InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > The Secret World

The Secret World

The Secret World Begeef je in de wereld van geheime genootschappen die strijden om de macht over de wereld. Vecht tegen de monsters uit je nachtmerries en uit mythes van vele duizenden jaren geleden. Blijf je karakter constant ontwikkelen. Speel het spel en neem de macht over de wereld over!

Wat is The Secret World?

The Secret World is een massive multiplayer online role-playing game (MMORPG), oftewel: een spel dat online op de computer wordt gespeeld door veel mensen tegelijk en waarin je een rol speelt. The Secret World is van het type "survival horror", wat inhoudt dat je in het spel constant bezig bent met overleven terwijl je wordt tegengewerkt door allerlei zaken die je wellicht het meest bekend voorkomen uit horrorfilms zoals zombies, vampieren, weerwolven, etc. Dit alles speelt zich af in de hedendaagse wereld zoals wij die allemaal kennen.

Wat is zo speciaal aan The Secret World?

Het speciale aan The Secret World is dat je als speler altijd de klasse van je karakter dat je speelt kunt veranderen, ook tijdens het spelen. Dit staat haaks tegenover andere soortgelijke spellen waar je tijdens het aanmaken van je karakter een klasse kiest en deze niet meer kan veranderen. Ook is er geen restrictie op de wapens die je kunt gebruiken. Je kunt alle wapens door elkaar heen gebruiken, zoals spreuken, geweren, zwaarden en vuistwapens. Ook heeft The Secret World geen level-systeem. Je bent dus compleet vrij om je karakter te laten groeien op de manier die jij wilt. Het creëren van je karakter is dus nooit af, het blijft zich ontwikkelen.

Waar vecht ik voor en waar vecht ik tegen?

Voordat je een karakter aanmaakt, moet je kiezen voor welk geheim genootschap jij zult gaan vechten. Er wordt gestreden om de macht over de wereld. De keuzes die je hebt zijn:
  • Illuminati (een onzichtbare machtige organisatie die is geïnfiltreerd in vele grote ondernemingen en altijd hunkeren naar meer macht en rijkdom en hier alles voor doen)
  • Templars (strijders van de oude garde, zowel verfijnd als bruut in hun kruistocht tegen het duistere)
  • Dragon (de slinkse brengers van verandering, door stil geweld creëren ze kleine rimpelingen die uitgroeien tot ingrijpende tsunami's)

De duistere monsters die je tegenover je kunt krijgen zijn zeer divers. Alle monsters uit mythes, je nachtmerries, films, verhalen, boeken, ze zijn allemaal tot leven gekomen in The Secret World. De makers hebben zich hiervoor vooral laten inspireren door het werk van H.P. Lovecraft, Indiana Jones, en de boeken van Stephen King. Dat belooft veel goeds!

Update

© 2013 - 2017 Good-info, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "The Secret World"

Infoteur: Good-info
Gepubliceerd: 17-04-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!