InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Nintendo DS spel: Youda Safari

Nintendo DS spel: Youda Safari

Youda Safari is een spel dat verschenen is in april 2011 voor de Nintendo DS. In dit spel ben jij als het ware de manager van het park en zorg je ervoor dat de toeristen in een safari jeep of een boot hun favoriete dieren kunnen zien en op de foto kunnen zetten. Onderweg kun je bonussen oppikken om je te helpen de toeristen op een snelle manier tevreden te houden.

Algemene informatie

Type spel: Strategie / puzzle
Console: Nintendo DS
Niveau spel: Makkelijk/Gemiddeld

Beschrijving

Je bent gevraagd om een vriend te helpen met het verbeteren van een aantal safariparken in verschillende delen van de wereld. Deze parken trekken op het moment weinig toeristen en dreigen opgekocht te worden door iemand die er een park van wil maken waar op de dieren gejaagd kan worden. Aan jou de taak dus om veel toeristen te trekken naar het park en deze tevreden te houden.
De bedoeling is om de toeristen per boot of per auto (of zelfs per luchtballon) naar de dieren te brengen zodat ze hun favoriete dier kunnen fotograferen. Je moet ze dus naar hun transportatie brengen en een route uitstippelen zodat ze elk hun favoriete dier kunnen zien. De ene toerist heeft echter meer geduld dan de ander dus je zult efficiënt moeten werken om ze tevreden te houden. Gelukkig kun je tijdens het spel bonus items vinden en deze gebruiken om je te helpen.

Werelden en uitbreidingen

In het begin heb je alleen een safaripark in de Verenigde Staten tot je beschikking. Pas als je genoeg "tickets" hebt verzameld en je in niveau bent gestegen krijg je de optie om ook andere parken te kopen. Deze werelden die je kunt spelen zijn:
  • Verenigde Staten
  • Europa
  • Brazilië
  • Afrika
  • Rusland
  • Japan

Per wereld kun je uitbreidingen aanschaffen om je toeristen tevreden te stellen en hierdoor komen er steeds meer dieren beschikbaar die je kunt bezichtigen. De uitbreidingen zijn:
  • Safari Jeep: uit te breiden van 3 naar 5 personen vervoer
  • Zwanen boot: uit te breiden van 3 naar 5 personen vervoer
  • Souvenir shop: helpt voor meer inkomsten
  • Restaurant: helpt voor meer inkomsten.

Niveaus en uitdagingen

Tijdens het spel moet je behalve je inkomsten ook "tickets" verdienen. Per tevreden klant krijg je een ster en bij 20 sterren krijg je een ticket. Het aantal tickets zorgen ervoor dat je steeds een hogere rang/niveau krijgt, zoals:
  • Ranger
  • Junior assistent
  • Assistent
  • Manager
  • Senior Manager
  • etc.
Hoe hoger je rang, des te meer opties er beschikbaar komen (o.a. dieren en andere uitbreidingen). Ook krijg je tijdens het spel geregeld te maken met een uitdaging. Het kost geld en tickets om aan deze uitdaging mee te kunnen doen, maar als je de uitdaging binnen de juiste tijd afrondt dan krijg je er een goede beloning voor.

Bonussen

Zoals al eerder gezegd zijn er een aantal bonus items die ergens op het scherm plotseling verschijnen en als je hier op klikt komen deze tot je beschikking. Houdt dus goed tussendoor je gehele scherm in de gaten voor de bonussen. Deze zijn:
  • Batterij: geeft je meer tijd om de toeristen te kunnen vervoeren
  • Walkie-talkie: laat per auto/boot-rit zien welke dieren je moet bezoeken door deze te markeren.
  • Sterretje: zorgt ervoor dat de bezoekers geen negatieve score (rode ster) geven.
  • Smiley: zorgt ervoor dat de wachtende bezoekers geduldiger worden (voor een tijdje dan).
  • Luchtballon: de belangrijkste, want deze pikt de eerstvolgende vijf bezoekers op en laat ze hun dieren snel vanuit de lucht zien. Geweldig om lange rijen te voorkomen.

Al met al is het spel vrij simpel opgesteld, maar wel erg leuk en ook verslavend om te spelen.
Gerelateerde artikelen
New Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenNew Nintendo 3DS: Beter 3D-effect en meer mogelijkhedenIn 2015 werd de New Nintendo 3DS op de markt gebracht. De 3D-technologie die voor het eerst werd aangekondigd in 2011 op…
Nintendo spellen downloaden en de wetNintendo spellen downloaden en de wetNintendo spel downloaden en de wet hierop: Nintendo is een populaire spelcomputer. We onderscheiden de DS, de DSI en de…
Rodland: een zeldzaam nintendo spelWie aan Nintendo denkt, denkt waarschijnlijk aan Mario en de vervaarlijke draak Bowser. Al jarenlang spelen deze populai…
Bronnen en referenties
  • www.wikipedia.org
  • www.nintendo.com

Reageer op het artikel "Nintendo DS spel: Youda Safari"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 22-02-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!