InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Alle muziekbronnen in één systeem: de BeoSound 5 Encore

Alle muziekbronnen in één systeem: de BeoSound 5 Encore

Alle muziekbronnen in één systeem: de BeoSound 5 Encore Ooit geweten dat er al 13.000 internetstations beschikbaar zijn als je muziek wilt luisteren? Voeg daarbij muziekbronnen als je eigen computer, USB-stick, mobiele apparatuur of NAS-server, en je begrijpt waarom Bang & Olufsen de BeoSound 5 Encore heeft ontwikkeld. Een systeem dat alle muziekbronnen onderbrengt, overzichtelijk maakt en direct beschikbaar houdt. Alles natuurlijk gestuurd door de voorkeuren van jouzelf, als gebruiker. Een van de belangrijkste eigenschappen waar Bang & Olufsen om bekend staan, is het design. Maar daarmee mogen we de technische innovaties natuurlijk niet vergeten. In een tijd waarin digitale muziekbronnen steeds vaker gecombineerd worden met wat we aan media-apparatuur in huis hebben, is de introductie van de BeoSound 5 Encore goed getimed. Het systeem is uitgedacht om een brug te slaan tussen onze vertrouwde geluidsapparatuur en digitale muziek. Concreet biedt het systeem toegang tot ruim 13.000 internetstations en andere bronnen voor digitale muziekcollecties. Een van de struikelblokken bij het genieten van digitale muziek is natuurlijk: overzicht en opslag. Daarom maakt de BeoSound 5 Encore alle muziek overzichtelijk en direct beschikbaar, ongeacht de plaats waar deze muziek is opgeslagen. Het systeem denkt mee, maar heeft de voorkeuren van de gebruiker voorop staan. Daarom rangschikt de BeoSound 5 Encore de informatie naar wens op album, artiest, nummer of favorieten.

Internetradio, USB-stick, mobiele geluidsbron

Via de 13.000 beschikbare internetstations zijn de mogelijkheden om naar internetradio te luisteren bijna onuitputtelijk. Maar zoals een modern muzieksysteem betaamt, kan de gebruiker de BeoSound 5 Encore aansluiten op een scala van andere muziekbronnen. Dat kan een externe harde schijf zijn, maar ook een NAS-server, een computer, een USB-stick of natuurlijk een mobiel apparaat. Het updaten van internetradio-bronnen doet het systeem automatisch. BeoSound 5 Encore ondersteunt andere muziekbronnen met zogenaamde 'lossless' kwaliteitsondersteuning, om de muziekkwaliteit constant optimaal te houden. De 'multisource functionaliteit' betekent dat alle muziek op één plek opgeslagen wordt.

Verschillende muziek, verschillende ruimtes

Een ander interessant punt van de BeoSound 5 is, dat het systeem een centraal toegangspunt biedt voor secundaire muziekapparatuur. Er kunnen maximaal acht BeoSound 5 Encores op één server worden aangesloten. Concreet betekent dat de mogelijkheid om verschillende muziek tegelijkertijd af te spelen in verschillende ruimtes.

Design en het 'meedenkende' muzieksysteem MOTS

De BeoSound 5 Encore is een ontwerp van Anders Hermansen. De BeoSound 5 Encore kan geplaatst worden aan de muur, op een tafel of de vloer. Het systeem past in ieder interieur en in elke ruimte. De BeoSound 5 Encore heeft fraai weggewerkte, vaste aansluitingen voor geraffineerde bekabeling. Aansluitingen voor USB-sticks, draagbare spelers of koptelefoons zijn gemakkelijk toegankelijk onder de display. Een navigatiewiel voorkomt vingerafdrukken op de 10,4 grafische display. De BeoSound 5 is uitgerust met het gepatenteerde MOTS-algoritme. MOTS stelt automatisch afspeellijsten samen op het moment dat de content op een USB-stick of via een WLAN/LAN aangesloten apparaat wordt opgevraagd. Het systeem analyseert automatisch de volledige muziekcollectie en speelt zelfstandig op basis van het ene geselecteerde nummer muziek af die gelijksoortig is!

Bang & Olufsen: wie, hoe en wat

Bang & Olufsen werd in 1925 opgericht in Struer, Denemarken, en wel door Peter Bang en Svend Olufsen. Deze twee jonge ingenieurs legden zich toe op hoogwaardige geluidsreproductie. Bang & Olufsen staat voor hoogstaande geluidsprestaties én onderscheidend design. Hoogtechnologisch onderzoek en ontwikkeling hebben een vooraanstaande plaats in de bedrijfsfilosofie. Bang & Olufsen is bekend van technologie voor gebruik in huis, maar heeft haar uitgebreide ervaring met geïntegreerde audio- en video-oplossingen voor de woning de laatste jaren uitgebreid naar onder andere horeca en automobielindustrie: media-ervaringen zijn nu dus overal beschikbaar, of dat nu is in de woning, in de auto of onderweg. Voor meer informatie over Bang & Olufsen: surf naar www.bang-olufsen.com.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persinformatie Bang & Olufsen
  • De Wolven PR

Reageer op het artikel "Alle muziekbronnen in één systeem: de BeoSound 5 Encore"

Infoteur: Mariawrites
Gepubliceerd: 08-08-2011
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!