InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Voor overal en Altijd - Samsung SMX-K40 Camcorder

Voor overal en Altijd - Samsung SMX-K40 Camcorder

Voor overal en Altijd - Samsung SMX-K40 Camcorder Standard Definition (SD) camcorders zijn nog altijd erg populair. Niet zo gek, want ze zijn behalve betaalbaar zeer breed inzetbaar. En gemoderniseerd zijn ze ook!

Samsung SMX-K40 Camcorder

Voor Overal en Altijd

Een Standard Definition (SD) Camcorder is bruikbaar voor elke tv, dus ook de aloude beeldbuistelevisie. De Samsung SMX-K40 is daarnaast dankzij HDMI upscaling ook digitaal te koppelen aan een HDTV met HDMI. Eigenlijk een beetje het beste van beide systemen dus: de relatieve eenvoud van SD en de voordelen van HDTV. En vergis u niet in dit toestel, want als opslagmedium worden SDHC-geheugenkaartjes gebruikt. Kortom: geen mechanisch gevoelig tapeloopwerk of andere gecompliceerde mechanismen. Dat betekent dat u onder alle omstandigheden rustig door kunt blijven filmen. Gebruikt u bijvoorbeeld een geheugenkaart van 32 GB, dan is dat voldoende voor maar liefst 30 uur aan opnamen.

Superzoom

Samsung SMX-K40 Camcorder

Een tweede voordeel van SD-camera's is dat de optische zoom vaak veel verder doorloopt dan bij HD-camcorders, zo ook bij deze Samsung. De Schneider Kreuznach-lens is voorzien van maar liefst een 52-voudige zoom! Uiteraard is het geheel voorzien van beeldstabilisatie. De SMX-K40 is verder zo ontworpen dat hij zowel bij hoge als lage temperaturen probleemloos werkt, u kunt de camcorder dus met een gerust hart meenemen op wintersport en tijdens de zomervakantie een kijkje nemen bij de piramides in Egypte.

Time Lapse-Recording

Samsung SMX-K40 Camcorder

Bijzonder is dat de Intelli-Studio-Software voor monteren en bewerken op de pc ín de camcorder zelf aanwezig is. Zodra u het apparaat op een pc aansluit, start de software automatisch en kunt u direct aan de slag. Daarnaast beschikt de Samsung SMX-K40 nog over een scala aan automatische functies, waaronder gezichtsherkenning voor perfect belichte gezichten. Alleraardigst is tot slot de optie Time Lapse-recording waarmee u lange tijdsopnamen kunt maken. Door bijvoorbeeld elk uur een frame op te nemen van een groeiende plant ziet u na een week opnemen de plant als het ware tot leven komen. Zo zijn er nog veel meer leuke toepassingen te bedenken!

Specificaties

SD/HDSD
Resolutie Film0,8 (720*576 pixels)
Zoombereik52 x
BeeldstabilisatieJa
OpslagmediumSDHC geheugenkaart
Uitbreidbaar middels geheugenkaartJa
FotografieJa
Resolutie Foto1600*1200 pixels
HDMI-euitgangJa
Afmetingen/Gewicht59,8*65,6*122,2 mm / 230 gram
© 2009 - 2017 Wise-tree, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Voor overal en Altijd - Samsung SMX-K40 Camcorder"

Infoteur: Wise-tree
Laatste update: 05-01-2010
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!