InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA 16: wat willen fans zien in Ultimate Team 16 en Career?

FIFA 16: wat willen fans zien in Ultimate Team 16 en Career?

FIFA 16 komt op 25 september 2015 uit en zal ook een Ultimate Team (FUT) gedeelte en een solocarrière modus krijgen. Voordat een nieuw spel van FIFA uitkomt, verschijnen er tientallen ‘wishlists’ of verlanglijstjes van gamers die verandering en vernieuwing willen zien. Sommige zijn dolkomisch (Sierd de Vos als commentator), andere niet haalbaar (gratis coins voor iedereen) en andere ideeën zijn opbouwend en haalbaar (toevoegen van nieuwe competities). Wat willen fans zien in FIFA 16 career en in FIFA 16 Ultimate Team? En wat staat op jouw verlanglijst?

FIFA 16

FIFA 16 komt op 25 september 2015 uit en gaat plaatsvinden voetbalseizoen van 2014/2015. De game is te koop in drie edities: FIFA 16 Standaard, Deluxe en Super Deluxe Editions. Nog voordat FIFA 15 uitgekomen was in Europa, waren ontwikkelaars bij EA Canada al bezig met een basis te maken voor FIFA 16. In dit zeer realistische voetbalspel kan je onder andere oefenwedstrijden spelen tegen vrienden of online tegen vreemden. Daarnaast kun je in de solomodus een carrière als manager of speler starten. Als manager ben je verantwoordelijk voor een gehele club. Je moet de transfers doen, spelers scouten, wedstrijden spelen (of automatisch laten spelen; simmen) en er voor zorgen dat jouw spelers een contract hebben, zodat zij niet vertrekken naar een ander team. Een andere spelmodus is het Ultimate Team gedeelte, dat door de fans ook wel UT (Ultimate Team), FUT (FIFA Ultimate Team) of FUT16 wordt genoemd. Voor dit gedeelte dien je wel te beschikken over een degelijke (vaste) internetverbinding, omdat je alles online moet doen. Je kunt spelers kopen, die worden vormgegeven als cards, op de transfermarkt of auction, of deze verkrijgen in speciale packs in de shop.

Wishlist / Wensen van fans

FIFA 15 is door de fans redelijk tot goed ontvangen. Punten van kritiek in de careermode zijn het onhandige scoutingssysteem en dat er weinig is verandert ten opzichte van het voorgaande deel. Fans en andere fanatieke gamers hebben ieder jaar weer wensen en hoge verwachtingen voor het spel. Zij willen bepaalde dingen graag terugzien in de nieuwste versie van het spel. Dit zijn de meest uiteenlopende zaken. Sommige Nederlanders willen bijvoorbeeld Sierd de Vos (Nederlandse voetbalcommentator en verslaggever) horen in FIFA 16. Andere mensen willen graag meer contact met spelers en managers in de careermode. Op internet circuleren honderden verlanglijstjes of wishlists.

Wensen voor FIFA 16 Ultimate Team

FIFA 16 Ultimate Team gaat naar verwachting weer het meeste opbrengen voor Electronic Arts en de meeste gamers naar zich toe trekken. De verwachtingen voor FUT16 zijn hooggespannen en iedereen wil in september 2015 zo snel mogelijk beginnen met het bouwen aan een nieuw topteam. Wat willen de fans graag zien in Ultimate Team (UT) van FIFA 2016?
  • Een manier om gratis FIFA points te krijgen zonder hier geld aan uit te hoeven geven
  • Een groter scala aan position training cards.
  • Legend kaarten ook voor PS3, PS4 en andere consoles. Niet alleen de Xbox
  • Een logo en uniform creator
  • Coin packs van 1.000.000 coins met hoge kans op TOTY, TOTW, IF, SIF, TIF en andere waardevolle cards
  • Een andere kleur basiskaart voor spelers met een rating hoger dan 85
  • Leagues die je met vrienden in Ultimate Team kunt spelen
  • Betere zoekmogelijkheden op de auction

Wensen voor FIFA 16 Career

Zodra FIFA 16 uit is, gaan gamers meteen op zoek naar de talenten (beste jonge spelers) in het spel. Deze talents hebben een hoog potentieel en groeien dus qua rating (statistiek) snel en veel. Daarnaast zijn de gamers benieuwd naar de vernieuwingen in het spel. Wat voor vernieuwingen FIFA 16 met zich mee gaat brengen weet nog niemand. Wel hebben de fans heel wat wensen voor deze modus:
  • Mogelijkheid om staf in dienst te nemen en te ontslaan
  • Sponsoren werven voor het team
  • De standaard tenues aanpassen van een team
  • Jeugdopleiding uitwerken en een jeugdcompetitie
  • Een uitgebreider perspraatje houden
  • Het aantal vriendschappelijke wedstrijden zelf bepalen, ook de tegenstander
  • Meer contact met de speler over een lopend contract en andere zaken
  • Als manager spullen kunnen kopen van het salaris
  • Andere teams in de competitie kunnen hun manager ontslaan als resultaten tegenvallen. De speelstijl van het gehele team zal dan anders moeten worden
  • De optie om meerdere jeugdteams te creëren
  • Bij het onderhandelen over transfers kun je een speler eisen in plaats van geld
  • Training bepalen van individuele spelers en een geheel team

