InfoNu.nl > Electronica > Multimedia > Beste projectors/beamers HD TV voor 2016 - LED, DLP & 3D

Beste projectors/beamers HD TV voor 2016 - LED, DLP & 3D

Hier een overzicht van de beste led, lcd, lcos en dlp projectors/beamers in hd en 3d voor 2016. Steeds meer mensen kopen een goede projector om tv op te kijken. Met een groot projector scherm is de ervaring alleen maar sterker. Vroeger leverde je in op kwaliteit. Dat hoeft nu niet meer. Met dlp beamers en dlp projectors kun je nu in 3d en hd op hoge resolutie televisie en films kijken. Hier bespreken we de beste en goedkoopste projectors / beamers en de beste koop.

Wat is een projector of beamer?

Je moet een projector of beamer zien als een moderne versie van de ouderwetse slideshow of overhead projector. Het weergeeft video of plaatjes op een vlak scherm. De grootte van deze schermen kan oplopen tot 85 inches. Vroeger was de kwaliteit van de meeste projectoren ver beneden peil. Doordat het scherm zo groot en de afstand tot het scherm zo ver was, was het meestal niet de moeite waard. Dat is nu anders.

Lees in mijn special het verschil tussen alle televisies en daarbij horende beoordeling voor 2016 in:
Beste televisies HD: 2016's LED, LCD, Plasma, 3D TV's en projectors

Welke type tv projectors of beamers zijn er?

Er zijn verschillende projectoren op de markt. Onderling kunnen ze veel in kwaliteit verschillen. Sommige zijn geschikter voor tv of films dan anderen.

Lcd beamers

Deze projectors zijn gebaseerd op het liquid crystal display systeem. Dit systeem was lange tijd het beste wat er op de markt verkrijgbaar was. In 2016 wordt het echter niet meer aangeraden als je op hoge kwaliteit films of tv wilt kijken in hd. Daar staat tegenover dat ze wel een stuk goedkoper zijn. Dus mocht je toch eentje willen aanschaffen dan is de Epson Home Cinema 8350 de beste lcd projector.

Led beamers

Net zoals bij normale lcd-televisies is het enige verschil dat een led projector heeft te bieden het verschil dat er gebruikt wordt gemaakt van leds als lichtbron. Dit zorgt ervoor dat de projectors minder energie gebruiken en langer meegaan.

Lcos projectors

Dit is ook een steeds populairder wordende technologie. Het staat voor liquid crystals on silicon en het is een soort mini projectie. Het bouwt voort op de technologie van de lcd beamers. Mocht je hier naar op zoek zijn dan komt de JVC DLA-X3 volgens tv.toptenreviews.com als beste uit de bus. Volgens hen is dat de beste lcod projector tv.

Dlp beamers

Dit is nu het nieuwste van het nieuwste en wordt het beste gewaardeerd. Dlp staat voor digital light processing en er wordt door middel van microscopisch kleine spiegeltjes een beeld gecreëerd. Deze technologie wordt aanbevolen voor het kijken van televisie en films.

Waarom wordt een dlp projector aangeraden?

Met de nieuwe dlp technologie zijn veel van de oudere problemen verleden tijd. Natuurlijk zijn in het algemeen projector tv's nog steeds minder scherp dan normale lcd of plasma televisies. Toch gaat de boel er flink op vooruit. Dlp beamers zullen niet vaag (blurry) beeld tonen wanneer er een snelle beweging op het scherm plaats vind. Dat is bij bijna alle andere projectors wel het geval. Ook het zogenaamde rainbow-effect is opgelost. Dit hield in dat witte vegen verschenen op zwarte weergave.

Beste hd 3d projector 2016: Sony VPLVW365ES

Alle review websites zijn unaniem in 2016. De Sony VPLVW365ES is de ultieme home cinema en gaming projector die van alle markten thuis is. Hij is behoorlijk prijzig, maar dan heb je ook echt iets. De toonaangevende website Whathifi.com heeft na jaren op een rij de Panasonic PT-AT6000E van zijn troon laten stoten. De Sony VPLVW365ES is volgens hen de optimale keuze omdat hij scherp, helder en bijzonder natuurlijk beeld verzorgd.

Beste budget beamer 2016: BenQ W1080ST+

Echt bezuinigen op beamers kun je niet, maar er zijn wel mogelijkheden. Whathifi, Techradar en zo goed als elke vooraanstaande tech website kijken dan naar Epson beamers, maar vooral naar naar BenQ beamers. De BenQ W1080ST+ wordt beschouwd als de absolute kwalitatieve maar goedkope projector.

Veel kijkplezier!

Lees verder

© 2012 - 2017 Euromark, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Koop een Beamer!Vrijwel iedereen vindt het heerlijk om tv te kijken. Er moet een goedwerkende tv in elk huishouden staan. Plasma scherme…
Hoe kies je de juiste beamer?Steeds meer mensen kopen een videoprojector, een zogenaamde beamer. Men wil thuis films en muziek-DVD's op een groot sch…
Een beamer kopen? Let op de volgende puntenEen beamer kopen? Steeds meer mensen stellen zich deze vraag. Al snel volgt de twijfel over het soort beamer. Er is name…
Online beamer kopenHet kopen van een beamer kan voor meerdere toepassingen nodig zijn. Zakelijke gebruikers zullen een beamer sneller kopen…
Welke Beamer beugel kopen?Er zijn verschillende soorten Beamer beugels te koop. U kunt bijvoorbeeld een Beamer beugel voor aan het plafond kopen o…
Bronnen en referenties
  • http://www.squidoo.com/lcd-televisions
  • http://tv.toptenreviews.com/projectors/lcd/
  • http://tv.toptenreviews.com/projectors/lcos/
  • http://www.whathifi.com/best-buys/best-projectors

Reageer op het artikel "Beste projectors/beamers HD TV voor 2016 - LED, DLP & 3D"

Infoteur: Euromark
Laatste update: 12-04-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Multimedia
Special: Beste televisies HD
Schrijf mee!