InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Goedkoper gamen met PC en/of tablet

Goedkoper gamen met PC en/of tablet

Goedkoper gamen met PC en/of tablet Speelt u ook graag games met uw PC of met uw tablet? Soms kan het aanschaffen van games een prijzige hobby worden. Dit hoeft echter niet het geval te zijn. In dit artikel worden een aantal bundle-aanbieders toegelicht. Dat wil zeggen aanbieders die een bundel aan spellen aanbieden voor een relatief lage prijs.

Hoe het allemaal begon...

Zo'n vier jaar geleden begon Humble Indie Bundle met het uitgeven van een pakket aan spellen van indie-spellen. Indie-spellen zijn games die niet door een grote ontwikkelaar zijn gemaakt, maar juist door onafhankelijke developers. In de eerste bundle zaten maar liefst zeven spellen (waaronder World of Goo, Aquaria, Gish en Penumbra: Overture). Bij de aanschaf van deze games, mocht de koper bepalen wat hij voor de bundle wilde betalen. Ook was het mogelijk om uw bedrag te verdelen over de ontwikkelaar, Humble en een goed doel. Dit leverde binnen een week meer dan 1,26 miljoen dollar op! Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat er al snel meerdere aanbieders op de markt kwamen kijken.

Welke aanbieders zijn er inmiddels?

Humble Bundle

Uiteraard is Humble Bundle nog steeds een sterke speler op deze markt. Naast het flinke aantal bundles voor de PC, zijn zij zich ook bezig gaan houden met Android-bundles (voor tablets en smartphones) en games van grote ontwikkelaars.
  • U betaalt wat u wilt, al is het 0,10 dollar.
  • Wanneer u meer betaalt dan het gemiddelde, wordt dit vaak beloond door extra games of soundtracks van de gekochte games.
  • Betaalmogelijkheden zijn creditcard of PayPal.
  • Huidige aanbod: The Sigma Bundle en bevat Epoch, rymdkapsel, SpellTower, Swordigo, Ridiculous Fishing en Kingdom Rush

Indie Royale

Ook IndieRoyale is een grote speler op het gebied van bundles. Hier is gekozen voor een andere opzet (ten opzichte van Humble Bundle) om de bundles te verkopen. Allereerst worden bij IndieRoyale alleen indie-spellen aangeboden. Hierdoor is de kwaliteit van de games erg afwisselend, dus zal niet elke bundel evenveel verkocht worden. Daarnaast werkt IndieRoyale met een minimum prijs om de bundle te kopen. Hoe sneller u de bundle koopt, hoe goedkoper. Hoe meer mensen de bundle hebben gekocht, hoe hoger de minimum prijs komt te liggen. Mocht u zich echter een flink bedrag kunnen veroorloven, is dat geen probleem. Sterker nog, hierdoor zal de prijs van het minimum bedrag zakken, waardoor minder gefortuneerde gamers het wat makkelijker krijgen.
  • U betaalt een minimum vastgesteld bedrag, meer mag altijd.
  • Wanneer u meer betaalt (ook hiervoor is een minimum bedrag) krijgt u extra's zoals games of soundtracks.
  • Betaalmogelijkheden zijn creditcard, PayPal, AmazonPayments of Bitcoin.
  • Huidige aanbod: Humble Mobile Bundle 3 en bevat Gravi, Skyward Collapse, 3089, Survive, Freedom Fail, Starpoint Gemini, Starvoid, I Zombie en NarcoGuerra

Groupees' Build a Bundle

Deze aanbieder heeft het grote voordeel om de bundels zelf samen te stellen. Mochten er games zijn die flink worden verkocht, zullen de kopers worden getrakteerd op extra gratis game(s)
  • U betaalt een minimum vastgesteld bedrag, gebaseerd op de bundel die u zelf samenstelt.
  • Betaalmogelijkheden zijn PayPal of AmazonPayments.

Zijn er nog meer aanbieders?

Hierboven zijn de grootste en bekendste aanbieders aan bod gekomen, maar er zijn nog meer aanbieders die zich op deze markt begeven. Zo zijn er nog The Free Bundle, BundleStars en The Indie Gala die hard aan de weg timmeren om hun plek te veroveren op het gebied van games.

Tip

Al deze websites in de gaten houden, is wellicht een beetje teveel van het goede. Maar om de bundels niet mis te lopen, is het raadzaam u in te schrijven op de mailinglist van deze aanbieders. Zo krijgt u snel te horen wat de aanbiedingen zijn en kunt u op tijd profiteren van het geboden voordeel.
© 2013 - 2018 Lo-writer, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gamen is goed voor jeGamen is goed voor jeVeel onderzoekers zijn het ermee eens dat games slecht voor je zijn, slecht voor je ontwikkeling en slecht voor je herse…
Afvallen door te gamen?Afvallen door te gamen?De laatste jaren zijn games steeds populairder geworden als echt afvalmethodes. Wil jij afvallen? Dan is het helemaal ni…
Een tablet, een spelcomputer of toch een E-reader?Een tablet, een spelcomputer of toch een E-reader?Computers en games zijn niet meer weg te denken uit het leven van jongeren. Door de komst van de tablet is het nu goedko…
De beste laptop koopt u zo!Wat de beste laptop is, dat is per persoon verschillend. In plaats van een specifieke laptop te selecteren worden een aa…
BlackBerry PlaybookDe BlackBerry Playbook is een tablet die draait op BlackBerry Tablet OS. De Playbook is ontwikkeld door Research In Moti…
Bronnen en referenties
  • HumbleBundle
  • IndieRoyale
  • Groupees' Build a Bundle
  • The Free Bundle
  • BundleStars
  • The Indie Gala

Reageer op het artikel "Goedkoper gamen met PC en/of tablet"

Infoteur: Lo-writer
Laatste update: 11-05-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!