InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Playstation TV: Stream PS4-games, series en films naar je tv

Playstation TV: Stream PS4-games, series en films naar je tv

Playstation TV: Stream PS4-games, series en films naar je tv Vanaf 14 november 2014 is de PlayStation TV te koop in de winkels. Met dit handige apparaat kun je alle compatibele games van je PlayStation 4 door het gehele huis heen streamen. Het maakt dan niet meer uit wie de televisie gebruikt waarop jouw console staat aangesloten. Je hebt altijd toegang tot de games die jij bezit en kunt deze door het gehele huis middels de WIFI verbinding streamen. Daarnaast ontvang je bij aankoop van de PlayStation TV drie gratis games. De adviesprijs van dit apparaat is 99 euro en is onder andere te koop bij de Mediamarkt en Bol.com.

PlayStation TV

PlayStation TV is geen televisie zoals de naam zelf doet vermoeden. Het is een nieuw apparaat van het merk Sony waarmee je games, series en films die je bezit op je PlayStation 4 of oudere console van Sony mee kunt streamen door het hele huis. Je kunt een (oude) game card in het apparaat stoppen om zo ook klassiekers van Sony te spelen als Crash Bandicoot en de oudere versie van bijvoorbeeld Tomb Raider. In Japan is dit apparaat bekend onder de naam PlayStation Vita TV.

Games streamen door het hele huis met Remote-Play

Als je PS4 aanstaat kun je de games die je bezit op een andere televisie, telefoon of tablet (beschikbaar op Sony Xperia Z3, Z3 Compact en Z3 Tablet Compact) streamen. Je hebt onder andere toegang tot je vriendenlijst en het beginscherm van de PS4. Je kunt al je games spelen op de aangesloten tvís (je moet hiervoor eerst eenmalig een link moeten leggen tussen je console en de televisie). Zo ben je niet meer afhankelijk van die ene televisie waar ook anderen gebruik van maken.

Oudere games spelen

Met de PSTV is het mogelijk om de klassiekers te spelen van Sony. Een overzicht van alle games is beschikbaar op de onofficiële fanwebsite van de PlayStation. De populairste games die compatibel zijn met de PlayStation TV zijn:
  • Crash Bandicoot
  • Driver
  • God of War Collection
  • Grand Theft Auto: Vice City Stories
  • Hotline Miami
  • Killzone Mercenary
  • LittleBigPlanet (PSP)
  • Metal Gear Solid
  • Persona 4 Golden
  • Pixeljunk Monsters: Ultimate HD
  • Rayman Origins
  • Spyro The Dragon
  • Street Fighter Alpha 3 Max
  • Tekken
  • Tomb Raider

Series, films en muziek streamen

Naast het spelen van games die je bezit voor op de PS4 kun je ook series, films en muziek vanaf je PS4 streamen door het hele huis. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een goede WIFI internetverbinding. Je kunt films, series en muziek kopen, huren of streamen met een Sony Entertainment account in de PlayStation Store. Je kunt de media dan bekijken op iedere televisie in het huis. Je bent niet meer gebonden aan die ene televisie waar je PlayStation aan gekoppeld zit! Ook leuk voor de vakantiefotoís en andere persoonlijke beelden. Deze kunnen makkelijker worden vertoont door het hele huis.

Vereiste en specificaties

Een PlayStation 4, draadloze controller voor de PS, een account van Sony Entertainment Network en een snelle internetverbinding thuis is vereist om gebruik te maken van de PlayStation TV. Een Dualshock 3 of 4 controller is vereist om het apparaat mee te besturen.

Specificaties

  • Gewicht: 110 gram
  • Afmetingen: 1.36cm x 10.5cm x 6.5cm
  • Bluetooth: Ja, 2.0
  • Wifi: 802.11n
  • Processor: Quadcore
  • Geheugen: 1GB intern geheugen
  • Video output: 720p of 1080i
  • HDMI: Televisie met HDMI ingang noodzakelijk
  • Adviesprijs: 99 euro voor het apparaat zelf. Bundels met daarbij extra games, HDMI kabel, Dualshock controller (3 of 4) en extra geheugen worden voor boven de honderd euro aangeboden.

Drie gratis games bij aankoop

Bij aankoop van een PlayStation TV krijg je drie spellen gratis om te downloaden. In het doosje van de PlayStation TV zit een voucher met een code die je online, via je PlayStation 4, in kunt vullen. Je krijg dan drie spelletjes gratis:

Worms Revolution extreme

Een onderdeel van de populaire reeks games met de naam Worms. Je moet vechten tegen andere wormen met de meest uiteenlopende wapens. Daarnaast moet je puzzels en missies voltooien om het spel uit te kunnen spelen.

Velocity Ultra

Een shooter die zich volledig in de ruimte afspeelt. Je moet als speler het gehele heelal doorkruizen met je ruimteschip. Je kan jezelf teleporteren en wapens verzamelen in deze mini-game van Sony.

OlliOlli

Een olli is een truc die je kunt doen op een skateboard. Deze skateboardgame krijg je gratis bij de aankoop van een PlayStation TV. Je moet diverse trucs uithalen en punten verzamelen.
Gerelateerde artikelen
Playstation 4: een revolutie in de gamewereldPlaystation 4: een revolutie in de gamewereldOp 21 februari 2013 was het dan eindelijk zo ver. De releasedatum van de Playstation 4 werd bekendgemaakt. Er werd ook a…
Aankondiging van de Playstation Vita TvOp 8 september 2013 kondigde Sony een opvallend nieuw systeem aan wat aansluit op de minder succesvolle portable spelcom…
Wat is Google Chromecast?Wat is Google Chromecast?Chromecast is de HDMI-stick van Google die je normale televisie omtovert tot smart tv. Het biedt je de mogelijkheid om o…
Gratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCGratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCHet kan allemaal. Gratis Playstation, waaronder PS3 games, op de PC downloaden en spelen. Met een Playstation emulator k…
Playstation 4: krachtige spelcomputerPlaystation 4: krachtige spelcomputerMomenteel is de Playstaion 3 nog in gebruik. Maar Sony is al bezig met de ontwikkeling van de Playstation 4, die volgens…
Bronnen en referenties
  • http://www.pcadvisor.co.uk/news/gadget/3524356/sony-playstation-tv-release-date-price-specs-uk/
  • https://www.playstation.com/en-us/explore/playstationtv/
  • http://nl.playstation.com/pstv/
  • http://www.gameliner.nl/artikelitem/25133/Alles-over-PlayStation-TV
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Sony_Corporation
  • Foto's: Playstation NL

Reageer op het artikel "Playstation TV: Stream PS4-games, series en films naar je tv"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 27-10-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!