InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Het merk Hubsan en de drones die zij in 2015 verkopen

Het merk Hubsan en de drones die zij in 2015 verkopen

Het merk Hubsan en de drones die zij in 2015 verkopen Het Chinese bedrijf Hubsan heeft zijn hoofdkantoor in de vooruitstrevende stad Shenzhen, China. De drones en ander speelgoed dat het bedrijf maakt staat anno 2015 regelmatig in de top 100 bestverkochte speelgoed bij winkels zoals Bol.com, Wehkamp en Conrad. In 2015 heeft Hubsan twee goedkope drones onder de 100 en twee drones met krachtige HD camera, die makkelijk te verkrijgen zijn in Nederland en België. Wat is het merk Hubsan? Welke voertuigen zijn populair? Welke drones van Hubsan zijn het goedkoopste en welke drone is uitgeroepen tot beste drone voor beginners in 2014?

Hubsan

Hubsan is een Chinees bedrijf dat zich richt op het maken van bijzonder speelgoed. Hier vallen onder andere de RC (Radio-Controlled) voertuigen als drones, quadcopters, quadrocopters, auto’s en helikopters onder. Het hoofdkantoor en de fabriek van het bedrijf staat in Shenzhen. Dit gebied is anno 2015 erg populair bij bedrijven die iets doen met techniek, internet, IT, bijzonder speelgoed, drones en quadcopters. De populairste dronebouwer van de afgelopen jaren, DJI, heeft daar ook een kantoor. Dit gebied wordt ook wel het “Sillicon Valley” van China genoemd.

Goedkope drones van Hubsan

De volgende drones van het merk Hubsan hebben in 2015 een adviesprijs van minder dan 100 euro, en vallen daarom in de categorie goedkoop. Deze twee drones zijn te koop via grotere winkelketens zoals Intertoys, Bart Smit, Wehkamp en Bol.com. De kleinere winkelketens en buitenlandse online winkels als Amazon, Banggood en Alibaba, zijn niet meegenomen in de statistiek.

Hubsan Micro X4 V2 H107L

Deze drone met een adviesprijs van €79,99 in Nederland en België in 2015 is uitgeroepen door een gerenommeerde website als beste drone voor beginners. De H107L wordt gebruiksklaar geleverd; je hoeft zelf dus niets meer in elkaar te zetten en kunt, na het opladen, direct een eerste vlucht maken. Het opladen duurt ongeveer 30 minuten, wat kort is vergeleken met andere drones uit deze prijsklasse. Daarna is het mogelijk om een vlucht te maken tussen de 7 en 9 minuten. Dit is sterk afhankelijk van de omstandigheden waarin je vliegt. Bij slecht weer met veel wind zal de Hubsan Micro X4 H107L V2 minder lang vliegen.

Hubsan Micro drone X4 met HD camera H107CHD-BR

Anno 2015 is de H107CHD-BR van het merk Hubsan een van de goedkoopste drones met een HD camera op de Nederlandse en Belgische markt. De 2 Megapixel camera maakt foto’s en video’s op een resolutie van 1280x720. De LED verlichting op de drone is niet alleen voor de sier, maar ook erg handig als je in de nacht, avond of in een donkere ruimte wilt vliegen. Het opladen gaat via een USB-kabel en kan via de computer of bijvoorbeeld via de oplader van een Android toestel of iPhone/iPad. De adviesprijs in Nederland en België ligt in 2015 onder de 100 euro.

Een drone met camera van Hubsan boven de 100 euro

De volgende twee drones staan regelmatig in de top 100 lijsten van best verkocht speelgoed in meerdere maanden van het jaar 2015. Ze zijn allebei uitgerust met een krachtige HD camera. Beiden drones hebben een adviesleeftijd van 14 jaar en ouder. Ook bij kinderen ouder dan 14 is ouderlijk toezicht nog steeds wenselijk.

Hubsan Micro X4 H107C

De CHD-BR versie van de H107C is een nieuwere versie en iets verbeterde versie. De normale H107C is echter ook uitgerust met een krachtige HD camera die opnames maakt op 720p met een resolutie van 1280x720 pixels. De adviesprijs ligt gemiddeld 10 euro hoger dan de bovenstaande drone en een crashpack (extra propellers, body, motor, voetjes en accu) kan al voor onder de 40 euro worden gekocht. Dankzij de redelijk zware motor, vergeleken met vergelijkbare drones van andere merken, hangt de drone erg stabiel in de lucht en is daarom voor zowel binnen als buiten erg geschikt.

Hubsan Micro X4 H107D

De enige drone van Hubsan die makkelijk te koop is in 2015 met de FPV mogelijkheid. FPV betekent First Person View, je ziet op de controller precies wat jouw drone ook meemaakt in de lucht. Bij de Micro X4 H107D zie je de beelden die de camera maakt op het beeldscherm van de meegeleverde controller. De drone is gelukkig uitgerust met een beginnersstand. Dit is erg handig, omdat FPV vliegen voor beginners nog erg lastig kan zijn. Adviesprijs in 2015: €229.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.hubsan.com
  • http://www.hubsan.com/product/index.html
  • Hubsan drones bij bol.com
  • Hubsan drones bij Wehkamp
  • Hubsan drones bij Conrad
  • Hubsan drones bij Mediamarkt

Reageer op het artikel "Het merk Hubsan en de drones die zij in 2015 verkopen"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 12-02-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Drone
Schrijf mee!