InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Apps voor kinderen

Apps voor kinderen

Smartphones en tablets zijn de laatste tijd niet meer weg te denken uit ons leven. Ieder gezin heeft wel een smartphone of tablet in huis. Natuurlijk willen de kinderen daar ook weleens mee spelen. Er zijn hele leuke apps speciaal voor kinderen die je kunt installeren. Denk bijvoorbeeld aan memory, maar er is nog meer. Niet alleen leuk, ook nog leerzaam. In de app-store vind je spelletjes welke geschikt zijn voor kinderen. Wat vooral leuk is zijn de spelletjes waar ze ook nog wat mee leren of waar ze nog over moeten nadenken. Dit zijn de zogenaamde educatieve spelletjes. De app-store is eigenlijk een oerwoud van apps. Soms is het heel moeilijk om een leuk en goed spelletje te kiezen. Kies daarom altijd voor een app met een goede beoordeling, deze herken je meestal aan het aantal sterren. Je kan ook de zoekoptie gebruiken om een bepaalde app te vinden. Hieronder volgen een paar leuke en leerzame apps welke prima geschikt zijn voor kinderen.

Er zijn honderden apps verkrijgbaar en elke dag komen er weer een aantal bij. Als je constant op zoek bent naar nieuwe apps, dan is het handig om een keer in de week, of een keer per maand te kijken of er al wat nieuws is. Voor kinderen is er ook heel veel en natuurlijk ligt het ook aan de leeftijd van het kind welke apps wel en niet geschikt zijn.

RomPomPom

Op deze app kunnen meerdere namen worden aangemaakt, de kinderen kunnen ieder onder hun eigen naam spelen. In deze app leren jonge kinderen, rond een jaar of 4, het lezen van letters. Hierbij natuurlijk een verhaaltje en plaatjes.

Kleurboek voor kids

Deze app is geschikt voor kinderen van alle leeftijden. Er zijn zo'n 50 plaatjes die ingekleurd kunnen worden. Er kan gebruik worden gemaakt van verschillende kleuren penselen en er is ook de mogelijkheid om fouten te corrigeren door middel van een gum.

Kids Memory Game

Deze game is met name geschikt voor jongere kinderen, rond een jaar of 3. Het is een memory game en moeten dus telkens twee dezelfde plaatjes bij elkaar worden gezocht

Kids ABC Jigsaw Puzzles Animals!

Met deze app moeten er puzzels in elkaar gelegd worden. De puzzels uit dit spel hebben als plaat allerlei verschillende dieren. Er staat en letter op en een woord. Je hebt bijvoorbeeld een foto van een mier, dan staat er een afbeelding van een mier op de puzzel, samen met de letter A en de betekenis ANT. Dit spel is wel in het Engels.

Math Praktijk

Deze app is ook zeer geschikt voor kinderen. Vooral voor jonge kinderen of kinderen die wat moeite hebben met rekenen. In deze
app moeten er eenvoudige rekensommen worden uitgerekend.

Kids ABC Alfabet

In deze app krijgen kinderen de mogelijkheid om het ABC goed te leren. De app is met name geschikt voor jongere kinderen. Er wordt gebruik gemaakt van leuke, vrolijke plaatjes, waardoor het leren van het ABC net wat makkelijk gaat.

Fruit en groenten voor kids

Met deze app worden kinderen herinnerd aan wat gezond eten nu precies is. Tegenwoordig wordt er veel fastfood gegeten en met deze app leer je van alles over groenten en fruit en kun je het bijvoorbeeld ook zelf snijden.

Angry Birds

Deze app is bij de meeste mensen wel bekend. Je moet vogels zien te bevrijden in zo weinig mogelijk tijd en je hebt maar een bepaald aantal vogels waarmee je de andere vogels kunt bevrijden. Dit spel is ook geschikt voor kinderen, al wordt het wel steeds moeilijker qua levels.

Kids Piano

Deze app biedt kinderen de mogelijkheid om piano te spelen op een speelse manier. Met name voor de jongere kinderen is dit erg leuk. Ze leren ook gelijk wat bekende deuntjes.

Tic Tac Toe

Ook wel boter, kaas en eieren. Deze app is zeer geschikt voor kinderen van allerlei leeftijden. Je hebt de mogelijkheid om met 2 spelers te spelen, maar je kan ook tegen de computer spelen.
© 2012 - 2017 Linda1986, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Leuke apps op iPhone en iPad: bordspelletjesLeuke apps op iPhone en iPad: bordspelletjesBordspelletjes 2.0, oftewel bekende spelletjes van vroeger als app op je iPhone of iPad. Wordfeud is momenteel het meest…
Apps en spelletjes op de Ipad voor kleuters en kinderenNet zoals de computer niet meer weg te denken is uit onze leefwereld is nu ook de tablet pc aan een opmars bezig. De bek…
App of Apps voor iPhone of Android. Wat is een app?App of Apps voor iPhone of Android. Wat is een app?Een app of apps lees je vaak in combinatie van smartphones. Tegenwoordig bestaan er echter al apps voor televisies en al…
Gratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloadenGratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloadenHier kun je de beste Adroid apps van 2012 vinden. Zowel gratis Android apps als betaalde apps voor de tablet en de smart…
Applicaties voor de smartphoneApplicaties voor de smartphoneIn Nederland heeft een op de drie mensen een smartphone (2012), een handige mobiele telefoon met vele mogelijkheden tot…

Reageer op het artikel "Apps voor kinderen"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 13-09-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!