InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Aankondiging van de Playstation Vita Tv

Aankondiging van de Playstation Vita Tv

Op 8 september 2013 kondigde Sony een opvallend nieuw systeem aan wat aansluit op de minder succesvolle portable spelcomputer, de Playstation Vita. Tijdens de pre-TGS (het voorprogramma bij de Tokio Game show) werd het antwoord van Sony op de steeds groter wordende micro-console markt gepresenteerd aan het publiek. Met zijn zeer geringe afmetingen en diverse mogelijkheden voor game én multimedia toepassingen lijkt de PS Vita Tv heel wat te beloven.

Hardware specificaties

De hardware in de PS Vita Tv is nagenoeg gelijk aan die van de in 2011 gelanceerde Playstation Vita, de portable handheld van Sony. Het systeem maakt gebruik van dezelfde processor en grafische chip.

De Vita Tv zal 1GB aan intern geheugen aan boord hebben en draaien op een ARM Cortex-A9 met quad cores-processor met als grafische kaart een SGX543MP4+.

Aansluitingen

De Playstation Vita Tv zal beschikking over een 1080P HDMI poort, een USB poort voor mogelijke uitbreidingen en een RJ45 (LAN) aansluiting om het apparaat aan te sluiten op het bestaande netwerk voor internettoegang.

Afmetingen

De Playstation Vita Tv zal zeer geringe afmetingen hebben, namelijk slechts 6X10 cm.

Dual shock controllers

De Playstation Vita Tv zal ondersteuning bieden voor twee dualshock3 controllers. Deze controllers zijn identiek aan de controllers die gebruikt worden op de huidige Playstation3 en zullen dan ook uitwisselbaar zijn.

Playstation4 games op de Vita Tv

De Playstation Vita TV zal het mogelijk maken om Playstation4 games te spelen op het apparaat door middel van streaming. Om gebruik te maken van deze feature heb je uiteraard een Playstation4 nodig die de games naar de Vita Tv zal streamen.

Deze optie kan erg handig zijn wanneer men één Playstation4 in huis heeft maar op een andere plek in huis toch ook Playstation4 games wil spelen. Doordat de Vita Tv erg goedkoop is in tegenstelling tot de Playstation4 zou de keuze voor een Vita Tv voordeliger zijn dan de aanschaf van een tweede Playstation4 spelcomputer.

Music & Video Unlimited

Deze beide diensten opgezet door Sony zullen ook beschikbaar worden gesteld voor de Playstation Vita Tv. Deze diensten maken het mogelijk om video en muziek tegen betaling te streamen naar de Playstation Vita Tv. En zijn momenteel ook al beschikbaar op de Playstation 3.

Bundel en prijs

Bij de lancering van de Playstation Vita TV zullen er verschillende bundels beschikbaar zijn. De standaard bundel zou omgerekend ongeveer 70 euro moeten gaan kosten. Ook komt er een bundel uit met een DualShock3 controller en een extra 8GB geheugenkaartje, deze zou omgerekend rond de 110 euro gaan kosten. Door deze lage prijs zal de Vita Tv misschien wel onder menig kerstboom te vinden zijn.

Wanneer is de lancering?

De lancering van de Playstation Vita TV zal zijn vóór de lancering van de nieuwe Playstation 4, welke zal komen in het eerste kwartaal van 2014. Voorlopig is er bekend gemaakt dat de PS Vita Tv uit zal komen op 14 november in Japan. Op 13 september 2013 werd aangegeven door een woordvoerder van Sony dat de Playstation Vita Tv voorlopig niet in westerse landen zal verschijnen.

Nieuwe Playstation Vita

Eerder kondigde Sony op de Tokio game Show ook al een nieuwe versie aan van de Playstation Via, welke 20% dunner zou zijn dan zijn voorganger en zou beschikken over een betere accu-duur.
© 2013 - 2017 Nieniepanini, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een Sony PlayStation Plus abonnement, wat is dat?Om online te gamen moet je voor de PlayStation 4 een speciaal Sony PlayStation Plus abonnement kopen. Deze zijn in Neder…
PlayStation Vita: de nieuwste spelcomputer van SonyPlayStation Vita: de nieuwste spelcomputer van SonyPlayStation Vita is een portable gaming device waarmee Sony de markt bestormt. Deze is te gebruiken voor zowel diverse g…
Playstation 4, de nieuwe gameconsolePlaystation 4, de nieuwe gameconsoleOp 20 februari 2013 introduceerde Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) haar nieuwe console. Sony belooft een krachtig…
Playstation 4: een revolutie in de gamewereldPlaystation 4: een revolutie in de gamewereldOp 21 februari 2013 was het dan eindelijk zo ver. De releasedatum van de Playstation 4 werd bekendgemaakt. Er werd ook a…
PlayStation 4, wat zijn de mogelijkheden?PlayStation 4, wat zijn de mogelijkheden?De PlayStation 5 is in aantocht, maar wanneer de opvolger van de PlayStation 4 op de markt komt is op dit moment (mei 20…

Reageer op het artikel "Aankondiging van de Playstation Vita Tv"

Infoteur: Nieniepanini
Laatste update: 13-09-2013
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!