InfoNu.nl > Electronica > Huishoudelijk > Philips Senseo: een koffie hit!

Philips Senseo: een koffie hit!

Philips Senseo: een koffie hit! Douwe Egberts en Philips hebben samen voor een hit gezorgd op het gebied van koffie. In 2001 werd de eerste Senseo koffiezetapparaat op de markt gebracht en wordt inmiddels wereldwijd verkocht. In de eerste vier jaar zouden zo'n vijftien miljoen senseo's zijn verkocht. Inmiddels zijn er verschillende modellen en nieuwe aanpassingen met verbeteringen. In dit artikel meer informatie.

Koninklijke Philips Electronics

Oorspronkelijk in Eindhoven ontstaan, heeft Philips het hoofdkantoor in Amsterdam. Philips produceert onder andere medische apparatuur, consumenten electronica (bijv Senseo), lampen en mobiele telefoons.

Philips Lighting is een divisie van de Koninklijke Philips onderneming. De eerste activiteit van Philips was de gloeilampenfabriek. Na de tweede wereldoorlog kwam men met de TL-lamp. Later werden ook speciale lampen gemaakt.
voor
  • filmprojectoren
  • signalering
  • flitslampen voor fotografie
  • infrarood- en ultravioletlampen
De spaarlamp, ledlamp en de hogehelderheidsled zijn vervolgens ontwikkeld.
Philips Lighting probeert, ook door overnames, een sterke positie op de nieuwe markt op te bouwen.
Op dit moment probeert Philips een nieuwe hit te scoren met Living Colors Verlichting

Maar de echte hit, die wereldwijd scoort is de Senseo!

De eerste SenseoDe eerste Senseo

Philips Senseo: koffiepad apparaat

In 2001 werd de eerste Senseo Koffiezet (pad) apparaat op de markt gebracht. In samenwerking met Douwe Egberts heeft Philips een innovatief huishoudelijk apparaat ontwikkeld, dat wereldwijd een succes zou worden. Reeds binnen 4 jaar zijn ongeveer 15 miljoen Senseo's verkocht wereldwijd. Door het gemak van koffiepads, is de gebruikvriendelijkheid sterk verbeterd en lijken zelfs meer mensen koffie te zijn gaan drinken.

In 2006 heeft Douwe Egberts getracht octrooi aan te vragen voor de koffiepads. Omdat de pads niet vernieuwend genoeg zouden zijn, is het verzoek afgewezen. Het is dan ook een ieder toegestaan pads te maken voor het Senseo apparaat.

Senseo New GenerationSenseo New Generation

Philips Senseo: New Generation

Na de introductie van de eerste Senseo, heeft Philips haar koffiepadapparaat verder ontwikkeld en op belangrijke punten verbeterd. Ook is er een speciaal ontworpen edition met bewerking op de markt gebracht.
De New Generation heeft onder andere:
  • Een in hoogte verstelbare tuit
  • Interactief display
  • Automatische druppelstop
  • Automatische aromaregeling

Philips Senseo: edition Tord Boontje

De SENSEO Special Edition is ontworpen door Tord Boontje. Hij is de winnaar van de Nederlandse Ontwerper van het jaar 2005. Deze Senseo is gemaakt van geanodiseerd aluminium en is daardoor vlekvrij, krasvast, bacteriewerend en roestvrij.

Douwe Egberts en Philips hebben samen voor een hit gezorgd op het gebied van koffie. In 2001 werd de eerste Senseo koffiezetapparaat op de markt gebracht en wordt inmiddels wereldwijd verkocht. In de eerste vier jaar zouden zo'n vijftien miljoen senseo's zijn verkocht. Inmiddels zijn er verschillende modellen en nieuwe aanpassingen met verbeteringen. Wat zal de volgende Senseo ons brengen?

Lees verder

© 2008 - 2018 Alex, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Senseo koffiepads makenSenseo koffiepads makenEr worden elke dag miljoenen liters koffie genuttigd vele daarvan worden gezet met een koffiefilter maar tegenwoordig is…
Kosten koffie met Senseo of NespressoDe Senseo en de Nespresso machine worden steeds populairder. Steeds minder mensen maken gebruik van een ouderwets koffie…
De handzame Philips Senseo New Original HD7817/60De handzame Philips Senseo New Original HD7817/60Houdt u ook zo van een vers gezet kopje koffie? Indien u een Senseo kopen wil is een handzaam model de Philips Senseo Ne…
Douwe Egberts AromettesDouwe Egberts AromettesGemalen koffie, koffiepads, koffiebonen of oploskoffie, er zijn veel mogelijkheden om een kopje koffie op tafel te zette…
Nespresso KoffieNespresso KoffieNespresso koffie en Nespresso cups zijn niet meer weg te denken uit de hedendaagse koffiewereld. Naast het standaard ass…

Reageer op het artikel "Philips Senseo: een koffie hit!"

Reactie

Lvanvenrooij, 17-06-2009 11:25 #1
Geachte dames, heren.
Tot mij grote schik kan ik geen koffie meer zetten met mijn senseo apparaat. De klip voor het openen aan de bovenkant is afgebroken tot mijn grote verbazing. Hoe kan dit nou, ik ben alleen dus ik zet niet zoveel koffie. Natuurlijk zit het niet in de garantie tijd en zit ik met een probleem. Het apparaat daar is niets mis mee, maar ik zit er erg mee. Kunt u mij a.u.b. helpen om dit probleem op te lossen. Hopelijk hoor ik iets van u. Reactie infoteur, 17-06-2009
Geachte L van Venrooij,

Als dit mij zou overkomen, zou ik Philips aanschrijven met een dringend verzoek kosteloos tot reparatie over te gaan, ondanks het feit dat de officiële garantie niet meer van toepassing is.

Europees gezien heeft u overigens 5 jaar garantie. Daarom zou Philips tot reparatie over moeten gaan, indien u in de afgelopen 5 jaar het apparaat hebt aangeschaft.

Succes!

Infoteur: Alex
Gepubliceerd: 29-05-2008
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Huishoudelijk
Special: Philips
Reacties: 1
Schrijf mee!