Een drone met een groot bereik kopen

Veel mensen zoeken een goedkope drone met daarbij de beste camera, anderen zoeken juist een drone waar zij beelden van enorme hoogte mee kunnen maken; een drone met een groot bereik. Er zijn quadcopters op de markt waarmee je met gemak 300 meter bereik hebt tussen de controller (zender) en de drone zelf (ontvanger). Dit levert vaak imposante foto’s en video’s op. Wat kun je allemaal met een drone met een groot bereik? Welke quadcopters die je anno 2015 kunt kopen hebben een bereik van minimaal 100 meter?

Bereik tussen zender en drone

Tussen de zender en ontvanger is er radio communicatie. Hierdoor kun je de drone besturen en andere commando’s geven. Goedkope drones hebben vaak een maximaal bereik van 100 meter, maar meestal moet je met tussen de 25 en 75 meter genoegen nemen. Duurdere drones, bijvoorbeeld echte cameradrones voor onder de 100 euro, hebben een bereik van minimaal honderd meter. Dit is echter allemaal binnen een veilige marge genomen. Op YouTube en Vimeo zijn filmpjes te vinden waar mensen met gemak 200 meter de hoogte in gaan met een drone. Er is zelfs een drone meegegaan in de ruimte. Als je als hobbyist foto’s wilt nemen vanuit de lucht en op vakantie leuke kiekjes wilt maken, is een drone met bereik tussen de 50 en 200 meter voldoende. Ben je een ZZP’er en wil je een bedrijf gaan starten in drones? Zoek dan een duurdere drone met een minimaal bereik van 100 meter en een hele goede HD camera. Anno 2015 zijn de drones in de Phantom serie van het Chinese merk DJI erg populair.

Wat kun je met dit grote bereik of vlieghoogte

Je zult je wel afvragen: “Waarom heb ik een drone nodig met een groot bereik?” of “Wat moet ik met een quadcopter die hoog kan vliegen?”. Als je wat geld investeert in een drone, kun je er leuke foto’s en video’s mee maken van enorme hoogte. Dit levert de meest mooie plaatjes op, die jij weer kunt delen met vrienden, familie en kennissen, op bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Instagram. Mogelijkheden van een drone met een leuk bereik zijn onder andere:
  • Een foto van een huis maken dat verkocht moet worden
  • Een dronie maken van afstand
  • Een natuurgebied op de foto zetten
  • Grote bouwwerken filmen (zoals de domtoren)
  • Unieke vakantiefoto’s maken
  • Een bruiloft filmen

Vier voorbeelden van drones met groot bereik

De onderstaande vier voorbeelden zijn van drones met een minimaal bereik van 100 meter. Het zijn niet de drones met het grootste bereik ter wereld. Deze worden voornamelijk voor militaire doeleinden en commerciële doeleinden. De volgende vier drones zijn bij meerdere aanbieders in Nederland en België te koop voor particulieren en bevatten allemaal een camera van goede tot redelijke kwaliteit:

1. Dji Vision 2 Plus: 300 meter bereik
DJI drones zijn anno 2015 de meest populaire en bestverkochte drones ter wereld. Voor dit voorbeeld is de DJI Vision 2 Plus genomen, maar eigenlijk had de gehele Phantom serie of de Inspire 1 er ook kunnen staan. Deze drones hebben allemaal een zeer goede camera en een groot bereik. De meeste professionele filmpjes die je op internet vind, zijn gemaakt met een drone van het merk DJI. De Vision 2 Plus heeft echter wel een prijskaartje van meer dan 1200 euro. Je krijgt er echter wel een van de beste drones ter wereld voor terug.

2. Parrot Bebop: 199 meter bereik

In januari 2015 werd de nieuwste drone van het Franse merk Parrot op de markt gebracht in Nederland en België. De drone heeft een indrukwekkende HD camera in de kop gemonteerd. Omdat de camera zo goed in het geheel zit verwerkt, heb je tijdens het filmen of fotograferen geen last van een landingsstel dat in de weg zit. De Parrot Bebop heeft een bereik van bijna 200 meter.

3. Nine Eagles Galaxy Visitor 6: 100 meter bereik

De bovenstaande twee drones vallen in de prijscategorie boven de 300 euro. Om de mensen die een drone willen hebben, maar er toch minder geld voor over hebben toch een kans te geven, is er de Nine Eagles Galaxy Visitor 6 op de markt gekomen. Deze drone van het Chinese bedrijf Nine Eagles Electronic Technology C,. LTD. heeft anno 2015 een adviesprijs van €189,99. Met de HD camera maak je beelden van een gemiddelde hoogte van 100 meter. Voldoende voor leuke vakantiefoto’s en andere media op grote hoogte.

4. Hubsan Micro H107D: 100 meter bereik

De camera van de Hubsan H107D is misschien minder indrukwekkend dan de bovenstaande drie drones, de kwaliteit van de Hubsan drone is wel hoog. Met een adviesprijs van €199,99 in Nederland en België een van de goedkoopste FPV drones van hoge kwaliteit. Met FPV vliegen maak je een vlucht live via het scherm mee. Je ziet precies wat jouw drone ook ‘ziet’. Op deze manier kun je hele mooie foto’s vanuit de lucht maken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.bol.com/nl/p/dji-phantom-2-vision-plus-drone/9200000027958255/
  • http://www.dji.com/products
  • http://www.buzzfeed.com/matthewtucker/the-best-high-altitude-drone-photos-of-2014#.ppVrxZ2YY

Reageer op het artikel "Een drone met een groot bereik kopen"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 03-02-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Drone
Schrijf mee!