InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterren

FIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterren

FIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterren In zowel de career van FIFA 15 en de Ultimate Team mode van het spel, zijn middenvelders (midfielders) van groot belang. In de game FIFA 15 kan een middenvelder verdedigend, centraal of aanvallend worden opgesteld. De grote namen als Iniesta, Robben, James Rodríguez, Hazard en Bale zijn vaak te duur om te kopen voor jouw team. Deze wereldsterren hebben een bizar hoge transfersom en salariseisen. Je kunt dan het beste kiezen om een jong talent op het middenveld onder je hoede te nemen. Wie zijn de beste middenvelders in FIFA 15?

FIFA 15

FIFA 15 is het voetbalspel dat uitgegeven wordt door EA Sports. Het deel van 2015 is uitgekomen in oktober 2014 voor op de meeste platformen. De populairste speltypen in de game zijn de career mode (carrière) en FIFA Ultimate Team. In de career moet een speler een volledig team runnen als manager. Je bepaalt de formatie, transfers, speltactieken en speelt ook echte wedstrijden met jouw zelf samengestelde team. In je carrière is het essentieel dat je de juiste aankopen doet voor jouw team. Dit kunnen snelle spelers, aanvallers, maar ook jonge talenten zijn. In het Ultimate Team gedeelte moet je ook handelen met spelers, deze zijn in speelkaartvorm weergegeven. Met deze handel kun je coins verdienen waarmee er nieuwe kaarten kunnen worden aangekocht.

Belang van het middenveld

Het middenveld is van groot belang voor een voetbalteam. Dit wordt door FIFA spelers vaak vergeten. De nadruk ligt alleen op de CAM (aanvallende middenvelder). De verdedigende middenvelder en de centrale middenvelder wordt vaak vergeten en zelfs overgeslagen in het spel zelf. Goede middenvelders kunnen meeverdedigen als het nodig is en zoeken aansluiting met de spitsen. In sommige voetbalteams (Manchester City, Yaya Touré, seizoen 2013/2014) kan een middenvelder zelfs een van de belangrijkste en populairste spelers van een team worden dankzij veel assists en doelpunten.

Soorten middenvelders

Er bestaan meerdere soorten middenvelders in FIFA 15. Deze zijn nagenoeg gelijk aan die in andere voetbalspellen als Football Manager en Pro Evolution Soccer. Middenvelders kunnen worden onderverdeelt in grofweg drie categorieën:

Verdedigende middenvelder

Een verdedigende middenvelder staat tussen de verdediging en het middenveld opgesteld. Deze speler zal vaak mee moeten verdedigen, maar kan ook een bal naar voren spelen naar de CAM of de spits. Hij zal echter niet vaak mee naar voren gaan, omdat hij het grootste deel van de tijd de verdediging zal moeten helpen.

Centrale middenvelder De centrale middenvelder kan twee kanten op in je FIFA team. Hij kan de beslissende bal (assist) geven aan de spits of de verdediging helpen. In de meeste formaties staan er twee CBs opgesteld in een team.

Aanvallende middenvelder

De aanvallende middenvelder (CAM) is een belangrijke speler voor het team, dit zijn echter ook vaak de duurdere spelers. Voorbeelden van een goede CAM zijn bijvoorbeeld James Rodriquez, Angel Di Maria, Juan Mata, Mesut Ozil en Oscar.

Talenten op het middenveld

Aangezien de meeste spelers erg duur zijn voor kleinere teams en teams met een minder hoog budget, is de aankoop of huur van een jong talent de enige manier om je team te laten groeien. De volgende tien talenten zijn het beste qua overall statistieken in FIFA 15 voor op het middenveld en zijn allemaal jonger dan 20 jaar:
Naam speler Team Positie Rating aan het begin Potentieel Leeftijd
Maximilian MeyerSchalke 04CAM758719
Angel CorreaSan LorenzoCAM758619
Adnan JanuzajManchester UnitedLM758719
Adrien RabiotPSGCM738319
Jose RodriguezRC DeportivoCAM737820
Leon GoretzkaSchalke 04RM738519
Youri TielemansAnderlechtCM738817
Tonny VilhenaFeyenoordCM738419
Alan HalilovicFC. Barcelona BCAM718618
Mats Moller DaehliCardiff CityRM718419

De beste middenvelders

Mocht je meer geld hebben om te besteden kun je de volgende spelers proberen weg te lokken bij hun topteam:
Arjen RobbenBayer MünchenRM909030
IniestaFC. BarcelonaCM898930
Franck RiberyBayer MünchenLM888831
Eden HazardChelseaLM889023
Bastian SchweinsteigerBayer MünchenCM888830
Gareth BaleReal MadridRM879125
Luka ModricReal MadridCM878729
Philipp LahmBayer MünchenCDM878731
David SilvaManchester CityLM878728
Thomas MullerBayer MünchenRM868625

Beste aanvallende middenvelders (CAM)

Bij de meeste formaties in FIFA is er plaats voor een CAM. Deze centrale aanvallende middenvelder vormt de hart van je aanval. Deze speler kan zelf op doel schieten en een assist geven aan de spits(en) van je team. De beste aanvallende middenvelders zijn niet voor een klein bedrag op te pikken of je moet heel veel geluk hebben. De beste aanvallende middenvelders in FIFA 15 zijn:
James RodriguezReal MadridCAM869223
Mesut OzilArsenalCAM868726
Angel Di MariaManchester UnitiedCAM868826
Juan MataManchester UnitiedCAM858626
Mario GotzeBayern MünchenCAM859122
OscarChelseaCAM848723
Wesley SneijderGalatasarayCAM848430
Marek HamsikNapoliCAM838627
IscoReal MadridCAM838822
Ivan RakiticFC. BarcelonaCAM838426
Dries MertensNapoliCAM828527

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Talenten Fifa 13Talenten Fifa 13Fifa 13 is waarschijnlijk het meest realistische en mooiste voetbalspel dat er bestaat. Het is ook het meest gespeelde v…
Talenten Fifa 12Talenten Fifa 12Fifa 12, een zeer bekend voetbalspel in de hele wereld. Met Fifa 12 kun je ervoor kiezen je eigen carrière te spelen. Je…
Talenten FIFA 14Talenten FIFA 14De FIFA-serie is ook dit seizoen weer uitgebreid met een nieuwe versie: FIFA 14. Het meest verkochte voetbalspel op aard…
FIFA 15 (FUT): Beste spelers uit de Liga BBVA, SpanjeFIFA 15 (FUT): Beste spelers uit de Liga BBVA, SpanjeDe Liga BBVA of de Primera División is de hoogste voetbalcompetitie in Spanje en ook een van de meest populaire divisie…
FIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterrenFIFA 15: Beste aanvallers, talenten en sterrenIn het voetbalspel FIFA 15 kun je in je carrière of in het spelonderdeel FIFA Ultimate Team handelen in spelers. Iederee…
Bronnen en referenties
  • FIFA 15 voor XBOX
  • FIFA 15 voor Playstation 4

Reageer op het artikel "FIFA 15: Beste middenvelder, talenten en sterren"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 19-11-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 15
Schrijf mee!