InfoNu.nl > Electronica > Huishoudelijk > Best geteste activity trackers o.b.v. batterijduur (2018)

Best geteste activity trackers o.b.v. batterijduur (2018)

Best geteste activity trackers o.b.v. batterijduur (2018) De laatste jaren gaan we steeds meer onze sportprestaties bijhouden. In 2018 doen we dat met een activity tracker of fitness tracker. Dit kan een polsband zijn of een sporthorloge. Sensoren in de activity tracker houden je progressie en prestaties bij. In 2018 zijn er verschillende getest op diverse onderdelen. De batterijduur van het apparaat is een belangrijk aspect om rekening mee te houden bij aanschaf. Een tracker met een lange accuduur kan het gebruiksgemak namelijk behoorlijk vergroten. Wat zijn de beste activity trackers van 2018?

Inhoudsopgave

Best geteste activity trackers van 2018 en batterijduur

De website Chip heeft in 2018 verschillende activity trackers getest en vergeleken. De apparaten worden op diverse eigenschappen getest bijvoorbeeld zoals: batterijduur, prijs, opties en gps. De volgende geteste apparaten zijn geselecteerd uit de test van Chip maar op basis van batterijduur en verkrijgbaarheid in Nederland.

Overzicht beste activity trackers 2018

ModelBatterijduurGPSHartslag sensorSchermSmartphone functiesWaterdichtPrijs
Garmin Vivofit 41 jaarNeeNeeKleuren Ja79
TomTom Spark 3 Cardio + Music20 dagenJaJaLCDJaJa199
Garmin Vivoactive HR12 dagenJaJaLCDJaJa135
Polar A300 HR26 dagenNeeJaLCDJaJa100
Xiaomi Mi Band 38 dagenNeeJaDigitaalNeeJa34
Fitbit Charge 25 dagenNeeJaDigitaalJaNee119

Garmin Vivofit 4 - Activity tracker met kleurenscherm

De Garmin Vivofit 4 heeft een batterijduur van maar liefst één jaar. Het apparaat registreert je stappen, calorieën en afgelegde afstand. Ook kun je deze Garmin gebruiken tijdens het zwemmen omdat ie waterdicht is. De activity tracker beschikt over een kleurenscherm en is relatief laag geprijsd. Verder kun je de Garmin altijd bij je dragen omdat hij er uitziet als een horloge. Nadeel aan het apparaat is dat het geen sensoren heeft voor gps en hartslag. Prijs vanaf 79 (2018).

TomTom Spark 3 Cardio + Music - Tracker met navigatie ondersteuning

De TomTom Spark 3 activity tracker heeft verschillende opties om je sportactiviteiten te monitoren. Naast de gebruikelijke opties om je sportprestaties te meten kun je ook je favoriete muziek uploaden in het apparaat. Verder heeft het apparaat een gps en een hartslagsensor. Ook is er navigatie ondersteuning. Batterijduur van de activity tracker is twintig dagen. Daarnaast is de TomTom Spark 3 waterdicht en daarmee ook te gebruiken tijdens het zwemmen. Ook is het mogelijk om je slaap bij te houden. Het apparaat heeft een interne opslag van 3 GB. Nadeel: geluidskwaliteit van de tracker kan beter. Prijs vanaf 199 (2018).

Polar A300 HR - Ook te gebruiken als horloge

De Polar A300 heeft een batterijduur van maar liefst 26 dagen. Ook kun je deze activity tracker altijd bij je dragen omdat hij ook te gebruiken is als sporthorloge. De tracker meet je slaap, stappen en andere inspanningen. Nadeel aan het apparaat is dat er geen ingebouwde gps aanwezig is. Ook zit er geen standaard hartslagmeter in. Wel is de Polar A300 waterdicht dus ook tijdens het zwemmen te gebruiken. Verder krijg je een waarschuwing wanneer je te lang hebt stilgezeten. Prijs vanaf 100 (2018).

