InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Asus Eee Pad Transformer: de beste tablet van 2011
recensie

Asus Eee Pad Transformer: de beste tablet van 2011

Asus komt met de Eee Pad Transformer. Het is een geheel vernieuwend concept, een tablet en netbook in één! De Asus Eee Pad Transformer heeft een tijdje op zich laten wachten en men verwacht er veel van. De Asus Eee Pad Transformer wordt als de concurrent van de Ipad2 gezien en zal zeer zeker een populaire tablet gaan worden.

Asus Eee Pad Transformer

Het is natuurlijk wel een beetje een gekke naam: ''transformer''. Wat moeten we daar nou bij gaan denken? Transformer staat voor het feit dat de tablet met een makkelijke handeling op een toetsenbord geklikt kan worden. Het toetsenbord (dock) zorgt er voor dat je makkelijk kunt typen zoals je gewend bent op een normale laptop of pc. Het toetsenbord is tevens een accu en zal dus bijdragen aan een veel langere speeltijd van de tablet.

Het toetsenbord kan apart gekocht worden naast de tablet. De tablet zal ongeveer 400 euro gaan kosten zonder toetsenbord en in combinatie met toetsenbord 100 euro duurder. Als je het toetsenbord los koopt ben je meer kwijt, dan zal het toetsenbord ongeveer 150 euro gaan kosten.

Android 3.0 Honeycomb op Asus

De Asus Eee Pad Transformer zal uitgerust worden met het besturingssysteem van Android. Niet zomaar een Android zoals je die op je telefoon tegenkomt, nee het is namelijk een speciaal ontwikkelde versie van Android, helemaal geschikt gemaakt voor tablets. De Asus Eee Pad Transformer krijgt de nieuwste versie van Android van huis uit mee. Het gaat om de versie Android 3.0 en heeft als naam Honeycomb. Met Honeycomb wordt alles een stuk makkelijker en overzichtelijker op je tablet. De oudere versies van Android waren nog wat lastig en niet helemaal de ervaring die je wilde. Met de nieuwste versie moet daar verandering in komen.

Functies van de Transformer

De tablet heeft natuurlijk alles wat je wil. Filmpjes kijken op youtube is geen enkel probleem en mails versturen en bekijken is zo gepiept. De processor die dit alles aanstuurt is van Nvidia. Het is de nieuwste type die speciaal gebruikt wordt in tablets van deze klasse. Het gaat bij de Asus Eee Pad Transformer op de Nvidia Tegra 2 en is een echte krachtpatser. Je kunt op de tablet prima 3D games spelen zonder schokkende beelden of dat het beeld vastloopt. Ken je het populaire mario64 spel nog op de nintendo64? Je kunt dit spel zonder problemen spelen op de Asus Eee Pad Transformer.

Words op de Asus Eee Pad Transformer?

Ook de wat meer zakelijke programma's zijn te draaien op de tablet. Een tekstbestand typen of een presentatie voorbereiden is geen probleem en kan allemaal met de Eee Pad Transformer van Asus. Dus als je in de trein zit en je moet nog net even de puntjes op de i zetten van je verslag: het kan met deze tablet. Voor het echte grote werk is de tablet wellicht wat minder handig. Programma's met een zakelijke toepassing worden naar alle waarschijnlijkheid wel steeds populairder op tablets en de applicaties zullen zich in een razend tempo vermeerderen.

Foto's maken met de Asus Eee Pad Transformer

Je kunt met de Asus Eee Pad Transformer ook foto's maken. Er zit een camera aan de achterzijde (5 megapixel) en de voorzijde die geschikt is om bijvoorbeeld mee te skypen.

Populaire tablet

De tablet van Asus is een erg populaire en men verwacht er veel van. De tablet biedt veel waar voor je geld en dat is goed doorgedrongen bij het grote publiek. Concurrenten als Apple en Motorola zullen het zwaar krijgen als deze tablet eenmaal te koop is. De tablet is halverwege juni te koop in Nederland.

Voor en Nadeel van Asus Eee Pad Transformer

De tablet is op papier fantastisch, maar zijn er ook nadelen? Welke voor en nadelen zijn er?

Voordelen:
  • Veel waar voor je geld
  • Android 3.0 Honeycomb
  • Dual core processor
  • Toetsenbord vergroot je accutijd aanzienlijk
  • Mooi design

Nadelen:
  • Geen volwaardige vervanger voor een netbook
  • Camera's zijn matig
  • Iets minder ''snappy'' dan een Ipad2

''Overall'' is deze tablet een perfecte keuze. Als je graag wilt beginnen met een tablet is de Asus Eee Pad Transformer met zijn bijzondere uiterlijk in netbook stand een goed tussenstation van laptop naar tablet.
Gerelateerde artikelen
ASUS Eee Pad Transformer: tablet én netbookASUS Eee Pad Transformer: tablet én netbookASUS wint nog steeds aan bekendheid in kringen van professionals en gebruikers. Het merk timmert aan de weg via innovati…
recensieAsus Taichi ultrabook convertible: tablet en laptopOp de computerbeurs Computex in Taiwan heeft Asus weer een nieuw gadget gepresenteerd. Dit keer is het een ultrabook, de…
ASUS Eee Pad Transformer Prime: records brekende tabletASUS Eee Pad Transformer Prime: records brekende tabletDe eerste quad-core tablet is een feit. In samenwerking met NVIDIA lanceert ASUS 's werelds eerste tablet met NVIDIA Teg…
ASUS Eee Pad MeMo: is het een telefoon of een tablet?ASUS Eee Pad MeMo: is het een telefoon of een tablet?Steeds lichter, kleiner én krachtiger. Maar ook multifunctionaliteit is één van de grote trends als het gaat om tablets.…
Wat kan een Android tablet? De ASUS Eee Pad SliderWat kan een Android tablet? De ASUS Eee Pad SliderTablets zijn volop deel van de introductiegolf in innovaties van populaire media. Een goed voorbeeld van de trends biedt…
Bronnen en referenties
  • www.asus.nl

Reageer op het artikel "Asus Eee Pad Transformer: de beste tablet van 2011"

Infoteur: Kropslavinken
Gepubliceerd: 31-05-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Recensies…
Schrijf mee!