InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 15 (FUT) beste spelers: Eredivisie en Nederlanders

FIFA 15 (FUT) beste spelers: Eredivisie en Nederlanders

FIFA 15 (FUT) beste spelers: Eredivisie en Nederlanders De Eredivisie is de hoogste, en in FIFA 15 de enige speelbare Nederlandse, voetbalcompetitie. Spelers uit deze divisie zijn niet erg populair binnen het spelonderdeel FIFA Ultimate Team (FUT), omdat er weinig echte uitblinkers in de Eredivisie spelen. Wel zijn er veel Nederlanders die in Europese competities spelen (Robben, van Persie, van der Wiel, Sneijder), waar je veel coins mee kunt verdienen. Wie zijn de talenten in Nederland? Welke spelers die uitkomen in de Eredivisie voor teams zoals Ajax, Feyenoord en PSV zijn het beste?

Ultimate Team 2015 en teamgeest

Ultimate Team is het meest populaire onderdeel van de voetbalgame FIFA. Om dit onderdeel van het spel te kunnen spelen moet de speler beschikken over een console, laptop of PC met een vaste internetverbinding. Je speelt namelijk tegen miljoenen andere mensen over de hele wereld. Door het kopen van spelerskaarten (packs, winnen van wedstrijden (tegen de computer of tegen andere ‘echte’ spelers) en het handelen in items, managers en spelers, kun je coins verdienen. Dit is de in-game valuta van Ultimate Team waarmee je nieuwe (betere) spelers kunt kopen. Deze voetballers, in de vorm van speelkaarten, kunnen geplaatst worden in jouw voetbalteam. Je moet echter wel goed opletten dat spelers het goed met elkaar kunnen vinden op het veld (teamgeest). Een speler die in Nederland is geboren en voor Ajax, Feyenoord of PSV speelt heeft bijvoorbeeld niet veel gemeen met een speler geboren in Kenia die speelt in de Engelse Premier League.

De Eredivisie in FUT15

De Eredivisie is de enige Nederlandse competitie die speelbaar is in het spel. De Jupiler league en de topklasse zijn niet beschikbaar in het spel. Je kunt dus niet degraderen naar een lagere divisie zoals in de Premier League wel het geval is. In FUT15 (FIFA Ultimate Team 2015) is de Eredivisie een kweekvijver van jonge talenten en spelers die nog veel kunnen groeien (high potential). Er zijn echter weinig grote sterren te vinden in de Nederlandse competitie, maar dankzij de jonge talenten is de Eredivisie toch erg interessant om in te investeren. Deze spelers halen ook vaak het Team Of The Week (TOTW); de best presterende spelers van een huidige voetbalweek. Hier komen voetballers in die bijvoorbeeld veel hebben gescoord of gewoonweg uitstekend hebben gespeeld in de echte wedstrijden.

Beste Nederlanders in het spel

Nederland heeft in FIFA 15 een groot aantal topspelers die werkzaam zijn bij grote clubs als Manchester United, Bayern München en PSG. De volgende drie spelers zijn, volgens FIFA, het beste qua overall rating:

  1. Arjen Robben, de rechtermiddenvelder (RM) van Bayern München blinkt uit dankzij zijn dribbelkunsten (92) en hoge snelheid (93). Hij komt uit in de Duitse Bundesliga en is in FIFA 15 al 31 jaar oud, maar nog steeds een vaste waarde voor zijn team. Hij is de beste voetballer met een Nederlandse nationaliteit.
  2. Robin van Persie, de spits van Manchester United heeft een overall rating van 88 en is daarmee een aanwinst voor iedere club in Ultimate Team. Hij komt uit in de hoogste divisie van Engeland; de Premier league. Voor de statistiek genaamd schieten krijgt Robin van Persie een 90/100. Hij is hiermee een van de beste aanvallers in FIFA. Daarnaast is hij een zeer bedreven dribbelaar.
  3. Wesley Sneijder, de CAM (Centraal Aanvallende Middenvelder) van Nederlandse afkomst. Hij speelt in de Turkse Süper Lig bij Galatasaray in FIFA. Wesley heeft zeer hoge statistieken voor zowel passen als dribbelen en zal erg productief zijn in assists als je hem op zijn favoriete positie neerzet

De tien beste spelers uit de eredivisie

De volgende spelers zijn werkzaam bij teams spelend in Nederland maar zijn niet per se in dit land geboren:
NaamPositie (voorkeur)TeamOverallSnelheidSchietenPasenDribbelenVerdedigenKracht
Memphis DepayLWPSV78917172842875
Georginio WijnaldumCAMPSV78837370846372
Andrés GuardadoLBPSV77826774797668
Lasse SchøneRWAjax76677777785260
Niklas MoisanderCBAjax76674967707674
Jordy ClasieCMFeyenoord76686476756572
Jean-Paul BoëtiusLWFeyenoord75887168822649
Luciano NarsinghRWPSV75936271762861
Viktor FischerLWAjax75777171813560
Davy KlaassenCAMAjax75747567726276

Drie grootste Nederlandse talenten

De drie talenten tot en met 22 jaar met een Nederlandse nationaliteit zijn:
  1. Memphis Depay, PSV, 21 jaar, rating overall 78
  2. Adam Maher, PSV, 22 jaar, rating overall 75
  3. Jean-Paul Boëtius, Feyenoord, 21 jaar, rating overall 75

In de bovenstaande overzichten is de statistiek van voetballers gebruikt die op de basiskaart staat. Speciale kaarten van spelers die in vorm zijn en spelers die bij het Team Of The Week of Team Of The Year horen, zijn niet meegenomen in de tabellen. Deze kaarten zijn namelijk maar voor een korte periode beschikbaar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Pro Evolution Soccer 2015 (PES): Talenten en beste spelersPro Evolution Soccer 2015 (PES): Talenten en beste spelersPro Evolution Soccer is een voetbalspel dat ieder jaar wordt uitbracht door Konami. Deze game wordt ook wel PES genoemd.…
FIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingFIFA 15 Ultimate Team: TOTY keepers, genomineerden en ratingOp 12 januari 2015 wordt, door de FIFA, de beste keeper van het jaar bekend gemaakt op het jaarlijks terugkerende gala F…
Landskampioenen voetbalLandskampioenen voetbalNa bijna 70 jaar amateurvoetbal ging de KNVB in het voetbalseizoen 1956-1957 eindelijk van start met een professionele e…
FIFA 15: Beste spelers om mee te ruilen op de transfermarktFIFA 15: Beste spelers om mee te ruilen op de transfermarktHet ruilen (trading) van spelers in FIFA 15 Ultimate Team (afgekort als FUT15) is een essentieel onderdeel van het spel.…
FIFA Ultimate Team (FUT): formatie kiezen voor je teamFIFA Ultimate Team (FUT): formatie kiezen voor je teamIn het moderne en steeds meer tactische voetbalspel is het kiezen van de juiste formatie essentieel om wedstrijden te ku…
Bronnen en referenties
  • FIFA 15 voor PlayStation 4
  • FIFA 15 voor iOS
  • FIFA Ultimate Team voor Xbox 360

Reageer op het artikel "FIFA 15 (FUT) beste spelers: Eredivisie en Nederlanders"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 05-01-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 15
Schrijf mee!