InfoNu.nl > Electronica > Diversen > De Parrot Bebop drone, de beste drone van 2014

De Parrot Bebop drone, de beste drone van 2014

De Parrot Bebop drone, de beste drone van 2014 De bebop drone van de Franse maker Parrot is uitgerust met een 14 megapixelcamera met een 180 graden lens. Hiermee kun je op zeer hoge kwaliteit foto’s maken en filmen vanuit de lucht. De adviesprijs van deze quadcopter is 499 euro. Voor dat geld wordt de Parrot Bebop drone standaard met een reserveaccu geleverd. De drone is vanaf 20 januari 2015 in Nederland te koop. Het bereik van de Parrot bebop is 300 meter. Dit kan tot 2 kilometer worden opgerekt met de Skycontroller. Wat kun je allemaal met deze drone en wat zijn de specificaties? Kom er zelf achter waarom dit de beste drone is om te kopen volgens de experts?

Wat is een quadcopter?

Een quadcopter (ook wel quadrocopter genoemd) is een type drone. Drones zijn onbemande voertuigen die worden gecontroleerd door een dronepiloot of een drone-operator. Quadcopters maken gebruik van vier propellers die zich symmetrisch hellend bewegen. Naast dit type drone heb je ook helikopters (2 propellers), hexacopters (6 propellers) en octocopters (8 propellers). De quadcopter is het meest verkochte model naast de normale op afstand bestuurbare helikopters.

Bebop drone van Parrot

In mei 2014 heeft Parrot de drone al aangekondigd, maar de Bebop drone is pas in december 2014 in Amerika uitgekomen met een adviesprijs van (omgerekend) 499 euro. De drone is qua specificaties vergelijkbaar met de dubbel zo dure DJI Phantom Vision Plus, maar kost ongeveer de helft. De Bebop drone kan bediend worden met een gratis app voor de smartphone of tablet en de basisversie heeft een bereik van maximaal 200 meter. Dankzij de Return To Home functie zal de quadcopter niet crashen als deze buiten het bereik van de piloot is, maar netjes terugkeren. De camera is in staat beelden te maken van 14 megapixels. Deze foto’s of video’s worden automatisch opgeslagen op de meegeleverde videokaart van 8GB. Deze drone is door de experts uitgeroepen als beste nieuwe drone van 2014.

De optionele SkycontrollerDe optionele Skycontroller

Bediening van de Parrot Bebop: FreeFlight en de Skycontroller

Zoals ook bij de andere populaire quadcopter van het merk Parrot, de AR Drone 2, werkt de besturing middels een eigen iPad, iPhone (of ander iOS toestel van het merk Apple), tablets en telefoons met het besturingssysteem Android en enkele Windows telefoons. De gratis app kun je vinden in de desbetreffende winkel voor applicaties onder de naam FreeFlight 3. Je kunt ook optioneel een speciale controller voor de Parrot Bebop kopen. Deze heet de “Skycontroller”. De Skycontroller is een mega-afstandsbediening speciaal die speciaal voor deze drone is gemaakt door Parrot. Het bereik van de Bebop quadcopter wordt hiermee vergroot tot twee kilometer en het is zelfs mogelijk om een Oculus Right headset of bril aan de Skycontroller te koppelen via de HDMI uitgang. Mocht je deze versie van de Parrot Bebop aanschaffen dan krijg je er een derde accu bij. De adviesprijs in 2015 voor de uitgebreide versie met Skycontroller is 899 euro.

De Bebop besturen via een kaart

Als je de quadcopter gaat besturen via de app FreeFlight dan krijg je de mogelijkheid om de drone live via de kaart te besturen. Je geeft hier van tevoren bijvoorbeeld aan dat je een bepaalde route wilt vliegen en tikt de plekken aan waar de Parrot Bebop een foto moet maken of moet beginnen/stoppen met filmen.

Specificaties

De specificaties, volgens de officiële website van Parrot, van de Parrot Bebop drone zijn als volgt:

Algemene specificaties

  • Merk: Parrot
  • Naam: Bebop
  • Snelheid: 13 meter per seconde, 46.8 kilometer per uur
  • Accu: LiPo 1200 mAh
  • Vliegtijd: 22 minuten, bij gebruik van beide accu’s
  • Afmetingen zonder bescherming: 28x32x3.6cm
  • Afmetingen met de speciale bescherming: 33x38x3.6

Camera van de Bebop

  • Megapixel: 14
  • Videostabilisering: digitaal
  • Videoresolutie: 1920x1080p (30fps)
  • Fotoresolutie: 4096x3072 pixels
  • Videocodering: H264
  • Fotoformaat: JPEG, RAW, DNG
  • Intern flashgeheugen 8GB, intern geheugen kan niet worden uitgebreid
  • Uitbreidbaar geheugen: met Micro-USB

Verdwijnt de populaire AR Drone van Parrot?

In 2014 heeft Parrot de AR Radio-Controlled helicopters uitgebracht, updates gemaakt en prijzen gewoon voor onder andere de A.R Elite quadcopter. Deze lijn blijft gewoon bestaan en worden ook in 2015 verkocht. Ook zullen er de komende jaren eventuele updates, nieuwe onderdelen en verbeteringen van de app uitgebracht worden door het Franse bedrijf.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Parrot AR 2.0 Power Edition, een drone met lange vliegtijdParrot AR 2.0 Power Edition, een drone met lange vliegtijdDe drone van de bekende dronemaker Parrot genaamd Parrot AR.Drone 2.0 Power Edition blinkt uit in zijn vliegtijd. Je kun…
De beste drones van 2014De beste drones van 2014In 2014 zijn er honderden nieuwe drones, quadcopters, quadrocopters, hexacopters en andere onbemande op afstand bestuurb…
Drone: De mooiste foto’s en video’s maken? Tips en trucsEindelijk een drone met goede camera gekocht? In de meeste gevallen vallen de eerste foto’s en video’s die je maakt met…
Een drone met een groot bereik kopenVeel mensen zoeken een goedkope drone met daarbij de beste camera, anderen zoeken juist een drone waar zij beelden van e…
Kopen van een drone: de verschillende prijsklassenKopen van een drone: de verschillende prijsklassenVeel mensen zijn anno 2014 helemaal enthousiast geworden over drones en quadcopters. Deze op afstand bestuurbare vliegtu…
Bronnen en referenties
  • http://www.parrot.com/nl/producten/bebop-drone/
  • http://store.apple.com/us/product/HH4V2VC/A/parrot-bebop-drone
  • http://nl.hardware.info/nieuws/41891/parrot-bebop-cameradrone-gaat-499-euro-kosten
  • http://www.apparata.nl/nieuws/bebop-drone-van-parrot-indrukwekkend-voor-een-lage-prijs-10351
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Quadcopter

Reageer op het artikel "De Parrot Bebop drone, de beste drone van 2014"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Drone
Schrijf mee!