InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 15 Ultimate Team: Tips & trucs voor veiling en handelen

FIFA 15 Ultimate Team: Tips & trucs voor veiling en handelen

FIFA 15 Ultimate Team: Tips & trucs voor veiling en handelen In het spelonderdeel FIFA 15 Ultimate Team (FUT15) is het de bedoeling om met speelkaarten het beste team mogelijk te verzamelen. Je kunt hiervoor packs openen waar random spelerskaarten inzitten (misschien kom je wel een Messi, Ronaldo of Robben tegen!), voetbalwedstrijden tegen de computer (seasons) of tegen echte spelers, maar het meeste geld (coins) kun je verdienen door slim te handelen op de transfermarkt. Trading is dé manier om miljoenen aan coins te verdienen in het spel. Hoe handel je slim? Tips en trucs om veel geld te verdienen op de markt in FIFA 15 Ultimate Team voor Xbox, iPad (iOS), Android, Windows en PlayStation spelers.

FIFA Ultimate Team

De cover van FIFA 15De cover van FIFA 15
FIFA Ultimate team is het online spelonderdeel van het zeer populaire voetbalspel genaamd FIFA. Het spel wordt ieder jaar uitgegeven door het bedrijf EA Sports. Het doel van Ultimate Team is om een zo goed mogelijk team bij elkaar te krijgen. De spelers worden weergegeven als kaarten en kun je verkrijgen door wedstrijden te spelen, te handelen en door het kopen van ‘packs’. Omdat de kaarten, die je kunt verkrijgen middels player packs, volledig willekeurig zijn, is het vaak niet de beste tactiek om hier teveel geld of munten aan uit te geven. De virtuele munteenheid in het onderdeel FIFA 15 Ultimate Team worden ‘coins’ genoemd. De beste manier om miljoenen aan coins te verdienen is door actief te zijn op de transfermarkt/handelsmarkt. Sommige kaarten (Messi, Ronaldo of speciale kaarten) kunnen al meer dan 10 miljoen coins opleveren. Het is ook mogelijk om coins te kopen met echt geld of je eigen coins te verkopen aan websites. Met de volgende tips en trucs kun jij ook rijk worden in deze voetbalgame!

Bestudeer de markt goed

Om veel coins te gaan verdienen met handelen moet je de markt goed kennen. Je wilt natuurlijk jouw kaarten voor een zo hoog mogelijke prijs verkopen en voor een lagere prijs inkopen of verkrijgen. Als je dit niet doet, zal je nooit een FIFA miljonair gaan worden. De markt is gelukkig erg voorspelbaar, maar je moet deze wel goed bestuderen voordat je aan de slag gaat met je eigen kaarten. Als je zelf een kaart hebt kun je deze het beste nazoeken in een FIFA Database als Futhead waar de actuele prijzen in genoemd staan. Ook kun je een specifieke, duurdere kaart, opzoeken via de filters die beschikbaar zijn in het desbetreffende tabblad, en meerdere kaarten volgen totdat ze verkocht worden. Noteer deze prijzen om zo een inschatting te maken hoeveel geld/coins je kunt gaan verdienen met jouw kaart.

Wat moet ik bestuderen?

De volgende zaken moet je goed bestuderen voordat je zelf begint met handelen:
  1. Is de prijs voor een bepaalde kaart hetzelfde of merk je pieken en dalen?
  2. De variatie in de prijs op een dag. Soms zijn kaarten in de nacht goedkoper dan overdag
  3. De variatie in prijs over een hele week vergeleken
  4. De prijs van dezelfde kaart met verschillende posities en speelstijlen erop
  5. De prijs van een soortgelijke kaart, bijvoorbeeld een verdediger van Bayern München of een ander Duits team met nagenoeg dezelfde stats
  6. De hoeveelheid van een bepaalde kaart op de markt
  7. Is er een In Form kaart of TOTW kaart aanwezig van een bepaalde speler?

