InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Alles over de Sony Reader PRS-T1 Wi-Fi

Alles over de Sony Reader PRS-T1 Wi-Fi

Alles over de Sony Reader PRS-T1 Wi-Fi Honderden boeken mee op vakantie die nog geen 200 gram wegen. Een utopie voor de reiziger die graag een boek bij de hand heeft. Lekker je boeken uitlezen en niet bang hoeven zijn dat je geen boeken meer hebt, dat is het voordeel van een e-reader. In dit artikel wordt de PRS-T1 Reader van Sony besproken.

Sony Reader PRS-T1

De eerste ervaringen met de Sony Reader PRS-T1 waren nog niet optimaal. De reader kon nog wel eens vastlopen of automatisch blijven doorbladeren. Inmiddels is deze systeemfout in alle nieuwe readers verholpen. De PRS-T1 is een lichtgewicht reader en zelfs mee te nemen in elke handtas. Momenteel is dit de lichtste reader ter wereld met een 6 inch scherm. Het scherm is E-ink en van een goede kwaliteit om prettig te kunnen lezen. De reader is in drie kleuren te verkrijgen, namelijk zwart, wit en rood.

Opladen van de Sony Reader PRS-T1

De meegeleverde oplader van de reader is een oplader via een USB poort, zoals een computer. Let er op dat de computer niet in de slaapstand gaat, want dan stopt de reader met het opladen. Ook bij het overzetten van boeken op de reader doet de oplader zijn werk. Een thuislader is apart te bestellen, maar ervaringen geven aan dat ook een aantal mobiele telefoonoplader werken op de reader. Met name de nieuwere laders van HTC en Samsung werken als oplader voor de Sony Reader. Eenmaal opgeladen kun je ongeveer een maand lang boeken lezen.

Wi-Fi functie op de reader

De Sony Reader PRS-T1 is een reader met een ingebouwde Wi-Fi functie. Dit betekend dat je met de reader op internet kunt, maar verwacht geen snelheid zoals bij een iPad. Het is vooral handig om boeken te kunnen kopen en online woordenboeken te kunnen raadplegen. Via de instellingen is het mogelijk om de Wi-Fi verbinding te maken.

Hoe krijg je boeken op je Sony Reader?

Mocht je de reader via bol.com bestellen dan raden ze je aan om Reader voor PC van Adobe te installeren, maar uit ervaring blijkt dat dit niet altijd even goed werkt. Betere ervaringen zijn er met het programma Calibre, wat gratis is te downloaden. Je sleept de EPUB bestanden in Calibre en verbind de reader aan de PC. In de handleiding is te vinden hoe je snel boeken op je reader zet en als je er handig mee bent dan kost het maar enkele minuten. Het voordeel van Calibre is ook dat je de korte omschrijving van het boek kunt zien en de waardering van andere lezers over het boek. Op de Sony Reader PRS-T1 kunnen een ruime 1.000 boeken. Het geheugen is 2GB en los daarbij kun je ook nog een SD kaart aanschaffen om het geheugen uit te breiden.

Accessoires bij de Sony Reader

De Sony PRS-T1 lijkt niet op de voorgaande readers en de accessoires, zoals een hoesje, past dan ook niet op de nieuwe reader. De accessoires van Sony zelf zijn twee verschillende soorten hoesjes in drie kleuren (zwart, wit en rood). Het ene hoesje is met een leeslampje en het andere hoesje is zonder leeslampje. Het zijn relatief dure accessoires en er komen langzamerhand meer hoesjes op de markt die passen op deze reader.

Specificaties

  • Kleuren: Zwart, wit en rood
  • Scherm: E-Inkt, 6 inch, 800 x 600 pixels
  • Geheugen: 2GB
  • Touchscreen: aanwezig
  • Wi-Fi: 802.11n
  • Aansluiting: Micro-usb
  • Extern geheugen: uit te breiden met Micro SD
  • Batterij: 1600 mAH Li-Ion
  • Functies: notitie, internet browser, foto opslag
  • Audiobestandformaten: MP3 en WAV
  • Afbeeldingsformaten: bmp, jpg, png, gif, tif
Ebook bestanden: EPUB, eBook, Adobe PDF, Word, TXT, RTF, BBeB, EPUB eBooks, BBeB eBooks

Voordelen Sony Reader PRS-T1

  • Eenvoudig in gebruik
  • Scherm leest als een boek
  • Licht gewicht
  • Ruime capaciteit
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Aanweizigheid van Wi-Fi functie

Nadelen Sony Reader PRS-T1

  • Dure eigen accessoires
  • Alleen zwart/wit scherm
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Alles over de Sony Reader PRS-T1 Wi-Fi"

Reactie

J. van de Meer, 12-05-2012 21:30 #1
Ik heb 4 mei 2012 een reader PRS - T1 gekocht, o.a. omdat deze als beste zou zijn getest. Tot nu toe slechts de ervaring dat het toestel na een tijdje in de slaapstand valt en daar met geen mogelijkheid nog uit te krijgen is. Alleen resetten is een oplossing. Het verkooppunt kon geen oplossing bieden. Tevreden wil ik mezelf niet noemen. Reactie infoteur, 22-05-2012
Dit scheen bij oudere versies een veel voorkomend probleem te zijn. In principe zou het verkooppunt hier verder zorg over moeten dragen. Heeft u het bij Sony aangegeven? Het schijnt op te lossen zijn met een software update. Hier staat informatie over en ander probleem, wellicht lost dat ook uw probleem op: http://tweakers.net/meuktracker/27565/sony-reader-touch-edition-prs-t1-100412210.html.

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 06-03-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Reacties: 1
Schrijf mee!