InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Cheerson CX-10 Mini Quadcopter: kopen en specificaties

Cheerson CX-10 Mini Quadcopter: kopen en specificaties

Cheerson CX-10 Mini Quadcopter: kopen en specificaties De CX-10 Mini Quadcopter van het Chinese merk Cheerson is een van de kleinste drones op de markt. Hij past zelfs in de palm van je hand. Na het opladen via de meegeleverde USB-kabel kun je er gemiddeld 8 minuten mee vliegen. Deze quadcopter is zeer geschikt voor mensen die het besturen van een drone op een goedkope manier willen leren. Wil je de drone kopen? Dat kan in Nederland bij onder andere Conrad.nl en Bol.com. Wat kun je allemaal met de Cheerson CX-10 Mini Quadcopter? Is het bedrijf achter deze drone wel betrouwbaar? Wat zijn de specificaties van het op afstand bestuurbare speelgoed uit China?

Het bedrijf Cheerson

Het merk Cheerson is onderdeel van het bedrijf JH Toys Industrial Co., Limited en heeft haar hoofdkantoor staan in Guangdong, China. Uit dit land komen ook de drone van het merk Hubsan en het anno 2015 zeer populaire DJI. Het moederbedrijf is opgericht in 2003. Cheerson als bedrijf is in 2011 opgesplitst als apart merk met een eigen hoofkantoor. De focus van Cheerson ligt op het maken van op afstand bestuurbaar speelgoed en RC modellen. Alle spullen van Cheerson worden gemaakt in een eigen fabriek met een oppervlakte van meer dan 10.000 vierkante meter. Ze verkopen ook drones en quadcopters op de Nederlandse markt via aanbieders zoals Conrad.nl en Bol.com. Ook in België kun je de op afstand bestuurbare drones vinden in winkels (online en offline).

De drone in het oranjeDe drone in het oranje

Cheerson CX-10 Mini Quadcopter – Drone

De drone van het type quadcopter wordt aangedreven door middel van vier propellers en is een van de kleinste drones op de markt. Dankzij dit formaat is de drone geschikt om zowel binnen als buiten mee te vliegen. De Cheerson CX-10 Mini past in de palm van je hand en is daarom ook qua prijs erg goedkoop te vinden in de Nederlandse en Belgische winkels. Omdat hij wordt aangedreven door de 6-assige gyro is het geheel zeer stabiel en kun je er zelfs bij wat slechtere weersomstandigheden mee vliegen (matige wind). De drone wordt bestuurt met hulp van de meegeleverde controller en kan gevlogen worden in drie modi: beginner tot expert. Met een simpele druk op de knop verhoog je de moeilijkheidsgraad. Hoe hoger de moeilijkheidsgraad is, des te meer je zelf moet doen om de Cheerson CX-10 Mini te besturen. Adviesleeftijd bij meerdere verkopers is 7 jaar en ouder, maar in de gebruiksaanwijzing die in het Engels wordt meegeleverd staat 14 jaar en ouder vermeldt wegens de kleine onderdelen, hoge snelheid van de drone en het gevaar dat je tegen mensen, dieren en objecten vliegt als je de drone niet onder controle kunt houden. Omdat de quadcopter zo klein is en je als beginner regelmatig zult crashen, is het aan te raden om bij aanschaf een aantal reserveonderdelen te kopen.

Specificaties van drone

De specificaties van de Cheerson CX-10 Mini Quadcopter zijn, volgens de officiële website van de fabrikant als volgt:

Kenmerken van de CX-10

  • De zender / afstandsbedieningDe zender / afstandsbediening
    Merk: Cheerson
  • Type: CX-10 Mini Quadcopter
  • Frequentie: 2.4G
  • Gyro: 6 assig
  • Groote: 40 x 40 x 22mm
  • Vliegtijd: rond de 5-8 minuten
  • Oplaadtijd middels usb oplader: 30 minuten
  • Accu mini quadcopter: 3.7V 100mah
  • Accu voor afstandbediening: 2 x AAA batterijen
  • 3 vliegmodes: beginner, gevorderd en expert
  • Kleuren: Blauw, groen en oranje
  • Adviesprijs 2015: 35 euro
  • Laag voltage alarm
  • LED licht voor nacht vliegen

Inhoud die je bij de drone krijgt na het kopen

Inhoud van het pakket:
  • 1 x Cheerson CX-10 Mini Quadcopter (mode 2)
  • 1 x 2.4G afstandbediening
  • 1 x USB oplaad kabel
  • 1 x handleiding
  • 1 x reserve set propellers

Films en videos van de quadcopter

Voordat je ongeveer 35 euro uitgeeft aan deze drone is het verstandig om een aantal filmpjes te bekijken en reviews te lezen/kijken op videowebsites. Je ziet de Cheerson quadcopter vliegen en kunt makkelijker een keuze maken tussen de tientallen drones die je kunt kopen. Ook zie je meteen welke kleur je het leukste vind! Een greep uit de selectie van beschikbare video’s met uitleg:

  • Het uitpakken van de Cheerson CX-10 Mini en review: https://www.youtube.com/watch?v=YysyZBWx4Dk
  • Een Engelstalige review van de drone: https://www.youtube.com/watch?v=qrkqnaQssdo
  • De drone uit elkaar halen en repareren: https://www.youtube.com/watch?v=vj0jTuqgDuQ
  • Een buitenvlucht met de CX-10 Quadcopter: https://www.youtube.com/watch?v=IIesP135GcA

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Drones onder de 50 euro in Nederland (2015)Drones onder de 50 euro in Nederland (2015)Anno 2015 worden drones van het type quadcopter steeds populairder in Nederland en België. Op afstand bestuurbare voertu…
Dromida Kodo Mini Quadcopter, voordelige drone met cameraDromida Kodo Mini Quadcopter, voordelige drone met cameraDe Dromida drone is uitgerust met een camera om luchtfoto’s en luchtvideo’s mee te maken vanuit de lucht. Je kunt de qua…
Hubsan H107L X4 Mini RTF, beste drone voor beginnersHubsan H107L X4 Mini RTF, beste drone voor beginnersDe Hubsan H107L X4 Mini is uitgeroepen tot beste drone voor beginners van het jaar 2014. Deze zeer goedkope drone is ide…
UDI U818A met camera, de beste drone voor kinderenUDI U818A met camera, de beste drone voor kinderenDe quadcopter van met merk UDI met het typenummer U818A is uitgeroepen tot beste drone voor kinderen van 2014. Deze dron…
Bronnen en referenties
  • Engelstalige handleiding Cheerson CX-10 Mini Quadcopter
  • http://www.hktdc.com/manufacturers-suppliers/Guangdong-Cheerson-Hobby-Technology-Co-Ltd/en/1X08SYNJ/
  • http://www.bol.com/nl/p/cheerson-cx-10-mini-quadcopter-drone-blauw/9200000032781256/

Reageer op het artikel "Cheerson CX-10 Mini Quadcopter: kopen en specificaties"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 16-01-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Drone
Schrijf mee!