InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > FIFA Ultimate Team (FUT) coins verkopen

FIFA Ultimate Team (FUT) coins verkopen

Wie in FIFA Ultimate Team (FUT) een teveel heeft aan coins (de in-game valuta, het FIFA geld), kan besluiten om deze munten te verkopen voor echt geld (euro of dollar). Je moet hier echter wel miljoenen coins voor hebben. Kleine hoeveelheden worden doorgaans niet geaccepteerd door websites. Coins verkopen kan een zeer lucratieve bijbaan worden. Voor sommige gamers is dit zelfs hun belangrijkste vorm van inkomen, een soort thuiswerk. FUT Coins verkopen voor Xbox, iOS en PlayStation, hoe werkt dat eigenlijk? Waar kan ik mijn FIFA geld verkopen? Hoeveel euro krijg ik voor een miljoen coins? Waar kan ik betrouwbaar mijn Ultimate Team (UT) coins inleveren?

FIFA Ultimate Team coins verkopen

Sinds EA Sports in het voetbalspel FIFA 09 het onderdeel Ultimate Team introduceerde, is dit onderdeel het meest populair geweest in alle games die daarop volgden. Het eerste jaar speelden ruim 1 miljoen mensen het FUT onderdeel, ruim 5 jaar later zijn dit er meer dan 12 miljoen. De virtuele munteenheid heetten coins of munten in het Nederlands. Omdat er zoveel mensen FIFA Ultimate Team spelen zijn de coins, buiten de officiële kanalen om, een echte business geworden. Honderden websites zijn deze munten gaan opkopen en verkopen. Dit heet gold farming en zien we ook terug in games zoals World of Warcraft, NFL, Final Fantasy en ArcheAge Online. Omdat deze bedrijven de coins niet zelf kunnen verdienen, worden de munten ook van normale spelers van het spel gekocht. Gamers die hun coins verkopen in Ultimate Team krijgen hier dan euro’s of dollars voor.

Waar betrouwbaar FIFA coins verkopen?

Via de onderstaande websites kan je betrouwbaar jouw munten doorverkopen. Deze lijst is op basis van honderden reviews en andere gebruikerservaringen.
  • www.mmoga.com
  • www.fifacointrader.com/
  • www.goldah.com (sell to us)
  • www.fifacoinsale.com
  • www.buyfutcoinsonline.com
  • Forum Reddit

Waarde FIFA 15 Ultimate Team coins in euro’s

Hoeveel euro’s je krijgt per miljoen coins is afhankelijk van de console en van de maand. Zo is de vraag naar de goedkoopste munten in september (game komt uit), januari (TOTY komt uit), juni (TOTS komt uit), het grootst. Je krijgt deze periode vaak het meeste euro’s voor jouw verdiende in-game geld. De onderstaande bedragen zijn een gemiddelde per platform voor FIFA 15 Ultimate Team en opgezocht op 24 januari 2015.
  • PlayStation 3: Voor 1 miljoen aan coin krijg je gemiddeld: 7 euro
  • iOS: Voor 1 miljoen aan coin krijg je gemiddeld: 2 euro (niet veel websites kopen deze van je over)
  • Xbox 360: Voor 1 miljoen coin krijg je gemiddeld: 6 euro

Hoe verkoop ik mijn munten?

Bij de ene website moet je eerst een mailtje sturen naar de beheerder om te informeren over de mogelijkheid tot het verkopen van de coins. Bij andere websites is dit een geautomatiseerd systeem. Nadat er heldere afspraken zijn gemaakt met betrekking tot de verkoop, plaatst de website een kaart op de transfermarkt (veiling of auction) in Ultimate Team van het jaar naar keuze. Je ontvangt duidelijke instructies naar welke speler je moet zoeken en hoeveel coins deze kost. Zodra je de card hebt gekocht maakt de website geld naar jou over.

Hoe krijg je de euro’s gestort?

Voor mensen afkomstig uit Nederland en België is de beste manier om het geld te krijgen via PayPal of Moneybookers. De meeste websites geven echter de voorkeur aan de eerste optie. Je kan gratis een bankrekening opnemen via de website van PayPal. Zodra jouw gegevens zijn gevalideerd kan je gebruik maken van de online bankrekening. Je krijgt van de cointraders het bedrag op deze rekening gestort. Daarna is het eenvoudig om het geld op jouw Nederlandse of Belgische bankrekening te krijgen.

Disclaimer: Het kopen van munten ziet de maker van FIFA vaak door de vingers. Al hebben zij natuurlijk liever dat je de coins koopt via de officiële EA kanalen. Spelers die coins kopen of verkopen kunnen een time-out, berisping en uiteindelijk een ban krijgen. Advies is om deze activiteiten niet te ondernemen en alleen op de, door EA Sports en FIFA Ultimate Team, toegestane manier geld te verdienen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • https://www.mmoga.com/FIFA-Coins/FUT-Coins-Sell/
  • http://www.fifacointrader.com/pages/sell
  • http://www.reddit.com/r/FIFACoins/
  • http://www.goldah.com/leaveword

Reageer op het artikel "FIFA Ultimate Team (FUT) coins verkopen"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 24-01-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: FIFA 15
Schrijf mee!