InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: Heroes of Warcraft Hearthstone: Heroes of Warcraft is een free 2 play card game die zich op dit moment in de bèta fase bevindt. Ondanks het feit dat deze game zich in de bèta bevindt, neemt deze in hoog tempo in populariteit toe. Hearthstone: Heroes of Warcraft is een card game die gebaseerd is op het Warcraft universum. De speler krijgt een keuze uit negen Heroes die beschikken over verschillende Hero Powers. Afhankelijk van de Hero selecteert de speler een dertigtal kaarten waaruit zijn deck zal bestaan.

Doel van het spel

Het doel van deze card game is heel simpel, je moet je tegenstander met zijn card deck verslaan met je eigen samengestelde card deck. Beide spelers beschikken aan het begin van de game over dertig levenspunten. Met behulp van je minions, spells en je Hero Powers moet je proberen om de levenspunten van je tegenstanders naar nul proberen te brengen.

Spelverloop

Beide spelers beginnen met één manacrystal aan het begin van de game. Elke opvolgende ronde zorgt er voor dat je totaal aan manacrystals toeneemt met één, tot een maximum van tien manacrystals. Met behulp van de manacrystals kan een speler kaarten uitspelen die hij op dat moment in zijn handen heeft. De kaarten die de speler kan spelen zijn afhankelijk van de waarde van de kaart. Elke kaart heeft namelijk een bepaald aantal mana nodig om deze te kunnen spelen. Het basic spelverloop van een Heartstone game ziet er hierdoor als volgt uit:
  1. De manacrystals van de spelers worden bijgevuld en er wordt één manacrystal toegevoegd.
  2. De speler pakt een kaart.
  3. De speler gebruikt mana om spells te gebruiken of minions te spelen.
  4. De speler valt aan met zijn spells of minions.
  5. De speler beëindigt zijn beurt en de tegenstander is aan de beurt.

Dit gaat zo verder totdat één van de heroes zijn levenspunten tot nul zijn gebracht.

De verschillende spel modi

Hearthstone beschikt op dit moment over drie verschillende spel modi, namelijk:
  1. Practice
  2. Play
  3. The Arena

Practice

De Practice mode is bedoelt om het spel onder de knie te krijgen. De speler krijgt de mogelijkheid om te oefenen met de negen verschillende Heroes die op dit moment aanwezig zijn, door te spelen tegen een door de computer aangestuurde speler, met behulp van de kaarten die de speler op dat moment tot zijn beschikking heeft. Door middel van het spelen van de Practice mode kan de speler, naast ervaring opdoen met de verschillende Heroes, ook kaarten verdienen door het levelen van de Heroes, maar ook kan er gold worden verdiend door het voltooien van quests.

Play

De Play mode is vergelijkbaar met de Practice mode. Het enige verschil is het feit dat er nu niet tegen een computer wordt gespeeld, maar er wordt nu tegen een andere speler gespeeld. In de Play mode is het behalen van kaarten door het levelen van de Heroes en het behalen van gold door middel van het voltooien van quests ook mogelijk.

Arena

De Arena mode verschilt ten opzichte van de Practice en de Play mode. Voor de Arena mode moet er namelijk gold worden betaald. Daarnaast beschik je in de Arena mode niet over je eigen beschikbare kaarten, maar zal je een eigen deck van 30 kaarten samen moeten stellen, op basis van de kaarten die worden aangewezen door de computer. Het doel van de Arena mode blijft hetzelfde, versla je tegenstander met behulp van je samengestelde deck. Omdat je gold moet betalen om mee te doen aan de Arena mode is de beloning ook hoger. Afhankelijk van hoeveel tegenstanders je verslaat krijg je gold en verschillende kaarten.

De verschillende kaarten en het verkrijgen van de kaarten

Binnen Hearthstone zijn er verschillende kaarten te bemachtigen, dit kan op verschillende manieren. De manieren om de kaarten te verkrijgen zijn al deels benoemd in de verschillende spel modi, door het levelen van je Heroes en het spelen van Arena games kunnen er kaarten worden bemachtigd. Daarnaast is er binnen Hearthstone de mogelijkheid om kaarten kopen met gold, welke te bemachtigen is via het voltooien van quests of het winnen van Arena games. De meeste quests die worden aangeboden komen op het volgende neer:
  1. Win x aantal keer met een bepaalde klasse
  2. Vernietig x aantal minions
  3. Speel x aantal minions

Hearthstone beschikt over veel verschillende kaarten en het is onmogelijk om deze allemaal te benoemen. Daarom worden hieronder de meest voorkomende eigenschappen die een kaart kan hebben besproken.
  • Battlecry: Voert een bepaalde actie uit wanneer een minion op tafel komt.
  • Charge: Een minion mag aanvallen in dezelfde beurt als dat hij op tafel komt
  • Divine Shield: Absorbeert de eerste schade die een minion krijgt.
  • Summon: Summoned een extra minion op tafel.
  • Taunt: Zorgt ervoor dat de eerstvolgende aanval op een specifieke minion wordt uitgevoerd.
  • Transform: Transformeert een minion in een andere vorm.
  • Windfury: Zorgt ervoor dat een minion twee keer mag aanvallen in één beurt.

Heroes

Naast de verschillende speelkaarten beschikt Hearthstone over verschillende Heroes met verschillende Hero Powers.
  • Malfurion Stormrage (Druid): Shapeshift, Hero krijgt +1 attack en +1 armor.
  • Rexxar (Hunter): Steady Shot, deelt 2 damage uit aan de Hero van de tegenstander.
  • Jaina Proudmoore (Mage): Fireblast, deelt 1 damage uit aan een Hero of minion.
  • Uther the Lightbringer (Paladin): Reinforce, summoned een 1/1 Silver Hand Recruit.
  • Anduin Wrynn (Priest): Lesser Heal, herstelt 2 health.
  • Valeera Sanguinar (Rogue): Dagger Mastery, krijg een 1/2 dolk.
  • Thrall (Shaman): Totemic Call, summoned een willekeurige totem.
  • Gul'dan (Warlock): Life tap, pak een kaart en neem 2 damage.
  • Garrosh Hellscream (Warrior): Armor up!, krijg 2 armor.
© 2014 - 2017 Jespertjec, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat is Hearthstone: Heroes of Warcraft?Wat is Hearthstone: Heroes of Warcraft?Heartstone: Heroes of Warcraft (in het kort Heartstone) is een spel dat is ontwikkeld door Blizzard. Het is een trading…
Hoe haal je 12 wins in Hearthstone Arena?Hoe haal je 12 wins in Hearthstone Arena?Hearthstone is een kaartspel van Blizzard. Het is een trading card game, die je speelt tegen andere mensen. Eén van de o…
World of Warcraft: een nieuwe wereldHet is al sinds 2008 dat World of Warcraft zijn intrede deed in Europa. Dagelijks loggen ruim over een miljoen mensen in…
Gratis World of Warcraft spelenGratis World of Warcraft spelenWorld of Warcraft is een zeer bekende game. Je speelt het online en je kunt er ontelbare virtuele avonturen beleven. Je…
World of Warcraft CataclysmWorld of Warcraft is één van de grootste en populairste games uit de geschiedenis. Behalve het originele spel zijn er oo…
Bronnen en referenties
  • http://us.battle.net/hearthstone/en/

Reageer op het artikel "Hearthstone: Heroes of Warcraft"

Infoteur: Jespertjec
Gepubliceerd: 03-01-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!