InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > De eerste Apple Store in Nederland

De eerste Apple Store in Nederland

De eerste Apple Store in Nederland In 2004 kwam de eerste Apple Store naar Europa In Londen, maar nu komt de Apple Store ook naar Nederland! De Apple Store gaat zijn deuren openen voordat de nieuwe iPad 3 wordt gelanceerd. Een artikel over de Apple Store in Nederland.

Apple Store Nederland

In maart wordt de eerste Apple Store geopend in Nederland. De Apple Store komt te staan aan het Leidseplein in Amsterdam. De opening is op 3 maart 2012 en start om 10.00 uur. De winkel is elke dag geopend en zal alleen tijdens feestdagen gesloten zijn. Het is de eerste winkel in Nederland en daardoor een primeur. In 2011 was er al sprake van een opening, maar waren de onderhandelingen nog niet rond. Nu is er een officiële datum en staat niets meer in de weg voor de opening van een Apple Store in Amsterdam!

Voordelen van een Apple Store

Het grootste voordeel van een Apple Store is natuurlijk dat alle Apple producten aanwezig zijn en dat er veel informatie te verkrijgen is over de producten. De winkel in Amsterdam krijgt ook een Genius Bar helpdesk waar klanten van Apple elk moment hulp kunnen krijgen. Ook geeft de Apple Store workshops hoe om te gaan met de Apple apparaten. Ook geeft de Apple Store in Nederland de mogelijkheid om bestellingen door te geven die later afgehaald kunnen worden.

Apple Stores

De Apple Store is eigendom van het bedrijf Apple zelf en daardoor verkopen ze alleen producten van het eigen merk. Sinds de start van de speciale Apple Stores zijn er al 361 winkels geopend door de hele wereld heen. Van deze 361 staan een kleine 250 in de Verenigde Staten, ruim 30 in Engeland en de rest over de wereld. De winkels zijn een groot succes en met name bij lanceringen kennen we de beelden van rijen mensen voor de Apple Store deuren.

Resellers

Toch zijn er al veel Apple producten te koop in Nederland. Deze kun je bij diverse winkels halen in Nederland, de zogenaamde resellers. Deze winkels verkopen naast Apple producten ook andere producten. De Apple Store zal alleen Apple producten verkopen en daardoor is de winkel uniek. Naast verschillende winkels zijn de producten ook via internet te koop.

Aankondiging iPad 3

Volgens vele verwachtingen is de openingsdatum een week voordat de nieuwe iPad wordt gelanceerd. Zekerheid heeft Apple daarover nog niet gegeven. De Nederlandse Apple fans zullen nog wel even op hun nieuwe iPad moeten wachten, deze licht nog veel later in de Nederlandse winkels. Waarschijnlijk krijgt de Apple Store wel de primeur in Nederland.
© 2012 - 2017 Annfinance, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat is iTunes Match?IPhone-fabrikant Apple lanceerde onlangs zijn muziekdienst iTunes Match. Wat is dit voor een dienst?
Bronnen en referenties
  • www.apple.com

Reageer op het artikel "De eerste Apple Store in Nederland"

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 22-02-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Schrijf mee!