InfoNu.nl > Electronica > Huishoudelijk > BeoSound 8: ontwerp je eigen luidsprekercover

BeoSound 8: ontwerp je eigen luidsprekercover

BeoSound 8: ontwerp je eigen luidsprekercover De BeoSound 8 van Bang & Olufsen heeft de beste verkoopcijfers ooit. Dat viert Bang & Olufsen met een origineel en actueel idee. Mensen kunnen een schets of foto van een zelf ontworpen luidspreker-cover insturen. En wel via de Facebook pagina. Hoe en wat? Lees verder. De BeoSound 8 van Bang & Olufsen heeft de beste verkoopcijfers ooit. Om het succes van de BeoSound 8 te vieren, bedacht Bang & Olufsen een wel heel origineel idee: een ontwerpwedstrijd via Facebook. Het idee is dat creatievelingen van over de hele wereld de uitdaging aangaan om de nieuwe luidsprekercovers te ontwerpen voor het docking station van de BeoSound 8. Uiteraard zal het winnende ontwerp wereldwijd worden verkocht, in een speciale gelimiteerde oplage.

Twaalf ontwerpen in de eregalerij

Waar kun je naartoe met je ontwerp? De wedstrijd vindt plaats via de Bang & Olufsen Facebook pagina's op bang-olufsen.com/facebook. Iedereen kan op deze webpagina's een foto of ontwerp plaatsen. Vervolgens kunnen bezoekers van de pagina dagelijks stemmen op de ontwerpen die zij het beste vinden. Elke twee weken worden de drie populairste ontwerpen - waar dus de meeste stemmen voor zijn binnengekomen - geselecteerd. Eigenlijk hebben deze ontwerpen dan al iets gewonnen: een plek in de eregalerij. Bovendien krijgen deze ontwerpers een Form 2-hoofdtelefoon. Ook zal uit de stemmers iemand worden geselecteerd die een Form 2-hoofdtelefoon wint. Twee maanden later selecteert een jury van Bang & Olufsen dé grote prijswinnaar, en wel uit de inmiddels verzamelde twaalf ontwerpen in de eregalerij.

Wereldwijd verkocht

De (kersverse?) ontwerper van de nieuwe luidspreker covers staat meteen wereldwijd op de kaart. Het ontwerp dat door de jury is geselecteerd, zal door Bang & Olufsen ook echt worden geproduceerd en vervolgens wereldwijd in gelimiteerde oplage worden verkocht. Ook zal de 'grote' prijswinnaar een eigen exemplaar ontvangen van zijn uitvoering van de BeoSound 8.

BeoSound: meest verkocht

In het eerste jaar dat de BeoSound op de markt was, werden er al meer dan 50.000 exemplaren van de krachtige design luidsprekerdock van Bang & Olufsen verkocht. Dat maakt de BeoSound 8 is het best verkochte audioproduct van Bang & Olufsen ooit. De internationale pers schreef lovend over de BeoSound 8 vanwege het opvallende ontwerp en de geluidsresultaten. Zo schreef het prestigieuze Duitse tijdschrift "Audio" bijvoorbeeld: "De BeoSound 8 is het voorbeeld van hoe een luxeproduct moet zijn: You don't have to have it, yet you want it". John Archer van het internettijdschrift "Trusted Reviews" vergeleek de Beo Sound 8 zelfs met een kunstwerk. Hij was ook erg enthousiast over het feit dat Bang & Olufsen erin geslaagd is om het product er fantastisch uit te laten zien zowel in combinatie met een iPhone/iPod als met de veel grotere iPad.

Een korte geschiedenis van B&O

Bang & Olufsen is in 1925 in Struer in Denemarken opgericht door Peter Bang en Svend Olufsen, twee ingenieurs die zich stortten op hun passie: audioreproductie van hoge kwaliteit. Sindsdien is het merk bekend om prestaties en design. Het vakmanschap en de betrokkenheid bij high-tech onderzoek en ontwikkeling zijn daarbij belangrijke factoren. Bang & Olufsen breidde de afgelopen jaren de uitgebreide ervaring met geïntegreerde video- en audio-oplossingen voor thuis uit naar gebieden zoals de horeca en auto-industrie. Dat brengt het productportfolio niet alleen op media-ervaringen voor thuis, maar ook voor in de auto en onderweg. Ga voor meer informatie over Bang & Olufsen naar www.bang-olufsen.com
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Persbericht B&O/Persbureau De Wolven
  • Persbericht Bang & Olufsen

Reageer op het artikel "BeoSound 8: ontwerp je eigen luidsprekercover"

Infoteur: Mariawrites
Gepubliceerd: 31-01-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!