InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Hoe kun je applicaties downloaden via Android Market?

Hoe kun je applicaties downloaden via Android Market?

Hoe kun je applicaties downloaden via Android Market? Net een nieuwe smartphone met Android? Weet je nog niet hoe deze werkt maar wil je toch de reisplanner alvast installeren? In dit artikel ga ik je uitleggen hoe je snel applicaties kunt downloaden.

Wat is Android Market?

Dit is een mobiele markt waarop je gratis en betaalde applicaties kunt vinden. Deze applicaties (ook wel 'apps' genoemd) kun je downloaden op smartphones die op Android draaien. Android is het mobiele besturingssysteem van Google. In de Android Market vind je een handig overzicht van gratis en betaalde applicaties, en kun je verschillende selecties maken (bijvoorbeeld zoeken in de categorie 'gratis spellen').

Waar vind ik de market?

Android market is te vinden op je telefoon, in de lijst met applicaties. Wanneer je de market opent krijg je het startscherm te zien, met een aantal uitgelichte applicaties. Verder zijn er drie categorien waar je op kunt klikken: 'toepassingen', 'spellen' of 'mijn apps'.
Onder toepassingen vind je alle applicaties (geen games dus), en onder spellen vind je de games (dit spreekt voor zich). Bij 'mijn apps' krijg je een lijst te zien met alle applicaties die jij hebt gedownload, wanneer er updates voor deze applicaties zijn staat dit achter de naam van de applicatie. Op het startscherm staat ook een vergrootglas, wanneer je hierop klikt kun je op naam applicaties zoeken.

Ook is de Android market online te vinden op: https://market.android.com/.
Hier kun je ook applicaties zoeken, screenshots bekijken en beschrijvingen en reacties lezen.

Betaalde applicatie niet goed? Geld terug!

Binnen 24 uur kun je een gekochte applicatie 'terugbrengen' bij de market. Dit is een extra service (die ik zelf heel gebruiksvriendelijk vind).

Hoe kan ik een applicatie downloaden?

Wanneer je een leuke app gevonden hebt klik je op de naam. Vervolgens krijg je een overzicht met informatie over de app: de beschrijving, screenshots, aantal sterren wat is gestemd en recensies van gebruikers. Rechtsbovenaan staat dan Installeren, met daaronder een button 'Gratis'. Wanneer je daarop klikt download je automatisch de app. Wanneer de applicatie geld kost, staat er: ca. 0,70 (als een app 70 cent kost). Helemaal onderaan vind je gerelateerde apps, dat zijn suggesties. Wanneer je een agenda applicatie zou zoeken, staan er onderaan meerdere agenda applicaties.

Gedownload, en dan?

Wanneer de app klaar is met downloaden verschijnt deze automatisch in je lijst met applicaties. Van daaruit kun je het direct openen. Ook is het handig om sommige applicaties op je bureaublad neer te zetten zodat je ze met één klik direct geopend hebt. Dit kan je bij de meeste telefoons doen door even je vinger te leggen op een vrije plek in het bureaublad, en vervolgens te kiezen voor applicatie toevoegen.

Applicatie verwijderen

Dit kan op twee manieren:
  1. Wanneer je een applicatie wilt verwijderen ga je eerst naar je lijst met applicaties (dus niet op je bureaublad, maar de lijst met alle applicaties). Klik dan op de menu toets, en kies voor: applicaties verwijderen. Nu komt er een lijst met applicaties, klik op de titel om naar een overzicht van een applicatie te gaan. Daar zit een knop met 'verwijderen'. Wanneer je hierop klikt wordt je applicatie verwijderd.
  2. Ga naar de Android Market en ga naar 'Mijn apps'. Klik nu op de applicatie die je wilt verwijderen. Je krijgt nu een overzicht van de applicatie en je kunt rechtsbovenin op de knop 'Verwijderen' klikken. Nu wordt de app verwijderd!

Wanneer je eenmaal door hebt hoe je applicaties kunt installeren, updaten of verwijderen, gaat een wereld voor je open. Je kunt zoveel applicaties downloaden als je wilt, veel plezier!
© 2011 - 2017 Doorbellrings, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Android 4.0, of Android Ice Cream SandwichAndroid 4.0, of Android Ice Cream SandwichGoogle introduceerde op 19 oktober 2011 een nieuwe versie van het mobiele besturingssysteem Android. Versie 4.0, ook wel…
Gratis antivirus voor AndroidGratis antivirus voor AndroidIn het afgelopen jaar, heeft de populariteit van Android geleid tot enorme toename van de verspreiding van malware. Deze…
Gratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloadenGratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloadenHier kun je de beste Adroid apps van 2012 vinden. Zowel gratis Android apps als betaalde apps voor de tablet en de smart…
Geld verdienen met je Android toestelGeld verdienen met je Android toestelSmartphones zijn voor veel doeleinden te gebruiken, je kunt er van alles mee. Maar wat veel mensen nog niet weten is dat…
App of Apps voor iPhone of Android. Wat is een app?App of Apps voor iPhone of Android. Wat is een app?Een app of apps lees je vaak in combinatie van smartphones. Tegenwoordig bestaan er echter al apps voor televisies en al…

Reageer op het artikel "Hoe kun je applicaties downloaden via Android Market?"

Reacties

Ronald, 20-10-2012 09:32 #2
Goedemorgen kunt u me vertellen waarom op mijn samsung galaxy geen watts up meer gedownload kan worden.Heb het altijd gehad, maar op een gegeven ogenblik, kon ik de nieuwere versie niet meer bijwerken, verscheidene keren.Hij werkte nog wel maar nu moest ik indentificeren, en toen zei die dat de versie te oud was.Vervolgens verwijderd, maar opnieuw lukt niet meer.

vr gr Reactie infoteur, 09-02-2014
Alleen whatsapp valt niet meer te downloaden? Kunnen andere applicaties nog wel gedownload worden uit de Play Store? Krijgt u een foutmelding?

Mara, 31-08-2011 15:29 #1
Hallo,

bij android market op je gsm,

moet je je eerst aanmelden, maar om je af te melden zie ik geen uitlog knopje

is dat normaal?

groetjes, Mara

Infoteur: Doorbellrings
Gepubliceerd: 15-05-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Reacties: 2
Schrijf mee!