InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Gebruiksaanwijzing iPod Nano Shuffle: instellingen muziek

Gebruiksaanwijzing iPod Nano Shuffle: instellingen muziek

Gebruiksaanwijzing iPod Nano Shuffle: instellingen muziek De instellingen van de iPod Nano kun je veranderen. Dit doe je via de iPod zelf. Je drukt in het hoofdmenu op instellingen. Hier kun je kiezen uit negen verschillende opties, namelijk info, shuffle, herhaal, afspelen, algemeen, datum en tijd, taal, copyright en reset settings. Hieronder staat beschreven wat deze negen opties betekenen en wat je er precies mee kunt doen. Met deze handleiding zal het een stuk duidelijker zijn welke instellingen van muziek je op je iPod Nano Shuffle kunt veranderen.

Info

Hier kun je zien hoeveel geheugen je iPod Nano Shuffle nog over heeft. Het geheugen wordt berekend in het aantal bytes. Eén kilobyte (KB) staat gelijk aan duizend bytes, één megabyte (MB) staat gelijk aan een miljoen bytes en één gigabyte (GB) staat gelijk aan een miljard bytes.

Bovenaan staat ... (K/M/G)B gebruikt; dit is het aantal bytes dat je al hebt gebruikt. Daarnaast staat ... (K/M/G)B vrij; dit is het aantal (kilo, mega of giga)byte wat je nog kunt gebruiken. Daaronder zie je 'audio', 'video' en 'foto's' staan. Daarachter staan het aantal bytes wat je hiervan hebt gebruikt. Onder foto's staat 'overig'; het aantal bytes dat erachter staat, is het aantal bytes wat de ipod zelf nodig heeft om te werken. Helemaal onderin staat 'vrije ruimte'; het aantal bytes dat hierachter staat, is gelijk aan het aantal bytes dat je nog kunt gebruiken en dus ook gelijk aan hetgeen wat rechtsboven staat.

Shuffle

Shuffle staat standaard op 'uit'. Als je op shuffle klikt, zal er 'nummers' verschijnen. Shufflle betekent letterlijk schudden. Als shuffle op nummers ingesteld staat, zullen de liedjes niet op alfabetische volgorde of zoals ze in een afspeellijst staan worden afgespeeld, maar ze zullen door elkaar worden gedraaid. Als shuffle op 'nummers' staat en als je hier nog een keer op klikt, zal er 'albums' verschijnen. Nu worden de albums door elkaar gedraaid. Als je nu nog een keer op shuffle klikt zal er weer 'uit' komen te staan; de liedjes worden dan weer in de volgorde van de lijst afgespeeld.

Herhaal

Herhaal staat ook standaard op 'uit'. Als je op herhaal klikt, zal er 'één' verschijnen. Dit betekent dat één liedje de hele tijd wordt herhaald, totdat je herhaal op 'uit' of op 'alles' zet. Ook terugspoelen en doorspoelen werkt niet meer, als herhaal op 'één' staat. Als je nu nog een keer op herhaal klikt, zal er 'alles' verschijnen. Nu zullen alle liedjes worden afgespeeld en zullen ze ook worden herhaald. De iPod zal niet stoppen met muziek afspelen ook al zijn alle liedjes al een keer voorbijgekomen. Klik je nu nog een keer op herhaal, dan zal er weer 'uit' op het beeldscherm verschijnen. Dit betekent dat alle liedjes één enkele keer worden afgespeeld en dat er daarna geen geluid meer uit de iPod komt.

Afspelen

Als je op afspelen drukt, komt er een menu met zeven verschillende opties op je beeldscherm te staan. Hieronder staat de uitleg van deze zeven verschillende opties:

EQ, equalizer:

Dit betekent toonregelaar. Bij dit menu kun je onder andere kiezen uit verschillende muzieksoorten. Zo kun je al je liedjes aanpassen aan de muziek die jij het liefste hoort.

Geluidscontrole:

Je kunt hierbij kiezen tussen aan of uit. Als de geluidscontrole aanstaat, kun je de iPod Nano Shuffle niet te hard zetten. Zo weet je zeker dat het niet slecht is voor je oren.

Volumelimiet:

Hier kun je met de roteerknop het maximale volume instellen. Als je het volumelimiet hebt ingesteld, druk je op de middelste knop om dit te bevestigen.

Geluid in/uitfaden:

Als je deze optie op 'aan' zet, zal het geluid aan het begin van een liedje langzaam opkomen en aan het eind van een liedje langzaam wegsterven.

Audioboeken:

Deze optie is bedoeld voor mensen die audioboeken (boeken die worden voorgelezen op de iPod) op de iPod Nano Shuffle hebben staan. Je kunt de snelheid waarmee het boek wordt voorgelezen hier instellen. Je kunt kiezen uit drie opties: normaal, sneller of trager.

Schudden:

Als je de optie schudden op 'shuffle' zet, zal de iPod Nano Shuffle het volgende liedje afspelen als het beeldscherm op een liedje staat en als je ermee schudt. Als je de iPod echter op toetsenblokkering hebt gezet, zal het schudden geen enkel effect meer hebben. Ook als je deze optie op 'uit' zet, zal het schudden niet werken.

Energiestand:

Als de energiestand aanstaat, zal de iPod Nano Shuffle minder energie verbruiken. Dit geldt niet als de energiestand is uitgezet.
© 2010 - 2019 Rowanblom, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.

Reageer op het artikel "Gebruiksaanwijzing iPod Nano Shuffle: instellingen muziek"

Infoteur: Rowanblom
Laatste update: 27-02-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!