InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Het mobiele kantoor

Het mobiele kantoor

Het mobiele kantoor We moeten alsmaar meer onderweg, bellen, internetten, skipen, faxen en scannen. Mobiel kan zowat alles en voor sommige beroepsgroepen zal dit handig zijn, maar het is lang niet altijd even verantwoord.

Kantoor in de auto

Zo kennen we al jaren de telefoon in de auto en hoewel het nu aan strikte regels onderwerpen is, zien we nog steeds niet allemaal de redenen. Immers, we bellen nog massaal met de telefoon aan het oor en gooien de telefoon even op de passagiersstoel als we de politie detecteren. Los van het ontlopen van een flinke boete die inmiddels ver boven de 100 euro ligt, houden we alleen onszelf voor de gek. Met een hand langere tijd rijden en minder gefocust op de weg door de telefoon, maakt nu eenmaal dat we minder alert zijn.

Maar naast de telefoon kan inmiddels ook de dvd in het frontpaneel. Dan werkt de navigatie nier meer, maar we kunnen wel lekker een filmpje kijken in de auto! Maar dat gebruiken we om de kinders zoet te houden. Gaan we door met de kantoormogelijkheden zoals de laptop in de auto. Met een speciale houder kunnen we de laptop naast ons hebben en kunnen we met de mobiele internetkaart ook nog lekker skypen. Voor de niet wetende dit is telefoon met beeld op de computer. En is het in Nederland dat in het bij bepaalde abonnementen nog gratis ook.

Wat heeft het kantoor nog meer?

Er is ongetwijfeld gekeken wat het kantoor nog meer heeft, wat mogelijk voor het mobiele kantoor zinvol of zelfs onontbeerlijk kan zijn. Denk hierbij aan het compacte kopieer-, scan- en printapparaat of de scanner die niet groter is als een gemiddelde vinger. Deze gaat als een soort leespen over het papier en het document verschijnt op de laptop.
De eenvoudige scanner, printer en kopieerder is er al vanaf zon 60 euro, maar de leespen scanner begint ongeveer bij zon 80 euro.

En is de normale laptop te goot voor de auto of wil je je laptop in je handtas doen, dan is er ook nog de mini laptop. Deze begint al bij een 8 inch scherm en qua kosten zit je al snel op zon 350 euro en kan oplopen tot zon 1000 euro.
Er zijn telefoonproviders die de laptop bij een langdurig abonnement gratis of tegen een gereduceerd tarief aanbieden.

Zijn het hebbedingetjes of is het echt nodig?

Daar waar een adviseur aan huis komt kan een kopieer- of scanapparaat en printer in een voor onderweg best handig zijn, evenals een laptop voor de consultant of mobiele medewerker van een kantoor. Verder zijn de meeste dingen meer als hebbedingetje dan echt nodig en leiden in de auto alleen maar af.
De telefoon vinden we allemaal onontbeerlijk, maar is dat ook zo? Moeten we in de auto en onderweg in de supermarkt, het warenhuis of het restaurant ook altijd bereikbaar zijn? Voor lang niet iedereen gaat dit op maar is er ingeslopen en daarmee is de maatschappij veranderd en verwacht men inmiddels dat we ook altijd bereikbaar zijn. We worden er zelfs op aangesproken als we niet bereikbaar zijn.

Welk apparaat?

Alle merken van HP, Dell, Acer, Packard Bell of Asus, hebben genoemde apparaten in het assortiment. De consumentenbond heeft regelmatig vergelijkingen in kwaliteit van de bekende merken. Deze kunnen interessant zijn bij de aanschaf, want het is niet alleen de kwaliteit maar ook de capaciteit, snelheid etc. die er toe doen bij de aanschaf.

Terug naar de basis het is er allemaal en de techniek wordt alleen maar geavanceerder, maar misschien moeten we ons de vraag stellen of we het ook echt nodig hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Het zo voordelig mogelijk gebruik maken van mobiel internetHet zo voordelig mogelijk gebruik maken van mobiel internetAls u in deze tijd een telefoon koopt zit hier in 95% van de gevallen internet op. Het is uw eigen keuze om internet op…
De Dongel van KPN voor mobiel internetten op de laptopDe Dongel van KPN voor mobiel internetten op de laptopDe Dongel van KPN maakt mobiel internetten eenvoudig. Dit is een duidelijke stap voorwaarts. Het is eenvoudig met laptop…
Skype, de bekendste VOIP-aanbiederSkype, de bekendste VOIP-aanbiederVoor het grote publiek is Skype de eerste en bekendste softwareaanbieder voor gratis en goedkoop bellen en telefoneren v…
Scanners, tips bij aanschafScanners, tips bij aanschafScanners digitaliseren afbeeldingen. Met een scanner kunt u bijvoorbeeld tekst, foto's en afbeeldingen scannen. De gesca…
Mobiel bankieren en mobiel betalenMobiel bankieren en mobiel betalenMobiel bankieren en mobiel betalen is zeer eenvoudig en heeft vele voordelen. Mobiel betalen is de toekomst. Bijna ieder…

Reageer op het artikel "Het mobiele kantoor"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 23-08-2009
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Special: Eigen onderneming starten
Schrijf mee!