InfoNu.nl > Electronica > Huishoudelijk > B&O PLAY: Bang & Olufsen kwaliteit, toegankelijkere prijs

B&O PLAY: Bang & Olufsen kwaliteit, toegankelijkere prijs

B&O PLAY: Bang & Olufsen kwaliteit, toegankelijkere prijs Een submerk is, eenvoudig gezegd, een toegankelijk geprijsde variant op een merk dat vaak tot het topsegment behoort. Je komt het tegen in de mode, in het interieur én in de elektronica. Bang & Olufsen introduceert B&O Play. Bang & Olufsen kwaliteit en design voor een aanlokkelijke prijs. Het is niet alleen een fenomeen in de mode, maar ook op andere gebieden: luxe betaalbaar maken. Dat betekent dat je komt met een 'submerk' onder de gerenommeerde naam van de hoofdmerk. Ook het prestigieuze Bang & Olufsen lanceerde onlangs op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas een nieuw submerk: B&O PLAY. Net als geldt voor het hoofdmerk Bang & Olufsen, biedt het submerk audio- en videoproducten die gebruiksgemak gepaard laten gaan met een ontwerp van hoge kwaliteit. Maar een submerk als dit, brengt dus wel de luxe van B&O binnen bereik van de zogenaamde 'digitale generatie': de vaak wat jongere klant die toch het neusje van de zalm in electronica wil hebben. Gebruiksgemak en teruggaan naar de basics is een andere factor die veel aandacht krijgt. Eerste product dat verschijnt onder de naam B&O Play is het draagbare muzieksysteem Beolit 12.

B&O PLAY in het kort

B&O PLAY is de naam die staat voor producten waarvan de werking duidelijk en eenvoudig is. Dat is een duidelijke aanvulling op de geïntegreerde thuisinstallaties waar Bang & Olufsen vooral om bekend staat. Steekwoorden voor alle producten die uit gaan komen onder de naam B&O PLAY zijn: portable, een intuïtief gebruik, goed in te passen in het dagelijks leven en uiteraard een uitstekende geluidsbeleving.

Toegankelijke prijzen

Een van de belangrijkste trekkers van een submerk is een toegankelijkere prijs. Dat geldt ook voor B&O Play. De prijzen zijn toegankelijker dan normaal gesproken zo is bij Bang & Olufsen. Ook worden de producten uit deze serie ontworpen met het oog op het gebruikspatroon van de digitale generatie. Daarbij hoort ook een hedendaags en speels design. Een submerk wordt extra aantrekkelijk omdat er dezelfde know-how en hoge standaard achter zit als bij het hoofdmerk het geval is. Dat geldt ook voor de naam die Bang & Olufsen heeft op het gebied van het streven naar perfectie in design, materiaalgebruik en uiteraard klank.

Vakantiehuizen, tieners én op reis

Er zijn natuurlijk meer toepassingen voor een merk met een vriendelijkere prijs dan het hoofdmerk. "Met B&O PLAY brengen we de kernwaarden wat betreft ontwerp, resultaten en kwaliteit van Bang & Olufsen naar een nieuw publiek toe", licht Tue Mantoni, CEO van Bang & Olufsen, dit feit toe. “Daarnaast hebben veel vaste klanten van Bang & Olufsen ons al laten weten dat zij dit soort producten zouden gebruiken in vakantiehuizen, kamers van tieners of voor op reis."

Intense geluids- en kijkervaring

Het is niet zo dat 'betaalbaar' de hoofdmissie is van een submerk. Ook voor B&O PLAY geldt dat de luister- en kijkervaring voorop staat. “We hebben gepraat met musici en mensen die in geluidsstudio's werken. Zij zeggen allemaal dat het heel goed is dat steeds meer mensen op meer plaatsen naar muziek luisteren. Ze klagen er echter over dat de geluidskwaliteit achteruit is gegaan. Wij willen een praktische en makkelijke media-ervaring mogelijk maken, maar wel met een uitstekende kwaliteit", aldus Henrik Taudorf Lorensen, vicepresident van B&O PLAY. Lorensen vervolgt: “We proberen een luchtige stijl voor onze ontwerpen te gebruiken. Onze benadering wat betreft ontwerp heeft invloed op alle aspecten van de producten. We doen hard ons best om geavanceerde technologie menselijker te maken en technologie dichterbij de mensen te brengen in plaats van andersom."

Waar te koop?

Producten uit de B&O PLAY-collectie zijn nu en in de toekomst te koop in Bang & Olufsen-winkels in de gehele wereld, maar ook in geselecteerde winkels van Apple in de VS en Europa. Online kopen kan natuurlijk ook en wel via de nieuwe online winkel www.beoplay.com. Eerste product in de B&O PLAY collectie is het draagbare muzieksysteem Beolit 12.
Gerelateerde artikelen
BeoSound 8: ontwerp je eigen luidsprekercoverBeoSound 8: ontwerp je eigen luidsprekercoverDe BeoSound 8 van Bang & Olufsen heeft de beste verkoopcijfers ooit. Dat viert Bang & Olufsen met een origineel en actue…
Chanterelle van B&O: tv als een schilderij (limited edition)Chanterelle van B&O: tv als een schilderij (limited edition)De Chanterelle van Bang & Olufsen is een limited edition van 500 exemplaren. Techniek en design volgen de succesvolle Be…
BeoLab 12: designluidsprekers bij de flatscreen tvBeoLab 12: designluidsprekers bij de flatscreen tvEen design flatscreen tv gekocht... maar nu nog de luidsprekers. Met BeoLab 12 introduceert Bang & Olufsen design luidsp…
Alle muziekbronnen in één systeem: de BeoSound 5 EncoreAlle muziekbronnen in één systeem: de BeoSound 5 EncoreOoit geweten dat er al 13.000 internetstations beschikbaar zijn als je muziek wilt luisteren? Voeg daarbij muziekbronnen…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Persbericht B&O/Persbureau De Wolven
  • Persbericht B&O PLAY / Bang & Olufsen
  • De Wolven PR

Reageer op het artikel "B&O PLAY: Bang & Olufsen kwaliteit, toegankelijkere prijs"

Infoteur: Mariawrites
Gepubliceerd: 18-01-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!