InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Het Franse merk Parrot en de drones die zij in 2015 verkopen

Het Franse merk Parrot en de drones die zij in 2015 verkopen

Het Franse merk Parrot en de drones die zij in 2015 verkopen Het Franse bedrijf Parrot is in 2015, naast DJI, de meest succesvolle dronemaker ter wereld. De AR drones, MiniDrones, Power en Elite drones, en de Parrot Bebop zijn het meest populair. De laatste is zelfs uitgeroepen tot beste drone van 2014. Naast deze producten maakt Parrot ook producten als carkits, apps voor smartphone en tablet en multimediasystemen. Welke drones en quadcopters van Parrot kun je in Nederland en België in 2015 kopen? Waar staat het merk Parrot eigenlijk voor?

Parrot

Het bedrijf Parrot werd in 1994 opgericht door Henri Seydoux. Al sinds deze oprichting richt het Franse bedrijf zich op kwalitatieve en hoogwaardige technologische producten voor consumenten. Ze brengen allerlei soorten spullen binnen deze categorie uit. Zo maken ze carkits, apps voor smartphones en tablets, drones, quadcopters en spullen die met multimedia te maken hebben. Parrot heeft ook de allereerste quadricopter gemaakt die wordt bestuurt via een Wi-Fi verbinding en niet op de ouderwetse manier (Radio Controlled). Anno 2015 zijn er meer dan 850 mensen werkzaam voor het bedrijf. Het merendeel werkt in het hoofdkantoor dat staat in de hoofdstad van Frankrijk: Parijs.

De speciale controllerDe speciale controller

Bijzondere besturing van Parrot drones

Vrijwel alle drones van het Franse merk worden niet met een meegeleverde controller bestuurd, maar met hulp van een gratis applicatie voor de smartphone en tablet. Let dus goed op voordat je een drone, quadcopter, of ander op afstand bestuurbaar voertuig van dit merk koopt, of jouw telefoon of tablet er wel voor geschikt is. Het zou zonde zijn als jouw prachtige Parrot drone stuurloos is. Bij sommige, duurdere, modellen van Parrot is het mogelijk om een speciale controller zelf te kopen. Dit is bij de goedkopere varianten vaak niet het geval.

MiniDrone

Parrot heeft anno 2015 twee MiniDrones op de markt. Deze merknaam is vastgelegd door het bedrijf. Het gaat om de Rolling Spider en de Jumping Sumo drones. Beide zijn uitgerust met een camera en geschikt voor kinderen vanaf 14 jaar. Maar ook boven deze leeftijdsgrens is het voor kinderen aan te raden om niet zonder toezicht te vliegen. De Rolling Spider kan namelijk een snelheid behalen van 18 kilometer per uur. De Jumping Sumo haalt 7 kilometer per uur. Dit kan vervelende situaties opleveren.

Jumping Sumo

De Jumping Sumo MiniDrone van Parrot is een niet-vliegende drone. Hij kan op hoge snelheid over de grond rijden en hoge sprongen in de lucht maken. Het geheel is voorzien van een goede camera. Als je verbinding met de drone maakt via jouw smartphone of tablet, kun je direct foto’s maken, filmen en de Sumo besturen. Adviesprijs in Nederland en België in 2015 is €169,99

Rolling Spider

De Rolling Spider van het merk Parrot bestaat uit twee belangrijke onderdelen: de wielen en de drone zelf. Als je over de grond wilt rijden en daarna meteen wilt vliegen, kun je de wielen op het systeem klikken. Wil je alleen vliegen, dan kun je er voor kiezen om de wielen niet te monteren. De drone kan met de wielen wel langs de muren klimmen/vliegen en over het plafond kruipen. Ook de Rolling Spider van Parrot is voorzien van een camera. De besturing werkt hetzelfde als bij de Jumping Sumo. De adviesprijs in Nederland en België in 2015 is €99,99

A.R 2.0 serie

Veel mensen zoeken een A.R drone om te kopen. Dit is te danken aan het merk Parrot. Zij waren de eerste met de gelijknamige productlijn. De A.R serie die nog te koop is in Nederland en België in 2015 bestaat uit twee belangrijke series: Elite en Power Editions.

Elite Edition

De Elite 2.0 AR drone van Parrot is, net als de onderstaande drone, uitgerust met twee HD camera’s. De adviesprijs in Nederland en België anno 2015 is €275 voor de basiseditie. De eerste camera, die je het meest gebruikt, maakt HD opnamen op een resolutie van 1028x720 pixels. De andere camera, die aan de onderkant van de Elite 2.0 AR drone is gemonteerd, filmt en fotografeert op een resolutie van 640x480 pixels.

Power Edition

De AR Power Edition Drone van Parrot heeft een indrukwekkende vliegtijd van 36 minuten. Iets waar je normaal gesproken veel meer geld voor moet betalen. De 720p HD camera maakt opnamen met 30 frames per seconde. De adviesprijs in Nederland en België in 2015 is €399 euro.

De Parrot Bebop uit 2015

Eind 2014 is de Parrot Bebop uitgekomen in Frankrijk en een aantal andere landen. Pas in januari 2015 is de drone ook in de Benelux te koop. Deze drone heeft een krachtige 14 Megapixels camera met een 180 graden lens. Je maakt hier zeer professionele luchtfoto’s en luchtvideo’s mee. De quadcopter is in 2014 zelfs uitgeroepen tot beste drone van het jaar. De drone wordt bestuurt met een applicatie voor de smartphone, of met de zeer indrukwekkende Skycontroller, die je los moet aanschaffen. De adviesprijs zonder controller is €499. Met de Skycontroller en alle andere opties kost de drone gemiddeld €899.

Parrot heeft anno 2015 nog meer drones in omloop. Deze zijn in Nederland en België minder goed te verkrijgen en zijn vaak alleen via webwinkels als Alibaba en Banggood te bestellen. Deze drones zijn om die reden niet meegenomen in de statistiek

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Een drone met een groot bereik kopenVeel mensen zoeken een goedkope drone met daarbij de beste camera, anderen zoeken juist een drone waar zij beelden van e…
Kopen van een drone: de verschillende prijsklassenKopen van een drone: de verschillende prijsklassenVeel mensen zijn anno 2014 helemaal enthousiast geworden over drones en quadcopters. Deze op afstand bestuurbare vliegtu…
Drone: De mooiste foto’s en video’s maken? Tips en trucsEindelijk een drone met goede camera gekocht? In de meeste gevallen vallen de eerste foto’s en video’s die je maakt met…
De vliegtijd en oplaadtijd van drones en quadcoptersWie uren denkt te gaan vliegen met een nieuwe drone komt vaak bedrogen uit. De vliegtijd van dit speelgoed ligt anno 201…
Vijf drones met (HD) camera onder de 100 euro (2015)Vijf drones met (HD) camera onder de 100 euro (2015)Drones die uitgerust zijn met een camera zijn het meest populair onder de Nederlandse consument in 2015. Dit soort quadc…
Bronnen en referenties
  • http://www.parrot.com/nl/about-parrot/corporate-overzicht/
  • http://www.parrot.com/nl/about-parrot/
  • http://www.parrot.com/nl/producten/
  • http://www.parrot.com/nl/producten/skycontroller/
  • Drones bij Bol.com
  • Drones bij Wehkamp
  • Drones bij Conrad
  • Drones bij Mediamarkt

Reageer op het artikel "Het Franse merk Parrot en de drones die zij in 2015 verkopen"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 12-02-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Drone
Schrijf mee!