InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Angry Birds synchroniseren met een Rovio account

Angry Birds synchroniseren met een Rovio account

Angry Birds synchroniseren met een Rovio account Het razendpopulaire spel Angry Birds is door honderden miljoen mensen gedownload en op bijna elk platform beschikbaar. Er zijn diverse varianten op dit spel uitgebracht, zoals Season, Rio en Space. Ook is er een Star Wars-variant beschikbaar en in juli 2013 is daar een tweede deel van aangekondigd. Ook is er het spel Bad Piggies, waarbij je in de huid van de varkens kruipt. Een groot nadeel aan Angry Birds is altijd geweest dat je alles opnieuw moest doen, wanneer je een nieuwe tablet of telefoon aanschafte. In juli 2013 hebben de makers daarop bedacht: het Rovio-account.

Angry Birds

Angry Birds is onder de meeste van ons wel bekend. En de populariteit van het spel blijft stijgen. De makers van de game zijn van Finse afkomst en gaan door het leven door de naam van hun bedrijf: Rovio Mobile. In dit spel moet je met behulp van een katapult vogels op diverse constructie schieten, om de varkens te vernietigen. Angry birds is beschikbaar voor onder andere iOS, Android, PSP, Playstation 3, Mac OS X, Windows, Facebook, Nintendo 3DS, Windows Phone, Xbox 360 en Nintendo Wii.

The Croods

Het synchroniseren van gegevens met behulp van een Rovio account is op het moment van schrijven ook van toepassing op het spel The Croods, eveneens gemaakt door het bedrijf Rovio Mobile uit Finland. Dit spel gaat over holbewoners die uit het Stenen tijdperk willen breken en daar hebben ze jouw hulp bij nodig. Het spel is gebaseerd op de gelijknamige film, gemaakt door DreamWorks Animation.

Synchroniseren met een Rovio account

Heb je net alle levels gehaald en overal 3 sterren en koop je dan een nieuwe telefoon of tablet, moet je in principe alles opnieuw vrijspelen. De gegevens zijn maar geldig op 1 toestel, tenminste waren. Rovio heeft hier namelijk iets op bedacht. Door een Rovio account te maken kun je, wanneer je tijdens de game op het Rovio account inlogt, de gegevens op het account als het ware opslaan. Wanneer je op een ander toestel verder wilt spelen kan je gewoon met dit account in de app inloggen en kan je weer verder waar je op het vorige toestel gebleven was. Op het moment van schrijven is deze techniek alleen nog maar mogelijk voor de spellen Angry Birds en The Croods. Rovio is van plan om de maanden erna deze techniek ook toe te gaan passen op de overige varianten van de Angry Birds spellen.

Rovio account aanmaken

Om een Rovio account aan te maken zijn maar enkele stappen die je moet doen. Het is eigenlijk heel makkelijk. Je opent de app van Angry Birds of The Croods en klikt op het Rovio account icoontje. Volg dan de stappen die op je scherm verschijnen. Wanneer je een account hebt aangemaakt moet je binnen 48 uur je account verifiëren om je account te bevestigen. Wanneer je je account geverifieerd hebt kan je gebruik maken van het synchroniseren van je gegevens via een Rovia account.

Om een account aan te maken moet je minimaal 13 jaar zijn en beschikken over een geldig e-mailadres.

Spellen van Rovio Mobile

  • Angry Birds
  • Angry Birds Seasons
  • Angry Birds Space
  • Angry Birds Rio
  • Angry Birds Friends
  • Angry Birds Star Wars
  • Amazing Alex
  • Bad Piggies
  • The Croods
© 2013 - 2018 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.rovio.com

Reageer op het artikel "Angry Birds synchroniseren met een Rovio account"

Infoteur: Rva03
Gepubliceerd: 19-07-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!