InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Games die uitkomen in december 2014 (release)

Games die uitkomen in december 2014 (release)

Games die uitkomen in december 2014 (release) In december 2014 komen weer de nodige games uit voor verschillende platformen en consoles. In oktober en november van hetzelfde jaar waren voornamelijk games als Call of Duty, FIFA 15 en Assasin’s Creed het populairste. In december moeten de gamers het doen met games als The Crew, Kingdom Hearts HD en de nieuwe Lara Croft. Echte grote releases ontbreken in de decembermaand en worden pas in het nieuwe jaar verwacht. Welke games kun je in de maand december verwachten en welke games zijn het meest populair?

The Crew

The Crew is een racegame gemaakt door de studio Ivory Tower. Deze studio heeft meegewerkt aan de games Need for Speed en Test Drive Ulimited, maar komt eindelijk met een eigen autospel op de markt. The Crew wordt uitgegeven door Ubisoft en is een ‘open world racing game’. De speler heeft een constante connectie met het internet nodig en het spel is speelbaar voor 1 tot 8 spelers. In het spel kun je racen door de Verenigde Staten. Van de ene kust naar de andere rijden zal ongeveer 90 minuten in beslag nemen. Onderweg moet je missies en een campagne uitspelen om zo de auto te verbeteren en nieuwe auto’s te kunnen kopen. Het spel wordt op 2 december wereldwijd uitgebracht voor op de PlayStation 4.

Dead State

Op 4 december 2014 komt de Turn-based RPG genaamd Dead State uit voor op de PC. Deze grafisch aantrekkelijke Role Playing Game speelt zich af aan het begin van een hevige uitbraak van zombies. Een dodelijke ziekte verspreidt zich over de hele wereld. De personen die in aanraking komen met deze ziekte veranderen in zombies. De gehele wereld is in rep en roer en er moet ingegrepen worden. In het spel moet je voor een veilige omgeving zorgen om in te leven, voedsel verzamelen en de zombies zien tegen te houden. Overleven is het hoofddoel in deze spannende RPG.

Lara Croft and the Temple of Osiris

Het vervolg van Lara Croft and the Guardian of Light komt op 9 december voor op de PC, Xbox One en de PlayStation 4. Het spel is ontwikkelt door het bedrijf Square Enix en valt onder het genre avontuur. In het spel speel je met het karakter Lara Croft die ditmaal naar het land Egypte reist om daar het gevecht met de goden aan te gaan. Onderweg moet je vijanden verslaan en puzzels oplossen. Dit doe je met behulp van je hulpje Carter Bell en verschillende nieuwe wapens. Kun jij alle schatten vinden in het spel?

Metal Gear Solid Ground Zeroes

De grootste en belangrijkste release van december 2014 is het nieuwe deel van Metal Gear Solid. Dit deel is een proloog op het eerder uitgekomen vijfde deel van de populaire serie. Je speelt met het karakter Snake in het jaar 1975. Je moet een kamp in Cuba infiltreren om daar meerdere mensen te bevrijden. Deze mensen spelen later in de spellenreeks een belangrijke rol en de echte fans van Metal Gear Solid zullen deze dan ook direct herkennen. Het spel kan worden gekocht voor op de PC en komt op 18 december 2014 uit.

Final Fantasy Explorers

Op 18 december verschijnt er een spin-off, een game gebaseerd op, van de populaire game Final Fantasy. De game wordt uitgegeven Square Enix en komt alleen voor op de Nintendo 3DS uit. In het originele spel vecht je op basis van het turn based systeem, jij en de tegenstander doen om de beurt een ‘zet’. In Final Fantasy Explorers kun je real-time tegen de vijanden vechten zonder een beurt af te hoeven wachten. Het spel valt in het genre avontuur.

Alle games voor alle consoles en platformen

In december komen er grote nieuwe spellen uit tot en met 18 december, daarna is het rond de feestdagen even rustig om in januari te starten met games als Grand Theft Auto 5 voor de PC. In het overzicht zijn de mobiele games voor onder andere Windows Phone, Android en iPhone weggelaten.

Naam van de gamePlatformReleasedatum
Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIXPlayStation 32 december
The CrewPlayStation 42 december
Dead StatePC4 december
Captain Toad Treasure TrackerWii U5 december
Phoenix Wright: Ace Attrney TrilogyNintendo 3DS9 december
Lara Croft and the Temple of OsirisPC, PlayStation 4, Xbox One9 december
The Talos PrinciplePC11 december
Halo: Spartan StrikePC12 december
Elite: DangerousPC16 december
Guilty Gear Xrd - SIGN-PlayStation 4, PlayStation 316 december
Metal Gear Solid V: Ground ZeroesPC18 december
Classroom AquaticPC, Mac, LinuxEind december

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.gamersnet.nl/gamereleases/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy
  • http://tweakers.net/nieuws/99792/metal-gear-solid-v-ground-zeroes-vereist-minimaal-een-geforce-gtx-650.html
  • http://www.deadstate.doublebearproductions.com/
  • http://store.steampowered.com/app/289690/
  • http://www.neoseeker.com/Games/releases/

Reageer op het artikel "Games die uitkomen in december 2014 (release)"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 24-01-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Release videospellen
Schrijf mee!