Buy it now prijs

Als je een kaart verkoopt op de markt kun je er voor kiezen om een prijs neer te zetten waarvoor de kaart direct gekocht kan worden. De veiling (altijd minimaal een uur) zal direct aflopen als een andere speler je kaart op deze manier koopt. De ‘koop nu’ of ‘buy it now (BIN)’ optie is niet verplicht als je een kaart wilt gaan verkopen, maar kan in sommige situaties erg handig zijn. Zet je BIN prijs altijd in de buurt van de waarde die je voor de kaart bedacht hebt. Eigenlijk is het verstandig om altijd een hogere BIN prijs neer te zetten, je hebt immers niets te verliezen als iemand de kaart direct koopt.

Pak een deel van de handelsmarkt aan

Veel spelers van FIFA Ultimate Team maken de fout door alle soorten kaarten en spelers tegelijk aan te willen pakken. Hierdoor doen ze slecht hun research en maken ze niet de winst die ze met de juiste research wel kunnen gaan maken. Handel bijvoorbeeld een aantal dagen of weken alleen maar in spelers uit de Spaanse Liga, positiekaarten, stadia of managerkaarten. Op deze manier raak je vertrouwd met een soort kaart en kun je er de maximale winst (coins) uithalen.

Altijd kaarten achter de hand houden

In FIFA Ultimate Team 2015 moet je er altijd voor zorgen dat je genoeg kaarten beschikbaar hebt om mee te handelen, anders moet je eerst veel wedstrijden spelen voordat je weer actief kunt gaan handelen. Je transferlist moet je altijd met eigen spelerskaarten vol kunnen maken en als je een speler hebt verkocht moet je dit gat altijd weer op kunnen vullen met een nieuwe kaart.

Duur van de veiling

De meeste spelers zoeken niet verder in de catalogus dan 60 minuten. Alleen voor speciale kaarten willen spelers wel eens verder kijken. Als je een kaart wilt verkopen kun je deze het beste zoveel mogelijk met een veilingtijd van een uur op de markt brengen. Als je een tijd geen beschikking hebt over FIFA (slapen, werk, school) dan kun je de kaarten wel voor een langere tijd aanbieden op de transfermarkt.

Startprijs

Om zoveel mogelijk coins te verdienen met handelen in kaarten moet je de juiste startprijs voor je kaarten bepalen. Door een goede research te doen naar een bepaalde kaart kun je bepalen hoeveel je kaart minimaal op moet brengen. Je kunt ook, met veel risico, je kaart voor de minimale prijs van 150 coins aanbieden en hopen dat mensen tegen elkaar op gaan bieden om zo een mooie prijs voor je kaart te krijgen. Als EA besluit de servers te updaten of als FIFA Ultimate Team niet beschikbaar is, loop je het risico je waardevolle kaart voor 150 coins te verkopen, terwijl deze veel meer waard is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)De Web App van FIFA Ultimate Team (Companion App)FIFA 15 Ultimate team (FUT) is een populair onderdeel van het voetbalspel genaamd FIFA 15. In FUT moet je onder andere h…
FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (FUT), coins kopen voor PS3 en PS4FIFA 16 Ultimate Team (afgekort als FUT of FUT16) kun je spelen op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Als je zelf geen z…
FIFA 16 Ultimate Team, coins kopen voor iOS (iPhone, iPad)Via de gratis applicatie genaamd FIFA 16 kun je het voetbalspel met het onderdeel Ultimate Team spelen. In dit onderdeel…
FIFA 15 (FUT): Beste spelers uit de premier league, EngelandFIFA 15 (FUT): Beste spelers uit de premier league, EngelandOm een zo hoog mogelijke teamgeest te behalen in het spelonderdeel FIFA Ultimate Team (FUT) kun je er voor kiezen om spe…
FIFA Ultimate Team (FUT) coins verkopenWie in FIFA Ultimate Team (FUT) een teveel heeft aan coins (de in-game valuta, het FIFA geld), kan besluiten om deze mun…
Bronnen en referenties
  • http://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_14_Ultimate_Team
  • http://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_15
  • FIFA 15 voor de Xbox 360
  • FIFA 15 voor iOS
  • http://www.ea.com/eaaccess/nl_NL

Reageer op het artikel "FIFA 15 Ultimate Team: Tips & trucs voor veiling en handelen"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 15-12-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 15
Schrijf mee!