drones van 2014

De beste drones van 2014

De beste drones van 2014 In 2014 zijn er honderden nieuwe drones, quadcopters, quadrocopters, hexacopters en andere onbemande op afstand bestuurbare vliegtuigen uitgebracht. Deze drones zijn er in alle soorten en maten te koop en daarom kan een juiste keuze maken lastig zijn. Om je te helpen bij de aanschaf van de juiste drone is het goed om te weten wat de experts en fans van drones het beste vinden. Welke drones uit het jaar 2014 zijn er volgens de experts het beste, mooiste, goedkoopste of uniekste en waarom precies?

Beste nieuwe drone van 2014

Parrot Bebop

De Bebop drone van het Franse merk Parrot is verkozen tot beste nieuwe drone van het jaar 2014. De dronemaker uit Frankrijk genaamd Parrot is bekend van de quadcopter A.R Elite en de MiniDrones. De Bebop is een drone die met de prijs van ongeveer 400 euro in de middenklasse valt. De drone is uitgerust met een uitstekende camera die met 14 megapixel foto’s kan maken. Daarnaast heeft het onbemande vliegtuigje speciale bumpers om ervoor te zorgen dat de propellers niet afbreken en het de drone zelf niet beschadigd als deze tegen objecten opvliegt.

Beste drone voor beginners

Hubsan H107L X4 Mini RTF RC Quadcopter

Als je net begint met het vliegen van drones dan kun je het beste geen duizenden euro’s uitgeven voor je eerste drone. Met de zeer goedkope Hubsan H107L X4 Mini RTF RC quadcopter kun je op een leuke (en voordelige) manier kennis maken met de wereld van drones. Hiervoor hoef je geen hoge investering voor te doen: de drone kost namelijk maar gemiddeld 30 euro. Als je de drone koopt is deze direct klaar om te vliegen (Ready-To-Fly). Met de quadcopter van de Chinese maker Hubsan kun je binnen en buiten vliegen voor maximaal vijf minuten. Daarna moet hij weer opgeladen worden via de USB-poort.

Beste drone voor experts

Phantom 2 Vision Plus

De Phantom 2 Vision+ komt van de Chinese maker DJI en is een van de duurste drones op de markt. Hij kost namelijk meer dan duizend euro. Experts vinden dit de beste drone van 2014. De vliegtijd is ruim 25 minuten. Dit is ruim het dubbele vergeleken met andere drones uit deze prijscategorie. Daarnaast is de DJI Phantom 2 Vision Plus uitgerust met een speciale zeer stabiele camera waarmee je de beste foto’s mee kunt maken.

Beste drone qua prijs/kwaliteit

Hubsan H107D FPV X4 Mini RTF Quadcopter

Deze drone van de Chinese maker Hubsan, ook bekend van de Hubsan Micro X4 V2, kost rond de 199 euro. Dit is zeker niet de goedkoopste drone uit 2014 voor consumenten, maar als je de prijs en kwaliteit gaat vergelijken, wel de beste. De specificaties van de Hubsan H107D FPV X4 Mini zijn vergelijkbaar met quadcopters die dubbel zo duur zijn. Met de FPV (First Person View) kun je live op de meegeleverde controller je vlucht volgen, foto’s maken en filmen.

Beste drone voor luchtfoto’s en luchtvideo’s

DJI Phantom FC40 Quadcopter

De beste drone van 2014 om vanuit de lucht foto’s mee te maken en mee te filmen komt van de DJI en is de tweede drone uit de Phantom serie die deze lijst heeft gehaald. De Phantom FC40 quadcopter maakt foto’s en video’s op hoge kwaliteit met de 720p HD Video recorder. De media wordt direct opgeslagen op de SD kaart. Met de ingebouwde WIFI stream je de media direct naar de gratis app voor iOS (iPad, iPhone) en Android toestellen, om later te kunnen bekijken. Prijs? Rond de 500 euro.

Beste quadcopter onder de 100 euro

Nano QX RTF with SAFE

Als je nog een beginner bent of je hebt een klein beetje ervaring opgedaan met bijvoorbeeld de MiniDrones van het merk Parrot, dan is de Nano QX RTF with SAFE een goede keuze voor onder de honderd euro. De quadcopter is uitgerust met de SAFE technologie. Deze Sensor Assisted Flight Envelope zorgt ervoor dat de drone stabiel in de lucht hangt en zich soepel kan voortbewegen. Net zoals de beste drone voor beginners van 2014 gaat de batterij, tussen het opladen door, ongeveer vijf minuten mee. Het is de ideale drone om mee te oefenen.

Meest unieke design

De Rolling Spider kan zowel vliegen als over de grond rijdenDe Rolling Spider kan zowel vliegen als over de grond rijden
Parrot Rolling Spider
De Franse maker Parrot heeft in 2014 de Parrot Rolling Spider uitgebracht. Dit is een drone die zowel kan rijden over de grond als kan vliegen. De wielen kun je er zelf gemakkelijk opzetten (of afhalen). De drone kan rollen over de vloer, klimmen over de wand en zweven tegen het plafond aan. Daarnaast kun je er ook simpele stunts mee uithalen zoals de voorwaartse en achterwaartse flip. De batterij gaat gemiddeld 8 minuten mee. Voor deze unieke drone ben je rond de 100 euro kwijt.

Beste drone voor kinderen

UDI U818A

Vliegen met een drone is net als het spelen van een videospel; kinderen leren dit ontzettend snel. De UDI drone is geschikt voor kinderen, omdat deze goedkoop is in aanschaf en onderhoud. De batterij van de kindvriendelijke UDI U8181A is binnen twee uur opgeladen en gaat tussen de zes en negen minuten mee. Je kunt zeer voordelig een extra batterij voor de UDI U818A kopen, om zo bijna twintig minuten te vliegen. De drone is zelfs uitgerust met een simpele camera. Het geheel kost rond de 50 euro.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hubsan H107L X4 Mini RTF, beste drone voor beginnersHubsan H107L X4 Mini RTF, beste drone voor beginnersDe Hubsan H107L X4 Mini is uitgeroepen tot beste drone voor beginners van het jaar 2014. Deze zeer goedkope drone is ide…
UDI U818A met camera, de beste drone voor kinderenUDI U818A met camera, de beste drone voor kinderenDe quadcopter van met merk UDI met het typenummer U818A is uitgeroepen tot beste drone voor kinderen van 2014. Deze dron…
Drone: LRP H4 Gravit 2.0 quadcopter met cameraDrone: LRP H4 Gravit 2.0 quadcopter met cameraDe LRP H4 Gravit 2.0 drone valt onder de categorie quadcopters. Dit kleine, op afstand bestuurbare, voertuig wordt aange…
Blade Nano QX met SAFE, beste drone onder de 100 euroBlade Nano QX met SAFE, beste drone onder de 100 euroDe zeer kleine en goedkope Nano QX RTF met de speciale technologie SAFE weegt slechts 16.5 gram en is ideaal voor beginn…
Bronnen en referenties
  • http://thewirecutter.com/reviews/best-drones/
  • http://www.droneflyers.com/2014/11/best-quadcopters-for-2014-holiday-gift-giving/
  • http://rc-drones-review.toptenreviews.com/

Reageer op het artikel "De beste drones van 2014"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Drone
Schrijf mee!