Algemene wensen voor de gehele game van fans

De volgende verlanglijst beslaat het gehele spel en niet alleen FUT of de carrière:
  • Als er een speler gemaakt wordt via Player Creations moet er een mogelijkheid komen om skill moves, workrates, overalls en styles aan te passen.
  • De mogelijkheid om als scheidsrechter te spelen
  • Als coach het team toespreken voor, tijdens en na een wedstrijd
  • Toevoegen van de volgende competities: 1e Brazilie, Jupiler League Nederland, 3e Duitse, 3e Spaanse, 1e Griekse, 1e Nieuw Zeeland
  • Toevoegen van nationale teams: Canada, Costa Rica, Algerije, Ghana, Nigeria, Iran, Japan, Bosnië, Honduras, Jamaica, Kroatië, Ukraine en China
  • De rechten verkrijgen om Champions League en Europa League bij normale naam te noemen
  • Sierd de Vos als Nederlandse commentator in plaats van Evert ten Napels en Youri Mulder.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
FIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamFIFA 17: Coin Boost rewards in Ultimate TeamEen goede manier om meer coins te krijgen in FIFA 17 Ultimate Team is door gebruik te maken van een coin boost. Je kunt…
FIFA 16 coins online kopen via Comfort TradeIn het voetbalsimulatiespel FIFA 16 kun je spelen in de Ultimate Team-functie, het is de bedoeling om zoveel mogelijk we…
FIFA coins online kopen via een Mule AccountDe Ultimate Team-functie is een erg populaire functie in het voetbalsimulatiespel FIFA 16, je kunt er zelf je gedroomde…
Bronnen en referenties
  • http://news.futhead.com/posts/fifa-16/30294-fifa-16-career-mode-wish-list
  • http://www.fifplay.com/fifa16-wishlist/#comments
  • http://nl.ign.com/fifa-15-1/79602/feature/fifa-16-wishlist

Reageer op het artikel "FIFA 16: wat willen fans zien in Ultimate Team 16 en Career?"

Reacties

Johnny, 29-07-2015 23:29 #10
Carriere veranderen ze toch niks aan… verdienen ze niks mee

het enige wat ze eigenlijk gedaan hebben is vrouwenteams.leuk allemaal

maar goed kun je met een update allemaal wel doen

Bastiaan, 25-07-2015 11:57 #9
Nou idd andere commentators Sierd de vos zou geweldig zijn en dat je trainers en reserve spelers op de bank ziet en bij carriere kleding mag aanpassen en sponsors en zelf de competitie programma mag maken

Thoom, 29-06-2015 16:08 #8
Jupiler league moet erin komen ze zijn er al jaren over aan het praten en nog zit het er niet in!

Tristan, 06-06-2015 07:13 #7
Ik wil dat er ook een belgische groep is met 1ste klasse 2de klasse 3de klasse 4de klasse
1ste provenciale 2de provenciale 3de provenciale en misschien 4de provenciale

Alexovic, 28-05-2015 14:57 #6
Price ranges weghalen. Omdat mensen nu nog steeds coins kunnen kopen door een nieuw account aan te maken of door een dure speler voor zijn hoogste prijs op de transfermarkt te zetten.

Budacci, 26-05-2015 09:11 #5
- CL en UEFA league licenties
- ingame emoties o.a. ruzies tussen spelers, groepsruzies, bij penalties alle spelers om de scheidsrechter duwen trekken etc. etc.
- atmosfeer
- commentaar nog meer uitbreiden, geen steekwoorden maar meer als een verhaal
- carriere nog meer uitbreiden, vriendschappelijke wedstrijden zelf inplannen. Uitgeleende spelers monitoren op assist, goals etc. etc.

Melvin van der Looij, 05-05-2015 21:11 #4
De jupiler league en de johan cruijff schaal mogen er wel inkomen. Eigenlijk raar dat die er nog niet in zitten. Nederland tot twee keer toe tijdens het WK voetbal bij de beste 4, dat verdiend dan ook wel een cadeautje voor de Nederlandse competitie op FIFA.
Verder mag de play-off voor het bemachtigen van een Europa league ticket er ook wel in.

Paul Lichteveldt, 11-04-2015 23:56 #3
Graag zou ik in ieder geval zien dat d eed jupiler league van Nederland er ook bij komt en dat die vervelende youri mulder er als commentator uit gaat en een fatsoenlijke e ervoor terug komt.

Ricky, 04-04-2015 11:05 #2
Deze vraag zie je veel al op het internet verscijnen voor de
de mensen die graag in de nederlandse competitie spelen of er dan eindelijk de Nederlandse Jupiler league er in kan wat het coachen in Nederland wat leuker maakt dus hoop dat de eerste divisie er in FiFa 16 in zit.

Louis, 22-03-2015 12:23 #1
Misschien EINDELIJK eens een Belgische commentator en/of Johan Boskamp

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 17-07-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 16
Reacties: 10
Schrijf mee!