InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Clash of Clans van Supercell

Clash of Clans van Supercell

Eén van de populairste spellen op tablets en smartphones is Clash of Clans van Supercell. Het is een strategie spel, waarin het doel is om een zo sterk mogelijk dorp op te bouwen en troepen te trainen waarmee andere dorpen aangevallen kunnen worden. Hierbij een korte uitleg en tips en tricks over het spel.

Clash of Clans

Clash of Clans is één van de bekendste 'gratis' spelletjes apps. Het spel is ontwikkeld door het Finse Supercell welke ook verantwoordelijk is voor Hayday en Boom Beach. Het spel heeft wél de mogelijkheid tot "in app" aankopen (Diamanten). Het doel van het spel is om een zo sterk mogelijk dorp op te bouwen en troepen te trainen. Met deze troepen kunnen online andere spelers/dorpen aangevallen worden. De hierbij veroverde buit elixer/duister elixer/goud kan weer gebruikt worden om het eigen dorp te verbeteren, dan wel nieuwe troepen te trainen.

Clan

In eerste instantie beschikt de speler slechts over een stadhuis. Nadat via de tutorial de eerste verdedigingswapens zijn geïnstalleerd en de eerste goudmijnen en elixer pompen zijn gebouwd, kan het spel echt beginnen. Nadat genoeg goud is verzameld om het clan kasteel te repareren heeft de speler de mogelijkheid om zelf een clan te starten, dan wel zich aan te sluiten bij een clan. Binnen deze clan kunnen spelers elkaar ondersteunen door troepen aan elkaar te doneren. Tevens heeft de clan een interne chatfunctie. Dit naast de algemene chatfunctie. Zoals de meeste spellen is Clash of Clans ook te koppelen aan Facebook.

Om zijn doel te bereiken heeft de speler de beschikking over meerdere soorten troepen. Al naar gelang de level van het stadhuis van de speler zijn de volgende troepen beschikbaar:

Troepen elixer

  • Barbaar
  • Boogschutter
  • Reus
  • Kobold
  • Muurbreker
  • Ballon
  • Tovenaar
  • Heler
  • Draak
  • Pekka
  • Babydraak
  • Mijnwerker
  • Nobele wachter

Troepen duister elixer

  • Gunsteling
  • Varkensruiter
  • Valkyrie
  • Golem
  • Heks
  • Lavahond
  • Bowler
  • Barbarenkoning
  • Boogschutterskoningin

Doel van het spel

Bij een overwinning dan wel een succesvolle verdediging ontvangt de speler trofeeën waarmee de plaats op de ranglijst/divisie bepaald wordt. Periodiek worden over de beste tien spelers, van de drie beste clans gratis diamanten verdeeld.

Clanwars

Ook is het mogelijk om met je clan andere clans aan te vallen, iedere speler van een clan mag twee keer aanvallen. Het aantal behaalde sterren bepaald de uitslag van de clanoorlog. De winnende clan ontvangt een bonus aan grondstoffen, deze kunnen worden opgeslagen in je clankasteel. Gedurende de oorlog kunnen de deelnemende clanleden ook xp-punten verdienen, waardoor hun clan bepaalde voordelen kan krijgen. Hoe hoger de level van de clan des te groter de voordelen.

Tips en tricks

  • Gebruik de Goblin dorpen om snel veel goud en elixer te vergaren, vooral de laatste dorpen leveren veel "buit"op.
  • Plaats een aantal gebouwen in de hoeken van je stadsplattegrond hierdoor wordt het moeilijker om je hele dorp te vernietigen.
  • Troepen welke gebruikt zijn voor een aanval keren niet terug naar je dorp. Zet dus niet te veel troepen in.
  • Als je aan het aanvallen bent gaat de troepen productie in je dorp gewoon door.
  • Nadat je aangevallen bent en hebt verloren, wordt het dorp beschermd door een schild, benut dit schild optimaal.
  • Vanaf level 5 hebben de Barbarenkoning en Boogschutterskoningin extra krachten

Clash Royale

Supercell heeft ook nog een nieuw spel ontwikkeld gebaseerd op de "personages" van Clash of Clan. Dit is het spel Clash Royale. In dit spel maakt de speler gebruik van kaarten, die uitgespeeld kunnen worden om de tegenstander te verslaan. Doel is om het middelste kasteel van de tegenstander te vernietigen.
© 2014 - 2019 Ilzo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Applicaties voor de smartphoneApplicaties voor de smartphoneIn Nederland heeft bijna iedereen een smartphone, een handige mobiele telefoon met vele mogelijkheden tot communicatie,…
Warlords in SomalieWarlords in SomalieDe Warlords in Somalië hebben op dit moment dus erg veel macht. Het zijn de krijgsheren van tegenwoordig. Een krijgsheer…
De 'ndrangheta; robuust en meedogenloosOver de Italiaanse maffia heeft lange tijd onduidelijkheid bestaan. Intussen is bekend dat de Italiaanse maffia te verde…
De Khoikhoi of HottentottenDe Khoikhoi, ook wel bekend als Hottentotten, zijn de oorspronkelijke bewoners van Zuidelijk Afrika, waar ze samen met d…
Waarom moet je een tablet kopen? 6 redenenWaarom moet je een tablet kopen? 6 redenenEen tablet is hip, modieus en zit qua formaat tussen de laptop en de smartphone in. Toch stellen mensen zich de vraag wa…

Reageer op het artikel "Clash of Clans van Supercell"

Infoteur: Ilzo
Laatste update: 28-06-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!