InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Recensie televisie: Samsung UE22D5003
recensie

Recensie televisie: Samsung UE22D5003

Recensie televisie: Samsung UE22D5003 De tijd van de beeldbuistelevisie is nu toch echt voorbij. Maar ja, welke televisie is nou een goede vervanger? Hoe groot moet je televisie zijn en moet je een HD televisie hebben? Kies je voor een LCD, LED of plasma televisie? In dit artikel wordt de Samsung UE22D5003 besproken, waardoor je een keuze kunt maken of deze televisie wat voor je is.

Samsung UE22D5003

100 Hz CMR

Deze televisie beschikt over 100 Hz met CMR, maar wat betekent dit nou? Het aantal frames of beelden dat per seconde door de televisie wordt getoond, wordt het aantal Hertz (Hz) genoemd. Hoe meer Hertz een televisie heeft, hoe meer beelden er per seconde worden getoond, hoe vloeiender het afgespeeld wordt. CMR staat voor clear motion rate en betekent dat de verversingssnelheid van de frames hoger is als bij televisie zonder CMR. Als jouw televisie een hoog aantal hertz heeft betekent dat niet dat de kwaliteit ook goed is. De kwaliteit wordt aangeduid met de resolutie of het aantal pixels.

Full HD/1080p

Tegenwoordig zijn er al vele televisiezenders die hun series uitzenden in HD kwaliteit. Om dit te kunnen zien moet jouw televisie wel HD kwaliteit ondersteunen. Deze televisie ondersteunt zelfs full HD kwaliteit oftewel 1080p. Je hebt ook nog HD ready met 720p. Het aantal p staat voor het aantal pixels dat jouw televisie heeft in de hoogte. Hoe meer pixels jouw televisie, des te gedetailleerder het beeld kan worden weergegeven.

Wide Color Enhancer Plus

Met dit extra kenmerk, de Wide Color Enhacer Plus, worden de kleuren levensecht weergegeven. Samsung gebruikt hiervoor geavanceerde algoritmes om de beeldkwaliteit van een televisie enorm te verbeteren. Met deze technologie worden ook de subtiele tinten en details weergegeven, wat voorheen bij oude televisies onmogelijk was.

Overige kenmerken

  • 2 HDMI aansluitingen
  • USB aansluiting
  • DVB-T & DVB-C tuner
  • Theatersound HD
  • Connectshare
  • Auto Power Off
  • Resolutie: 1920 x 1080
  • EPG en Teletext
  • Games-Mode
  • Energieklasse B

Conclusie

Ik vind het een zeer goede televisie met de nieuwste technologie en opties voor een minimale prijs. Ik heb mijn televisie in de aanbieding al voor minder dan 200 euro kunnen verkrijgen en de gemiddelde adviesprijs ligt rond de 240 euro, wat zeer goedkoop is voor een televisie met deze kenmerken. Toen ik voor het eerst een film ging kijken op deze televisie was ik echt verbaasd over hoe mooi de kleuren worden weergegeven. Door de Wide Color Enhancer Plus technologie van Samsung worden zelfs de felle kleuren prachtig weergegeven, wat niet te zien is op een oude beeldbuistelevisie. Ook de USB aansluiting is zeer handig om je televisie als muziekspeler te gebruiken of om je foto's op een groter scherm te weergeven. Verder weegt de televisie maar 3,5 kg, waardoor deze heel makkelijk aan de muur te hangen is. Door het Theatersound HD en de Dolby Digital Plus geluidskenmerken, wordt het geluid van deze televisie heel mooi. Ook heb je de opties om het geluid te laten klinken alsof het uit een film komt, speciaal geluid om muziek af te spelen, heldere spraak of het geluid nog extra te versterken. Door al deze opties kan je optimaal genieten van het kijken naar de televisie. Ik ben zeer tevreden over deze televisie, door zijn vele kwaliteiten en zeker vergeleken met de prijs die je voor deze televisie moet betalen.

Lees verder

© 2012 - 2017 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Recensie televisie: Samsung UE22D5003"

Infoteur: Rva03
Gepubliceerd: 01-06-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Recensies…
Schrijf mee!