Garmin Vivoactive HR - Waterdichte activity tracker

De Garmin Vivoactive HR heeft verschillende opties die je kun gebruiken om je activiteiten te registreren. Het apparaat heeft een ingebouwde hartslagsensor. De activitiy tracker heeft een ingebouwde gps zodat je telefoon niet nodig is om je afgelegde route te bepalen. De batterijduur van de Garmin Vivoactive HR is 12 dagen. De tracker is waterdicht dus ook met zwemmen is het apparaat te gebruiken. Het scherm bestaat uit een kleuren-lcd. Nadelen zijn het uiterlijk van de tracker en de bijbehorende app die niet de meest inventieve is. Prijs vanaf 135 (2018).

Xiaomi Mi Band 3 - Prima low budget fitness tracker

De Xiaomi Mi Band 3 heeft een accuduur van acht dagen. De tracker heeft een hartslagmeter en een OLED-touchscreen. Het apparaat meet je verbrande calorieën en afgelegde afstand met sporten. Voordeel van de Xiaomi is dat het gunstig geprijsd is ten opzichte van de andere activity trackers. Nadeel aan dit apparaat is dat er geen ingebouwde gps aanwezig is. Prijs vanaf 34 (2018).

Fitbit Charge 2 - Een van de best verkochte activity trackers

De Fitbit Charge 2 is één van de populairste en bestverkochte onder de activity trackers. Het apparaat heeft een OLED-scherm en kan laten zien wie je telefonisch probeert te bereiken. Met een hartslag sensor wordt je hartslag geregistreerd via je pols. Daarnaast registreert het apparaat het aantal verbrande calorieën en de hoeveelheid slaap. De batterijduur van de Fitbit Charge 2 is ongeveer vijf dagen. Nadelen: het apparaat heeft geen gps en is niet waterdicht. Prijs vanaf 119 (2018).

Overige trackers met lange batterijduur

Er zijn ook andere activity trackers op de markt met een lange batterijduur. De Whitings Go en Activié hebben een accuduur van 240 dagen. Daarnaast heeft de Skagen Signatuur SKT1113 een gebruikstijd van 180 dagen. Nadeel aan deze en andere trackers is dat ze niet of moeilijker verkrijgbaar zijn in Nederland. Mede hierdoor zijn deze niet opgenomen in de lijst.

Activity trackers in 2018

In 2018 zijn er verschillende goede activity trackers op de markt die je sportprestaties nauwkeuring kunnen meten. Wil je een tracker aanschaffen? Kijk dan goed welke sensoren en opties het apparaat heeft. Hoe meer opties hoe hoger de prijs maar wie weet heb je voor jouw sport niet heel veel opties nodig. Dit kan weer gunstig zijn voor de aanschafprijs. Daarnaast zijn er grote verschillen in de batterijduur van de apparaten.
© 2018 Marinos, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De activity trackerActivity trackers worden steeds hipper. Beroemde mensen lopen ermee rond, sporters gebruiken het en je ziet ze steeds va…
Zes vragen over health & activity trackersZes vragen over health & activity trackersHealth en activity trackers zijn aan een opmars bezig. Zo'n tracker is een armband of apparaatje rondom het middel dat b…
Beleggen in trackers of exchange-traded funds (ETF's)Beleggen in trackers of exchange-traded funds (ETF's)Trackers zijn fondsen die weinig kosten met zich meebrengen en net zoals aandelen op de beurs verhandeld worden. Belegge…
Misfit Flash: fitnesstracker voor een lage prijsWie op zoek is naar een goedkope fitnesstracker met toch veel verschillende functies, zou zeker eens moeten kijken naar…
Sporthorloges waar je mee kunt zwemmenSporthorloges waar je mee kunt zwemmenEen sporthorloge kan je helpen om een stuk actiever bezig te zijn, omdat je je sportieve resultaten constant kunt bekijk…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: StockSnap, Pixabay
  • https://www.techradar.com/news/wearables/10-best-fitness-trackers-1277905
  • http://www.chip.de/bestenlisten/Bestenliste-Fitness-Tracker--index/index/id/1171/

Reageer op het artikel "Best geteste activity trackers o.b.v. batterijduur (2018)"

Infoteur: Marinos
Laatste update: 31-08-2018
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!