InfoNu.nl > Electronica > Diversen > Zeppelin Air: draadloos muziek streamen, optimale kwaliteit

Zeppelin Air: draadloos muziek streamen, optimale kwaliteit

Zeppelin Air: draadloos muziek streamen, optimale kwaliteit Draadloos muziek streamen zonder kwaliteitsverlies. Dat belooft het in Nederland nog niet zo heel bekende, exclusieve merk Bowers & Wilkins. B&W werkte met het wél al heel bekende Apple samen om de Zeppelin Air te ontwikkelen. Het idee: hoogwaardige audio zoals die beschikbaar is via uitgelezen en soms dus peperdure concepten, aan een breed publiek kunnen aanbieden. De Zeppelin Air is een sound station met een wel héél opvallend ontwerp en diverse functionaliteiten. Het is een uiterst gangbare ontwikkeling onder de makers van elektronica en multimedia: samenwerking. Zo is er ook het in Nederland (nog) niet zo heel bekende exclusieve merk Bowers & Wilkins, dat met het wel zeer bekende Apple samenwerkte om de Zeppelin Air te kunnen presenteren. De Zeppelin Air is allereerst een stukje design dat hebberig maakt, ook weleens aangeduid als 'luxegadget.' De Zeppelin Air is echter ook en vooral apparatuur waarop je muziek af kunt spelen zonder er de iPhone, iPad of iPod op te hoeven plaatsen.

Airplay

Het proces van het afspelen van muziek zonder draden, toeters en bellen staat bekend als 'draadloos streamen' ofwel in dit geval: Apple Airplay. Airplay is erop gericht om zonder kwaliteitsverlies tracks uit de gehele muziekcollectie te kunnen afspelen. Concreet zorgt AirPlay ervoor dat de Zappelin Air draadloos verbinding kan maken met elke PC of Mac waar iTunes op draait. Het is mogelijk om de eigen collectie op die PC/Mac door te lopen, of een iPod Touch, iPhone of iPad te gebruiken als 'afstandsbediening'. De toegepaste techniek is 'Apple Lossless', en die term staat voor het naadloos realiseren van de overdracht van de 'complete' geluidservaring.

Eisa Award: Europese beste Sound Station

De Zeppelin Air kreeg onlangs de Eisa Award voor beste Europese Sound Station 2011-2012. EISA is een vereniging van gespecialiseerde journalisten uit 19 Europese landen. Elk jaar komen deze journalisten samen om de Eisa Awards toe te kennen aan de beste consumentenelektronicaproducten. De jury was zeer onder de indruk van de geluidskwaliteit van de Zeppelin Air: vol, helder en zeer gedefinieerd.

150 Watt

De Zeppelin Air heeft vijf speakers. Deze hebben elk een eigen versterker, met een vermogen dat totaal goed is voor 150 Watt. Via zogenaamde Flowport technologie ontwikkeld door Bowers & Wilkins zorgt het systeem voor een diepe, optimaal klinkende bas. De Zeppelin Air is erop gemaakt om een (meer dan) kamervullend, weids geluid te produceren.

Wie, wat en waar

De Zeppelin Air van Bowers & Wilkins is verkrijgbaar bij Apple Premium Resellers, Media Markt, Saturn, BCC en de muziekspeciaalzaak.

Wie is Bowers & Wilkins?

Bowers & Wilkins werd in de sixties opgericht in Sussex, Engeland. Het merk is uitgegroeid tot een zeer gerenommeerde naam. Bowers & Wilkins noemt haar speakers 'de absolute top' in de wereld van geluid. Het merk heeft ook de meest exclusieve electronica in het assortiment. Daaruit is het paradepaardje de manshoge B&W Nautilus, selectief verkrijgbaar vanaf 32.500,- per speaker. Via de samenwerking met Apple richt Bowers & Wilkins zich nu echter bewust op een breder consumentenpubliek. Het doel is om optimale geluidskwaliteit voor een groot aantal muziekliefhebbers binnen bereik te brengen. Ga voor meer informatie naar www.bowers-wilkins.com.
Gerelateerde artikelen
Noord/Zuidlijn (metrolijn)Noord/Zuidlijn (metrolijn)De Noord/Zuidlijn (NZ) is een nieuwe metrolijn die in Amsterdam wordt aangelegd. Deze lijn bevat 8 haltes, is 9,5 kilome…
Wat is iTunes Match?IPhone-fabrikant Apple lanceerde onlangs zijn muziekdienst iTunes Match. Wat is dit voor een dienst?
Het nieuwe station Rotterdam Centraal aan het KruispleinHet nieuwe station Rotterdam Centraal aan het KruispleinIn het centrum van Rotterdam is vele jaren gebouwd aan het nieuwe centrale station: Rotterdam Centraal. Het nieuwe stati…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Wil van der Vorst PR / Bowers &Wilkins
  • Persbericht Wil van de Vorst PR
  • Persinformatie Bowers & Wilkins

Reageer op het artikel "Zeppelin Air: draadloos muziek streamen, optimale kwaliteit"

Infoteur: Mariawrites
Laatste update: 17-10-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!